Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Gastronovinky na Refresheri ti prináša Wolt Objednávaj si z množstva reštaurácií so skvelými zľavami na Wolte. S doručením. Objednaj si jedlo
Aktivuj si predplatné na pol roka zadarmo s ČSOB
20. júna 2024 o 13:52
Čas čítania 0:41
Karolína Uličná

Zákazníci v McDonald’s dostali slaninu na zmrzlinu, vrecko s kečupom a maslo. Spoločnosť končí s používaním AI, kazila objednávky

ZAUJÍMAVOSTI MCDONALD’S SPRÁVY ZO SVETA UMELÁ INTELIGENCIA
Uložiť Uložené
Gastronovinky na Refresheri ti prináša Wolt Objednaj si jedlo

AI na drive-thru jednoducho nerozumela zákazníkom a kazila objednávky. Ľudia sa s ňou často aj hádali.

V amerických pobočkách McDonald’s sa snažili priniesť nové inovácie zavedením umelej inteligencie. Tá mala pomôcť pri objednávaní cez drive-thru. Skúšobnú verziu systému na príjem objednávok pomocou rozpoznávania hlasu zaviedli ešte v roku 2019. AI „pomocníka“ vyvinula spoločnosť IBM. 

Zákazníci v McDonald'’s však nedávno začali na internete zverejňovať vtipné videá z objednávok. Ako informuje Brainvine, robot často neporozumel zákazníkom, čo malo za následok nesprávne objednávky. Jeden zákazník si pýtal iba vodu s ľadom, no dostal štyri vrecká s kečupom a dva kúsky masla. Ďalší zákazník dostal na zmrzlinu neželaný bonus v podobe slaniny.

McDonald's
Zdroj: McDonald’s Slovakia

Podľa Chrisa Kempczinského, generálneho riaditeľa McDonald’s, je softvér na rozpoznávanie reči približne na 85 % presný. To znamená, že jeden z piatich zákazníkov stále potreboval pomoc od zamestnanca.

Odporúčané
Rodiny ukrajinských vojakov dostávajú výhražné správy aj vďaka ruským firmám operujúcim zo Slovenska Rodiny ukrajinských vojakov dostávajú výhražné správy aj vďaka ruským firmám operujúcim zo Slovenska 9. júla 2025 o 17:00

Hoci McDonald’s nateraz odstraňuje roboty AI zo svojich reštaurácií, spoločnosť bude pokračovať v spolupráci s IBM, vývojárom technológie, informuje Al Jazeera„Vidíme obrovskú príležitosť v napredovaní našej reštauračnej technológie a budeme pokračovať v hodnotení dlhodobých riešení, ktoré nám pomôžu urobiť to správne rozhodnutie o budúcom riešení hlasového objednávania,“ uviedla spoločnosť so sídlom v Chicagu.

Domov
Zdieľať
Diskusia