AI na drive-thru jednoducho nerozumela zákazníkom a kazila objednávky. Ľudia sa s ňou často aj hádali.
V amerických pobočkách McDonald’s sa snažili priniesť nové inovácie zavedením umelej inteligencie. Tá mala pomôcť pri objednávaní cez drive-thru. Skúšobnú verziu systému na príjem objednávok pomocou rozpoznávania hlasu zaviedli ešte v roku 2019. AI „pomocníka“ vyvinula spoločnosť IBM.
Zákazníci v McDonald'’s však nedávno začali na internete zverejňovať vtipné videá z objednávok. Ako informuje Brainvine, robot často neporozumel zákazníkom, čo malo za následok nesprávne objednávky. Jeden zákazník si pýtal iba vodu s ľadom, no dostal štyri vrecká s kečupom a dva kúsky masla. Ďalší zákazník dostal na zmrzlinu neželaný bonus v podobe slaniny.
Podľa Chrisa Kempczinského, generálneho riaditeľa McDonald’s, je softvér na rozpoznávanie reči približne na 85 % presný. To znamená, že jeden z piatich zákazníkov stále potreboval pomoc od zamestnanca.
Hoci McDonald’s nateraz odstraňuje roboty AI zo svojich reštaurácií, spoločnosť bude pokračovať v spolupráci s IBM, vývojárom technológie, informuje Al Jazeera. „Vidíme obrovskú príležitosť v napredovaní našej reštauračnej technológie a budeme pokračovať v hodnotení dlhodobých riešení, ktoré nám pomôžu urobiť to správne rozhodnutie o budúcom riešení hlasového objednávania,“ uviedla spoločnosť so sídlom v Chicagu.