Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Tento článok je vytvorený v rámci mediálnej spolupráce so spoločnosťou Revolúcia influencer marketingu.
10. mája 2023 o 14:00
Čas čítania 1:15

KVÍZ: Kto je slovenským kráľom Tiktoku a koľko sekúnd môže mať reelsko? Zisti, čo vieš o svete influencerov

KVÍZ: Kto je slovenským kráľom Tiktoku a koľko sekúnd môže mať reelsko? Zisti, čo vieš o svete influencerov
Zdroj: Pexels/Alena Darmel
ZAUJÍMAVOSTI INFLUENCERI INSTAGRAM SOCIÁLNE SIETE
Uložiť Uložené

Myslíš, že máš sociálne siete v malíčku a vyznáš sa vo svete influencer marketingu? Náš kvíz ti ukáže, že to vôbec nie je také jednoduché.

Reklamný svet ovládli kráľovné a králi internetu. Influenceri sa stali tvorcami silnej reklamy, ktorá ovplyvňuje nákupné správanie ľudí.

Ľudia trávia na sociálnych sieťach v priemere 3 hodiny denne. Sú to práve sociálne siete, kde nachádzajú nové produkty či služby. Deje sa to prostredníctvom influencer marketingu, ktorý využíva vplyv vplyvných osobností na propagáciu značky. Influencer vo svojom príspevku odprezentuje produkt či službu, vďaka čomu sa značka dostane do povedomia širokej skupiny ľudí, ktorí o ňu následne prejavia záujem.

Fanúšikovia veria svojim influencerom, stotožňujú sa s ich názormi a hodnotami a práve na tom stojí úspech moderného influencer marketingu.

Odhadované celosvetové investície do influencer marketingu činili v roku 2022 viac ako 16 miliárd dolárov. Tieto čísla neustále rastú. Štatistiky potvrdzujú, že väčšina používateľov sociálnych sietí sa pri nákupe rozhoduje predovšetkým na základe odporúčaní obľúbeného influencera. Aj to je dôvod, prečo je influencer marketing čoraz populárnejší nielen vo svete, ale aj na Slovensku, kde ho využívajú veľké firmy aj menšie značky.

Chceš vedieť viac?

Zúčastni sa konferencie o influencer marketingu

Spoznaj svet influencer marketingu

Chceš nazrieť do zákulisia sociálnych sietí a dozvedieť sa všetko o influencer marketingu? Doraz 31. mája na konferenciu (R)Evolúcia influencer marketingu. Prvá konferencia zameraná výhradne na influencer marketing je určená pre každého, kto s influencermi spolupracuje alebo by rád začal.

Tešiť sa môžeš na 9 skúsených spíkrov, ktorí ťa zasvätia do sveta influencer marketingu. O svoje dlhoročné skúsenosti sa s tebou podelí Petra Molnárová z agentúry Wavemaker, Martin Honko z Refresheru či Barbora Jozefíková z agentúry TRIAD.

Dozvieš sa napríklad, ako si vybrať influencera, aké sofistikované nástroje či dáta sú dnes k dispozícii, ako postupovať v kampaniach zameraných na podporu značky a aká je budúcnosť influencer marketingu. Spíkri ti tiež prezradia, na čo si dať počas tvorby kampaní pozor a akým chybám sa vyhnúť. 

Len do 15. mája si môžeš kúpiť Early Bird vstupenku za zvýhodnenú cenu, tak neváhaj.

