Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
9. augusta 2015 o 20:25
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)

TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Zo Stuttgartu prichádza odpoveď na iks-šestku a my sme ako prví dostali možnosť novinku prevetrať a rivalov porovnať.

"Kópia X6-ky!" Ako by som mohol asi otvoriť tento článok, ak nie hláškou, ktorú v spojitosti s nižšie priblíženým autom počujete od okolia snáď ešte aj zo sna. Vraciať sa k tomu, aký (ne)zmysel má vozidlo typu SUV s karosériou pripomínajúcou kupé, to ako na trhu vystrelilo a ako valcuje predaje v danom segmente, už nejdem, spravil som tak v našom nedávnom teste špičkového modelu X6 M. Recept, ktorý nám priniesol automobil tohto druhu, sa jednoducho, či to chceme alebo nie, osvedčil, a to na niekoho počudovanie až neuveriteľne dobre. Bolo preto len otázkou času, kedy niečo podobné s obdobnými ingredienciami navaria aj iné automobilky. Predovšetkým v dnešnej, marketingovo založenej dobe a prítomnosti segmentov prepchatých navzájom konkurenčných modelov sa tomu čudovať prosto nemožno, ostatne, keď prišla na trh X5-ka ako odpoveď na úspech prvého luxusného SUV - ML-ka, nehovoriac o Passate CC, respektíve BMW radu 4/6 Gran Coupé po vzore prvého štvordverového kupé - CLS-ka, o okopírovaní vtedy ani slovko nepadlo. Prejdime ale k pointe, problematiku kopírovania nám i tak lepšie určite priblížia znalci v komentároch pod článkom.

Odporúčané
V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G 12. októbra 2024 o 10:00

Takže Mercedes-Benz GLE Coupé, to je presný názov úplného nováčika v portfóliu automobilky zo Stuttgartu, ktorý sa na svetlo svetla predral po dlhších špekuláciách v závere minulého roka, no a my, vôbec ako prví na Slovensku, sme mali tú česť, horúcu novinku, kvôli ktorej prestávajú X6-kári pokojne spávať, krátko po jej príchode na náš trh otestovať. Hneď v úvode treba povedať čo-to o kategorizácii vozidla, keďže trojica písmen GLE ešte stále spôsobuje nielen medzi laickou verejnosťou menšie zmätky. V duchu avizovaných zmien v označovaní modelov s trojcípou hviezdou v znaku sme sa dočkali nedávnej modernizácie dobre známeho ML-ka, ktoré sa už po novom totiž volá GLE. No a ešte krátko pred uvedením oného faceliftu, sme spoznali od neho novo-odvodený, štýlovejší variant, ktorý dostal k názvu dodatok Coupé a teraz náš priestor na jeho test.  

Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)

Exteriér

Aplikovať na SUV-čko krivky kupé, čiže rýchlo klesajúcu siluetu strechy, sa jednoducho na míle odlišnými spôsobmi nedá. Koncepcia to nepustí a preto podobnosť X6 a GLE Coupé tu vo všeobecnosti pochopiteľne je. Netreba však rozhodne robiť unáhlene závery. Opätovne tak napíšem, že stačí si postaviť oba modely vedľa seba a zrazu, čuduj sa svetu, úhlavní konkurenti sú si tak podobní a zároveň tak odlišní. Samozrejme, najprv treba vidieť vozidlo naživo až potom súdiť, lebo zdanie zvykne klamať a zbytočne si to potom odnesie diskusný kotlík, kde sa prikladá irelevantnými faktami jedná radosť. Azda dvojnásobne to platí pre géelečko, ktoré bez zbytočného preháňania môžeme pokojne zaradiť do kategórie vozidiel - láska na druhý pohľad. Sprvoti ste totiž v neistote, najmä ak vidíte na propagačných materiáloch Mercedes, ktorý ste nikdy predtým nevideli a následne ho stretnete na vlastné oči pred vami. Pri jeho neistom obhliadaní si spravíte malé kardio a potom to z vás vyletí - krása. Aby som upresnil, toto je skutočný príbeh v podaní reakcií z úst okoloidúcich, pre ktorých je tento medveď až neuveriteľným magnetom na pohľady a.k.a. kočkolap (osobne som obdobný záujem o auto ešte nezažil). 

