Trend „špinavého denimu“ vznikol približne okolo roku 2000. Za tie roky ho do svojich modelov zakomponovali viaceré populárne značky.
Kontroverzné „pomočené“ džínsy od značky JordanLuca spôsobili vo svete módy hotový ošiaľ. Model z kolekcie z FW23 šokoval už na milánskom týždni módy, keď sa na móle objavili džínsy so škvrnou v prednej časti okolo zapínania, ktorá nápadne pripomína stopy od moču.
Kúsok sa stal okamžite virálnym, no ľudia si kládli otázku, či sa skutočne nájdu odvážlivci, ktorí v nich vyjdú na ulicu. Dnes je jasné, že áno. Džínsy, ktorých cena sa pohybuje vo výške 800 amerických dolárov, sú na viacerých módnych platformách úplne vypredané.
Nejde pritom o prvý „špinavý“ kúsok z dielne high fashion brandu, ktorý zaujal a ulahodil módnym nadšencom. Len pred pár týždňami si do newyorských ulíc špinavé džínsy obliekla aj speváčka Jennifer Lopez.
Trend „dirty denim“ predviedla džínsoch od značky Acne Studios s cenovkou 620 eur a celý outfit doplnila o kašmírový rolák značky Intimissimi Modal, kabelku Chanel a výrazné doplnky.
Trend „špinavého denimu“ vznikol približne okolo roku 2000. Priniesli ho viaceré populárne značky ako Diesel či Blumarine. Kúsky oblečenia tak navodzujú vzhľad opotrebovanosti aj napriek tomu, že stoja stovky eur. „Látka je vyblednutá na všetkých miestach. Je ošúchaná, takže vyzerá opotrebovane. Špinavý denim má oranžovozlatý nádych. Naozaj to vyzerá špinavo,“ uvádza stránka Everyday Cheapskate.
V roku 2020 vyvolal rozruch módny dom Gucci predstavením džínsov so škvrnami od trávy. „Opotrebované“ kúsky na trh uviedla aj značka Balenciaga a skvelým príkladom toho, že ľudia sú ochotní platiť za modely so špinavým a obnoseným vzhľadom, je aj značka Golden Goose a ich legendárne tenisky.