Atraktívny crossover zhadzuje podľa plánu strechu. Dočká sa úspechu?
Najmenší Range Rover, teda model Evoque, nie je trhu žiadnou novinkou, veď medzičasom malé, štýlové a zároveň veľmi populárne SUV-čko, lepšie povedané crossover, spoznal už aj svojú faceliftovanú podobu. Počas tých niekoľkých rokov, kedy je Evoque na scéne, sa však pomerne intenzívne špekulovalo o tom, že skôr či neskôr sa dočkáme aj netradičnej verzie, ktorej podstatou bude sťahovacia plátená strecha. Samotný Land Rover víziu SUV-čka bez strechy neraz načrtol, ba čo viac, v posledných mesiacoch nás dokonca o koncepte nesúcom názov Evoque Convertible, ako o prakticky hotovom vozidle neraz informoval. Čas, kedy však britská automobilka sťahuje pomyselnú plachtu nastáva oficiálne až teraz. Ošiaľ, aký spôsobil príchod SUV-čiek na trh je snáď každému jasný, a tak sa táto kategória odstupom času neteší len enormným rastom predaja, ale aj počtom všakovakých verzií, ktoré ponúka pomaly každá značka.
SUV-čka bez strechy tu už neraz boli, veď Jeep ich začal ponúkal pekne dávno, no nie až v takom rozsahu, ako tak spravil v roku 2010 Nissan. Vtedy totiž prišla na scénu japonská avantgarda, ktorá dovtedy nemala sériovú obdobu. Robustné Murano prišlo o strechu a do názvu si pripísalo dodatok CrossCabriolet, čím sa na svete ukázalo viac-menej jediné sériovo vyrábané štvormiestne SUV s kompletne sťahovacou strechou. Jeho výroba medzičasom kvôli malému záujmu skončila, a tak štafetu unikátnosti práve prevzal Evoque Convertible, ktorý však nešetrí ambíciami. Nielen po dizajnovej stránke veľmi vydarený crossover síce čo-to na váhe nabral (váži 1936 kg), svojimi tvarmi, štvormiestnym interiérom a onou strechou chce zaujať širokú verejnosť. Strechu tento Range zhodí za 18 sekúnd, pričom opačný proces trvá len o dve sekundy dlhšie. Odhliadnuc od polohy strechy kufor ponúka 254 litrov. Verzia s plátenou strechou je považovaná za vrchol v ponuke, preto je možné ju osadiť výhradne vrcholnými agregátmi - za veľkou mlákou bude jedinou voľbou benzínový 2-liter s výkonom 176 kW / 240 koní a 9-stupňovým automatom, v Európe sa k nemu pridá aj dieselové vyhotovenie TD4 Ingenium s výkonom 132 kW / 180 koní. Ceny boli stanovené nasledovné - v USA ceny štartujú benzínového vyhotovenia na čiastke 50 475 $, dieselová alternatíva štartuje v Británii s cenovkou 47,500 £. Ceny pre nemecký, ako i náš trh zatiaľ neboli stanovené.