Pochopiteľne, v tomto prípade za to môže i zvolená konfigurácia. Snehobiely lak Designo Bright s perleťovým efektom, AMG Line packet, balík Night počítajúcim s čiernymi detailmi (maska, nárazníkové a okenné lišty, späťáky), panoramatická strecha, či hviezdicové 21" disky, to sú príplatkové položky, ktoré niečo stoja, no odpisujú auto po dizajnovej stránke na úspech. Narozdiel od Mníchovčana, i napriek zvolenému športovému paketu vystupuje GLE Coupé podstatne elegantnejším než agresívnym dojmom. Predné partie sú do veľkej miery zhodné s klasickým ML-kom GLE-čkom, rozmerná maska však nepočíta s dvojicou líšť ukotvujúcich znak, ale len jednou. Zvyšok sa nesie v znamení najnovšieho štylistického jazyka značky, jednotlivé krivky sa o čosi zaoblili, rovnako tomu je aj v prípade úplne nových svetlometov, ktoré počítajú s full-LED technológiou - LED Intelligent Light System s adaptívnym asistentom diaľkového svetla. V reči praxe to značí, okrem iného aj to, že po odomknutí prezradí prémiovosť ich privítanie v podobe modrého sfarbenia a následne číre, čisto biele svetlo, ktoré putuje úplne automaticky všade tam, kam sa len dá, respektíve nikde tam, kde by okoloidúcim prekážalo (vrátane vyrezávania lúča). Toto je najviac. 

Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)

Podstatou testovaného exemplára je nepochybne zadná časť, ktorú prezrádza plynulo klesajúca línia strechy už pri pohľade z profilu. Ten ale hovorí aj o tom, že C-stĺpik je tenší a stále si zachováva oblý než prudko zrezaný tvar, ktorý končí prakticky úplne na konci karosérie, kde ho trefne zakončuje decentná odrazová hrana. Všimnúť si rozhodne musíte i naozaj veľké blatníky vyplnené spomínanými nemalými kolesami. Vzadu do oči bijú elegantné, horizontálne orientované svetlomety s efektnými trubicovými LED-kami, ktoré pripomínajú nielen vďaka spájajúcej chrómovej lište triedu S Coupé. Nebudeme si ťahať medové motúziky popod nos, preto treba povedať, že na zadné krivky ("vajíčkový" tvar) si bude okolie musieť určite dlhšie zvykať, ostatne, asi tak dlho, ako tomu bolo v čase príchodu prvej X6-ky. Ale pozor, to nemusí hneď znamenať, že je to niečo zlé, skôr to nazvime "neokukané", a práve preto je potrebné si nájsť len ten správny uhol pohľadu, pod ktorým sa na celok pozeráte. Napriek celkovej elegancii, najmä vďaka zadným partiám pôsobí toto kupéčko na ceste mimoriadne sebavedomo, a to je práve jeden z tých dôvodov, prečo vzbudzuje nielen rešpekt, ale aj záujem. V neposlednom rade platí, sto ľudí, sto chutí, preto ďalej, o z môjho pohľadu charizme, písať nejdem.

Samotnú mohutnosť (4900 x 2003 x 1731 mm) si uvedomíte až v momente, keď sa postavíte priamo za vozidlo. "Kupéčková" strecha zasadená na vyššie postavenú karosériu vo vás evokuje pocit, ktorý by ste pri klasickom SUV-čku nezažili, respektíve by ste mu neprikladali dôležitosť - v hornej časti je auto nečakane nízke, no v tej spodnej je neskutočne široké a vysoké. Bočné detaily zadného nárazníka, jeho pomerné vysoká čierna plocha, dvojica rozmerných chrómových koncoviek náznakov výfukov a odkrytá šírka zadných "rozčapených" kolies v rohoch celú túto majestátnosť a štýlovosť len podčiarkujú. Keď sa vo finále na toto GLE kupé pozriete, miestami máte zdanie, že nejde o klasickú verziu, ale o šesťdesiattrojkové AMG.

Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)

Interiér

To, že ide o nové vozidlo, ktoré ale vychádza "len" z faceliftovaného modelu odhalí vnútrajšok. Interiér už totiž nie je ničim novým, prelomovým, naopak vďaka ML-ku skôr starým známym, a dobrým. Dobré je však slabé slovo, keďže tak ako od vozidla tejto kategórie očakávate, tak tomu aj je, preto vás po nasadnutí privíta všade prítomná luxusná atmosféra, precízne lícovanie kvalitných dekórov či kože s kontrastným prešívaním, a prvotriedne spracovanie. Navyše v rámci modernizácie došlo k ešte väčšiemu skvalitneniu materiálov, no a hlavne k výmene vrchnej časti robustne pôsobiaceho stredového panelu, čo má za výsledok to, že medzi nové, modernejšie výduchy klimatizácie sa nasťahoval rozmerný displej multimediálneho systému s uhlopriečkou 20,3 cm, ktorý už nie je vstavaný, ale po vzore najnovších Mercedesov sa vztyčuje nad prístrojovou doskou.

Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)

Tento krok po dizajnovej stránke odstupom času zjavne niektorým nesadol, povedať však treba, že jeho užívateľské rozhranie disponuje grafikou a animáciami, ktoré sa spolu s brilantným zobrazením a vysokým rozlíšením radia na vrchol medzi súčasnými automobilmi. Ak by som mal preto do niečoho "rypnúť", displej by som rozhodne nechal bokom, skôr ide o tú spleť tlačidiel pod ním, ktorá dáva najavo, že riešenie palubnej dosky už nejaký ten rôčik má, ba čo viac, keď sa pozrieme ešte nižšie, nájdeme tam otočné ovládače klimatizácie, ktoré mali premiéru v meďákoch už pred vyše desiatimi rokmi. O ich efektivite a kvalite ale niet pochýb, i keď svojím ergonomickým riešením nevytŕčajú z radu medzi modernejšie pôsobiacou konkurenciou - X5 a X6 vystupujú prístrojovou doskou síce značne jednoduchšie, možno stroho, no azda elegantnejšie. 

Odporúčané
Dizajnér Jakub Matiašovič: V Londýne je dôležité, akú máš školu a nie to, či si nadaný. Zažil som tam riadny shit (Rozhovor) Dizajnér Jakub Matiašovič: V Londýne je dôležité, akú máš školu a nie to, či si nadaný. Zažil som tam riadny shit (Rozhovor) 29. mája 2024 o 12:30

Ako sme si už mohli zvyknúť, obsluha mercedesáckeho infotainmentu, systému Command, sa odohráva súčasne za pomoci otočného kolieska či futuristického dotykového ovládača, ktorý pekne padne do ruky a plní funkciu touchpadu - za prítomnosti intuitívneho ovládania, a hlavne bez zbytočného zacapkania displeja, je komunikácia naozaj jednoduchá, nechýba funkcionalita "kreslenia" znakov. Vedľa združeného ovládača nájdeme volič jazdných režimov (Comfort, Sport, Individual) či obsluha príplatkového, vzduchového podvozku AIRMATIC. Presunúť sa môžeme k prístrojovému štítu vodiča, kde vám ruky podáva nový multifunkčný a dole zrezaný volant, ktorý sa výborne drží. Za ním kráľuje dvojica hlavných analógových budíkov (digitálne v ponuke nie sú) s výbornou čitateľnosťou, a palubný počítač s opätovne detailnou grafikou a zobrazením všetkého podstatného.

Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)

Doménou GLE Coupé je vyšší posed, sedadlá sú veľmi pohodlné, bodli by však o čosi dlhšie sedáky. Pochvalu si určite zaslúži, aj keď ide len o detail, sada tlačidiel v tvare sedadla, vďaka ktorej si predné kreslá s dostatočným bočným vedením elektricky nastaví ideálne snáď každý. Určite sa pýtate, ako sa sedí vzadu. Pokiaľ ide o priestrannosť samotnú, najmä zadná časť interiéru až nečakane dobre tají skutočnosť, že sedíte v aute s karosériou kupé. Dospelá, 190-centimetrová osoba si vzadu sadne "za seba" a nad hlavou jej ostane niekoľko cenťákov rezerva (podotýkam, že strop testovačky ešte znížila príplatková panoramatická strecha), nehovoriac o priestore na nohy. Toto v X6-ke s takým prehľadom nedáte. Strop je nad zadnými opierkami natoľko vykrojený pre hlavy, že miestami máte nutkanie vyjsť von a zistiť, kde sa to v tej "zrezanej" streche berie. Horšie to už však je s nastupovaním, pri ktorom musíte citeľne obkročiť naozaj veľké blatníky. Rozmerné veko batožinového kufra je plne elektricky ovládateľné, po jeho odklopení nájdete opäť pomerne nečakané priestranstvo - 650 litrov (X6 580 l), ku ktorému sa dostanete však aj v tomto prípade cez pomerne vysokú nakladaciu hranu.

