Britská automobilka 29. januára 2016 s poradovým číslom 2 016 933 ukončila výrobu vôbec posledného Defendera.
Písal sa rok 1948, konkrétne 30. apríla, a svet na autosalóne v Amsterdame spoznal terénne vozidlo, sprvoti nazývané ako Land Rover Series. Jeho autorom bol Maurice Wilkes, ktorého snahou bolo vytvoriť automobil s pohonom všetkých kolies, ktorý zvládne aj ten najnáročnejší terén, zároveň by však s ním majiteľ mohol chodiť po bežných komunikáciach. Nepochybne, samotná inšpirácia pochádzala z radov Jeepu Willys, ktorý sa tešil vďaka svojim kvalitám už vtedy veľkej obľube. Doménou britského off-roadu boli takmer uprostred umiestnené predné svetlomety (štandardne ukryté za mriežkou chladiča), masívne blatníky, oceľový rebrinový rám či listové pery. Odstupom času prichádzali na trh viaceré karosárske verzie (napríklad double cab, hard top, pick-up či predĺžené vyhotovenia) a tak v roku 1983 došlo k premenovaniu modelu, práve v závislostí od dĺžky/rázvoru, na Land Rover 90, 110, respektíve 127.
Práve v tento rok došlo aj k azda najrozsiahlejšej modernizácii tejto legendy, pričom samotná automobilka "novinku" považovala za akési novodobé pokračovanie ikonického vozidla z povojnových časov, i keď pravdou je, že stále išlo viac-menej v podstate o tú istú koncepciu a teda aj generácia. Označenie Defender sa však ukázalo až v roku 1990, kedy sa v portfóliu značky Land Rover ukázal aj model Discovery či Range Rover. Kvôli väčšej prehľadnosti tak automobilka pristúpila na nové meno, ktoré sa s ním tiahne až do samotného konca výroby. Ten bol avizovaný posledné roky už nespočetnekrát, no vždy došlo napokon k jeho odloženiu.
Ukončenie výroby mali zástupcovia značky na jazyku aj v roku 2013, kedy sa tiež hovorilo o definitívnom konci. 65. narodeniny britskej automobilky však napokon na povrch vyplavili špeciálnu sériu žijúcej legendy s označením LXV. Pohotovým znalcom rímskych čísel došlo, že sa jednalo práve o číslo 65, teda počet rokov pôsobenia automobilky. Model vychádzal z krátkeho Defendera 90 s pevnou strechou, zároveň vzadu po bokoch postrádal okná. Jednalo sa teda skôr o dodávku, ktorá bola ale podstatne štýlovejšia. Čiernej farbe Santorini, ktorou bola nestriekaná karoséria kontrastovala šedá strecha s odtieňom Corris. LXV-čko s početnými nápismi reprezentujúcimi túto sériu stálo na šestnásť-palcových kolesách Sawtooth. Pod kapotou sa nachádzal turbodiesel s objemom 2,2 litra, výkonom 90 kW / 122 koní a krútiacim momentom 360 N.m. Špeciálna séria sa predávala za približne 25-tisíc libier, dostupná ale bola len na hŕstke trhov, nakoľko verzia LXV bola vyrábané výhradne s volantom na pravej strane.
Ďalšie ukončenie produkcie bolo ohlasované naposledy minulý rok, no napokon aj vtedy sa mu Defender úspešne vyhol. Žijúca legenda teda aj vtedy doslova prežila svoju vlastnú smrť a tým pádom sa postarala v závere roka 2015 o skutočne zaujímavý miľník. V decembri bol v spolupráci s dvornou divíziou Special Vehicle Operations vyrobený vo fabrike v Solihulle ikonický Defender s poradovým číslo 2 000 000. Pri príležitosti pokorenia tejto méty daný exemplár zastupoval skutočnú exkluzivitku, keďže disponoval jedinečnými črtami a množstvom oslavných plakiet, vrátane mapy Red Wharf Bay. Práve na tejto pláži sa totiž začala písať história nielen tohto kultového modelu, ale aj značky samotnej. Samozrejme, tento Defender s krátkym rázvorom a charakteristickom sivo-čiernom vyhotovením sa pýšil štítkom 1 of 1, nakoľko vznikol len v jednom jedinom kuse. Ten bol následne 16. decembra vydražený na aukcii v Londýne.
Dnes už však vieme, že toľkokrát odkladaný koniec predsa len prišiel a to v závere januára tohto roku. Land Rover totiž po neuveriteľných 68 rokoch uzatvára jednu kapitolu, keďže 29. januára 2016 vyrobil vôbec posledný legendárny Defender s poradovým číslom 2 016 933! Aj v tomto prípade ide o najkratšiu možnú verziu, ktorá svojím spracovaním a vyhotovením Soft Top odkazuje na svojho predchodcu. Tá vzišla z výrobných liniek s plátenou strechou a charakteristickým lakom ako vôbec posledná tohto druhu. Ďalšia legenda, a v podstate doteraz jediný priamy konkurent nemenej ikonickej triedy G od Mercedesu, tak odchádza nadobro do dôchodku. Dôvodov je pochopiteľne viacero, okrem zastaralej koncepcie, ktorá dala o sebe vedieť najmä v interiéri, už posledné obdobie nestíhala spĺňať prísne európske normy, a to či už zo strany bezpečnosti alebo ekológie. Osud posledného exemplára je zatiaľ nejasný, s najväčšou pravdepodobnosťou však pôjde tiež do dražby.
Land Rover sa ale mena Defender nemieni vzdať. V roku 2018, teda v čase, kedy bude automobilka oslavovať svoje 70. výročie by mala na svet prísť nová, druhá generácia. Tá bude nepochybne o čosi "umiernenejšia", opäť by ale malo ísť o pravý off-road určený do extrémnych podmienok. Chýbať nebudú všakovaké verzie, teda dvojdverový, štvordverový model, ale aj pick-up s viacerými možnosťami individualizácie. Dá sa ale predpokladať, že medzičasom Defender stratí na svojej "drsnosti" a vyslovene pracovnom dojme. Novinka bude viac zameraná na posádku, a teda ponúkne podstatne väčší komfort a luxusnejšie prvky výbavy. Už teraz sa pritom špekuluje, že popri palete novo-vyvinutých agregátov nebude chýbať ani až 9-stupňová automatická prevodovka. Mimochodom, je veľká pravdepodobnosť, že nová generácia bude možno schádzať z výrobných liniek u nás v Nitre. Do akej miery sú tieto informácie skutočne pravdivé ukáže len čas, preto nám neostáva nič iné, len čakať a zároveň vzdať hold odchádzajúcej generácii, ktorá si vydobyla vo svete štyroch kolies naozaj veľké meno.