Kreatívny riaditeľ mužskej línie odhalil v Paríži novinku, ktorá stojí za pozornosť.
Kolotoč týždňov módy v roku 2025 odštartoval počas Pitti Uomo vo Florencii, kde novú mužskú kolekciu na sezónu jeseň/zima 2025 predstavil napríklad brand MM6 Maison Margiela a postupne odkrývajú svoje vízie o smerovaní mužskej módy ďalší návrhári a popredné značky.
V utorok večer sa pohľady všetkých ľudí z odevného priemyslu sústredili na prehliadku Louis Vuitton, ktorú pripravil kreatívny riaditeľ mužskej línie Pharrell Williams, a to s pomocou svojho verného spolupracovníka a dlhoročného priateľa Niga (zakladateľ značiek A Bathing Ape či Human Made, v súčasnosti umelecký riaditeľ módneho domu Kenzo).
Nová sezónna kolekcia Louis Vuitton sa opiera o archívne vzory z ich bohatej streetwearovej minulosti a zároveň ponúka prvky high fashion.
Williams v minulosti spomínal, že keď vedenie Louis Vuitton hľadalo nového kreatívneho riaditeľa pre mužskú líniu, poradil im, aby obsadili Niga. Namiesto toho ponúkli pozíciu samotnému Pharrellovi, keďže japonská ikona streetwearu v tom čase už pracovala pre Kenzo. Nigo sa neskôr vyjadril, že Pharrell je pre francúzsky módny dom najlepšou voľbou, keďže je umelec, zatiaľ čo on je inžinier.
‚Skateboard P‘ už pred prehliadkou, ktorá sa konala na zadnom nádvorí múzea Louvre, niekoľkokrát naznačil, že pri tvorbe novej sezónnej kolekcie spolupracoval s Nigom. Pozornosť vzbudili najmä tenisky ButterSoft s výrazným brandingom, ktoré teasoval v približne 40 farebných vyhotoveniach.
Zatiaľ čo Williams hovoril o inšpirácii vlastnej siluety Ice Cream Boardflip zo začiatku tisícročia, kritici si všimli podobnosť s modelom Nike Cortez, ktorý môžeš poznať z filmu Forrest Gump.
Mužská ready-to-wear novinka Louis Vuitton nesie názov „Remember the Future“ a tým poukazuje na fakt, že niekedy je dobré pozrieť sa do minulosti, aby sme sa mohli posunúť vpred.
Kolekcii dominujú prvky zlatej éry skateboardingu a módy Y2K, ktorú pomáhali rozvíjať obaja tvorcovia v nultých rokoch. Na rozdiel od poslednej kolekcie Louis Vuitton s kovbojskou estetikou divokého západu, tentoraz Pharrell opäť prináša svoju lásku k živým grafickým motívom, odevom a doplnkom, ktoré formovali dospievanie množstva ľudí narodených v 90. rokoch.
Spomedzi všetkých spomenieme prívesky na kľúče s vyklápacím telefónom. Z nekončeného portfólia Nigovej práce vidíme napríklad siluety pracovného oblečenia alebo detailne prepracované varsity bundy.
Okrem týchto štýlov nás potešili tiež pletené modely, svetloružový kardigán aj hrubý sveter na zips sú dokonalé, dlhé vlnené kabáty s nadčasovým vzhľadom, letecké MA-1 bomber bundy v rôznych vyhotoveniach, cestovné tašky Speedy s charakteristickým monogramom, ale tiež motorkárska kožená bunda s nápismi či denim.
Našu pozornosť si síce získalo viacero návrhov, aj keď stále máme pocit, že Williams nedáva módnemu domu takú pridanú hodnotu, ako sme očakávali pred jeho nástupom – aj keď debutová kolekcia nás naozaj veľmi bavila. Nepochybujeme však o tom, že jednotlivé modely s podpisom 51-ročného rodáka z Virginia Beach si nájdu cieľovú skupinu, hlavne medzi mladou generáciou zákazníkov Louis Vuitton.
Záznam z parížskej prehliadky Louis Vuitton s množstvom hviezdnych hostí vrátane Idrisa Elbu, Travisa Scotta alebo Bradleyho Coopera a ďalších v prvých radoch. Vychutnaj si všetkých 84 siluet s rukopisom Pharrella Williamsa a Niga, ktoré sú oslavou ich dlhoročného priateľstva a úspešnej spolupráce.
Všetko v sprievode príjemného soundtracku, ktorý obsahuje napríklad track Timeless od The Weeknda a Playboia Cartiho alebo zatiaľ nevydanú novinku s názvom LV Bag zo spolupráce Dona Tolivera a juhokórejského interpreta j-hope.
Mimochodom, celá kolekcia „Remember the Future“ bude vystavená v múzeu Louvre, vďaka čomu si ju môžeš pozrieť na vlastné oči.
Spoločnosť Louis Vuitton vkladá módu do kontextu kultúry a prináša svetu jedinečné návrhy, ktoré spájajú inovácie so štýlom a s nekompromisnou kvalitou od roku 1854. V súčasnosti je módny dom verný zakladateľovi Louisovi Vuittonovi, ktorý vynašiel skutočné „umenie cestovania“ prostredníctvom batožiny, tašiek a doplnkov, ktoré boli rovnako kreatívne ako elegantné a praktické.
Konzorcium LVMH, ktorého vlajkovou loďou je odevné impérium Louis Vuitton, dosiahlo v roku 2023 tržby vo výške 86,2 miliardy eur. V portfóliu združuje 75 prestížnych značiek a vedie maloobchodnú sieť s viac ako 6 000 obchodmi po celom svete.