Odporúčané
Mercedes-AMG predstavil svoje športové SUV v novej hybridnej verzii, ktorá sľubuje vyšší výkon a nižšiu spotrebu Mercedes-AMG predstavil svoje športové SUV v novej hybridnej verzii, ktorá sľubuje vyšší výkon a nižšiu spotrebu 24. októbra 2023 o 15:30

Aj tentokrát sa o slovo hlási nekonečná, päťstranová príplatková výbava, z ktorej vyberám nasledovné: Aktívny asistent parkovanie vrátane PARKTRONIC-u a 360-stupňovej kamerovej sústave (padne vhod), asistent sledovania mŕtveho uhla, čítania dopravných značiek, udržovania jazdného pruhu a dostatočnej vzdialenosti, preslávený DISTRONIC plus s asistentom riadenia a syst. Stop&Go Pilot (viac nižšie). Ďalej trojzónová automatická klimatizácia THERMATRONIC, vyhrievané všetky sedadlá, držiak na fľaše v stredovom tuneli s možnosťou ohrievania i chladenia, ambientné podsvietenie, priestorový zvuk, ktorý mal pod palcom Harman Kardon, bezkľúčový vstup (odomykanie/zamykanie pohladkaním kľučky) a štartovanie KEYLESS-GO, posuvná panoramatická strecha či plne automaticky výsuvné ťažné zariadenie.

Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)

Motor & Jazda

Testovanému exempláru sa v kolónke motorizácie nachádzalo označenie 350d 4Matic, z čoho vyplýva, že pod prednou mohutnou kapotou trónil jediný naftový agregát v ponuke, 3-litrová dieselová V6-ka spĺňajúca emisnú normu Euro 6. Tá poskytuje štýlovejšej verzii GLE naozaj dostatočných 190 kW / 258 koní a úctyhodných 620 N.m. Síce už nové značenie o tom nedáva vedieť (déčko nahradzuje predošle CDI, resp. BlueTEC) vedľa konvenčnej 93-litrovej palivovej nádrže sa nachádza už tradične aj nádrž na močovinu (kvapalinu AdBlue), ktorá slúži na vstrekovanie do výfukového systému - väčšinu NOx mení na dusík a vodu, čo má za následok pohladenie duší tvorcov prísnych euronoriem (zelenáčov), ale aj účinnejšiu prácu motora. 

Predým, ako spomeniem jeho správanie je nutné povedať, že motor spolupracuje s až 9-stupňovou (!) automatickou prevodovkou 9G-TRONIC, čím je vo väčšine prípadoch ručička na otáčkomeri v optimálnych otáčkach (okolo 1000 ot/min) a vy ste svedkami kľudnej až komornej jazdy, a to aj v čase pokojného zrýchlenia z miesta. S oným automatom to jednoducho hrajú na pokojnejšiu hru a je jedno, v akom režime jazdíte - pri bežnej jazde sa vždy nájde jeden z deviatich stupňov (v 70-ke 7-čka, v 90-ke neraz i 9-ka), kde otáčky motora prevodovka upokojí. Tým však rozhodne nechcem naznačiť, že ide o lenivca, to v žiadnom prípade, veď stovku dá i napriek váhe 2250 kg a faktu, že vo veci je najslabšia motorizácia len za 7 sekúnd. Športový režim sa motor vytočiť rozhodne nebojí, okrem toho, stále môžete prevziať iniciatívu do rúk vďaka páčkam pod volantom, čím prebudíte skrytý temperament a dynamiku tejto jednotky. Trhač asfaltu to nie je, ale za prítomnosti i cca 4750 ot/min viete mihnutím oka dostať GLE-čko do varu a po hŕstke pružných zrýchlení či predbiehaní máte jasno, že daný výkon vám bohate stačí. 

Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)

Vcelku zaujímavé bolo sledovať spotrebu. V meste a v podstate aj pri diaľničnom tempe 130 km/h si pýtal medvedík zhruba rovnako, +/- necelých 10 litríkov (vo veľkých rýchlostiach za to mohli najmä rozmery ale aj široké gumy). Mimo obce sa pod hranicu 7 litrov dá dostať ľahko. Papierovo by ste pritom mali jazdiť v kombinovanom cykle v rozmedzí 6,9 - 7,2 litrov, avšak, po odjazdení viac než tisícke kilometrov bola realita na úrovni 9,2 l/100 km. Treba ale podotknúť dve veci, a to že išlo prevažne o mestské jazdenie a zároveň o prakticky absolútne nezabehnutý motor s pár stovkami kilometrov pri preberaní vozidla, pričom už pri jeho odovzdávaní bolo jemné zníženie spotreby badateľné. Aj napriek tomu môžeme hodnotiť tento údaj za dobrý, obzvlášť ak berieme ohľad na dynamiku a v neposlednom rade fakt, že nejde len o veľké auto, ale aj o pomerne veľký motor. Výhodou ale je, že pokiaľ začnete jazdiť citeľne agresívnejšie, na apetíte sa to už až tak značne neprejaví. 

Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)
Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)

Perfektne vnútorne odhľučnená jazda je príjemná a komfortná, svoju úlohu na tom zohráva jednoznačne vzduchový podvozok AIRMATIC pracujúci automaticky v závislosti na rýchlosti a stave povrchu - pri častých nerovnostiach sa jemne zvýši svetlá výška, tým sa ani v teréne zďaleka nestratíte, zatiaľ čo vo vyšších rýchlostiach si pre lepšiu aerodynamiku a bezpečnosť GLE-čko kľakne. Svetlú výšku si môžete navýšiť o 50 milimetrov aj manuálne, no po prekročení 65 km/h sa podvozok sám spätne vyfúkne. "Vankúšikovíty" podvozok oceníte najmä na hladkom povrchu, kde si doslova plávate, ak avšak narazíte na početné nerovnosti, miestami pocítite odskakovanie náprav, do kabíny sa ale prenesú len malé otrasy. Špeciálnu pozornosť si určite zaslúži aj spomínaný DISTRONIC Plus odhliadnuc od toho, že zďaleka novinkou nie je. Spomedzi obdobných systémov po osobnej skúsenosti funguje ale najlepšie, za čo môžeme ďakovať systému pracujúcom na báze viacerých kamier a senzorov, ktoré sledujú okolie, jazdné pruhy a vozidlá pred vami, čím po jeho aktivovaní dokáže aj toto GLE Coupé samé riadiť, radiť, ale aj brzdiť pokiaľ je pred vami pomalšie vozidlo a následne pridávať na zvolenú rýchlosť. Toto snáď maníci zo Stuttgartu vyvíjali v piatky na Prístavnom moste!

 

Autonómny systém Distronic Plus (GLE Coupé)

Nové GLE Coupé so známym systémom aktívneho tempomatu Distronic Plus s asistentom riadenia a funkciou Stop&Go Pilot :)

Posted by MARTINZMARTINA on 29. júl 2015


Záver

Nech si už o GLE Coupé myslíte čokoľvek, hovoriť o jeho nezmysle, prípadne kroku vedľa je viac než trúfalé a radšej tak nahlas nerobte. Enormný dopyt predznamenáva, že rovnako ako úhlavný konkurent s vrtuľkou v znaku, i trojcípa hviezda ambíciami nešetrí, otázkou už len zostáva, akým veľkým sústom si odhryzne z koláča, ktorým sa doteraz veľkodušne kŕmili len v Mníchove. Nám sa podarilo oboch rivalov porovnať exkluzívne prakticky súčasne, no a aj keď je Mercedes-Benz v tejto kategórií úplným nováčikom, jeho cestu na scénu mu razia silné zbrane, ktoré z neho vyvracajú status začiatočníka. Práve naopak, už druhej generácii X6 šliape nekompromisne z ostra po krku a iné nehovorí ani náš test. Nebol by som to ja, kebyže by som nespomenul moju starú-dobrú hlášku, a teda, že atraktivita súčasných automobilov stojí na ich špecifikácii. Teoreticky to znamená, že, pokiaľ chcete pekné auto, výber toho správneho modelu je "len" polovica úspechu, tá druha stojí na správne zvolenej konfigurácií. No a praktický to značí, že základná cena, v tomto prípade 68-tisíc €, je len odrazovým mostíkom na to, aby ste sa počas cesty za snami dostali na šesťcifernú hranicu. Pardon, na 99 114 €. Vedzte ale, že za túto sumičku si zo showroomu beriete dizajnovku, s ktorou pred neuveriteľným obdivom okolia neujdete. V Mercedese vám k tomu ešte zabalia nadštandardnú kvalitu, povestné pohodlie, špičkovú prevodovku a snáď najideálnejší motor vzhľadom na dynamiku a prevádzkové náklady. Neostáva nám nič iné, ako sledovať ako úspešne si bude raziť svoju cestu a mne povedať, že ako osobe, pre ktorú nie sú SUV-čka to pravé orechové, v prípade GLE by som volil práve Coupé, a to bez akýchkoľvek problémov a výčitiek, práve naopak. 100 ľudí, 100  chutí, radšej dodávam.

Mercedes-Benz GLE 350d Coupé: Štýlovka, s ktorou obdivu neujdete (Test)

Pozn.: Na účel fotografovania sme mali vopred vyhradenú parkovaciu plochu, nešlo o arogantné parkovanie.

Domov
Zdieľať
Diskusia