Kúp si vstupenku na konferenciu
Kvíz
KVÍZ: Vyznáš sa vo svete influencer marketingu?
Ak chceš dostať svoju značku medzi mladých ľudí, ktorú sociálnu sieť by si mal primárne využiť na propagáciu?
Zdroj: Unsplash/Sara Kurfess/na voľné použitie
111
Ak chceš dostať svoju značku medzi mladých ľudí, ktorú sociálnu sieť by si mal primárne využiť na propagáciu?
Instagram
Youtube
Facebook
Vysvetlenie
Štatistiky ukazujú, že Instagram používa viac ako 60 % mladých ľudí. Z prieskumov tiež vyplýva, že reklamy na tejto sociálnej sieti výrazne ovplyvňujú nákupné správanie používateľov. Viac ako 80 % ľudí objavuje nové produkty či služby práve na Instagrame.
Ktorá Slovenka či Slovák má na Instagrame najviac followerov?
Zdroj: Unsplash/Mateus Campos Felipe
211
Ktorá Slovenka či Slovák má na Instagrame najviac followerov?
Zuzana Plačková
Veronika Rajek
Peter Sagan
Vysvetlenie
Kráľovnou slovenského Instagramu je modelka Veronika Rajek, ktorú sleduje viac ako 4,7 milióna používateľov z celého sveta.
Kto kraľuje slovenskému Tiktoku?
Zdroj: Pixabay/konkarampelas/na voľné použitie
311
Kto kraľuje slovenskému Tiktoku?
Patrik Valko alias Valden
Lady Zika
Denisa Vyšňovská
Chceš zviditeľniť svoj hotel, bar alebo ponúkaš nevšedný zážitok? V tom prípade by si mal usporiadať:
Zdroj: Pexels/George Milton
411
Chceš zviditeľniť svoj hotel, bar alebo ponúkaš nevšedný zážitok? V tom prípade by si mal usporiadať:
Tlačovú konferenciu
Influencer trip
Deň otvorených dverí
Vysvetlenie
Pozvaní influenceri prinesú svojim sledujúcim unikátny obsah prostredníctvom zdieľania zážitkov. Tvoja služba či produkt v nich tak zanechá intenzívnejší dojem a zasiahne cieľovú skupinu, ktorú zasiahnuť chceš.
Uhádneš, koľko používateľov mal Instagram začiatkom roku 2023?
Zdroj: Pexels/dlxmedia.hu
511
Uhádneš, koľko používateľov mal Instagram začiatkom roku 2023?
3 miliardy
Menej ako miliardu
Takmer 1,5 miliardy
Vysvetlenie
Začiatkom roku 2023 používalo Instagram 1,318 miliardy ľudí.
611
Najznámejší slovenský youtuber GoGo svoju kariéru odštartoval ako:
Vlogger
Let's Player
Režisér
Vysvetlenie
Daniel Štrauch alias GoGo odštartoval svoju úspešnú kariéru komentovaním počítačových hier.
Tipneš si, kto na Instagrame v rámci svojich príspekov označí najviac značiek?
Zdroj: Pixabay/USA-Reiseblogger/na voľné použitie
711
Tipneš si, kto na Instagrame v rámci svojich príspekov označí najviac značiek?
@janahrmi
@cojebratislava
@lucypug
Vysvetlenie
Profil @cojebratislava vo svojich príspevkoch označil už 469 značiek.
Tipneš si, koľko percent ľudí sa pri kúpe produktu rozhoduje na základe odporúčania obľúbeného influencera?
Zdroj: Pexels.com
811
Tipneš si, koľko percent ľudí sa pri kúpe produktu rozhoduje na základe odporúčania obľúbeného influencera?
25 — 30 %
70 — 80 %
menej ako 20 %
Vysvetlenie
Influencer marketing je naozaj silným reklamným nástrojom. Viac ako 70 % používateľov sa totiž pred kúpou rozhoduje na základe odporúčaní vybraného influencera. Ten predstavuje nielen produkt, ale najmä hodnoty a názory, a preto mu sledujúci veria viac než reklame v TV či na Facebooku.
Akú dĺžku môže mať reels na Instagrame?
Zdroj: Pexels/Blue Bird
911
Akú dĺžku môže mať reels na Instagrame?
90 sekúnd
60 sekúnd
30 sekúnd
Influencer, ktorý má 10 000 až 50 000 followerov, sa nazýva:
Zdroj: Unsplash/Georgia de Lotz
1011
Influencer, ktorý má 10 000 až 50 000 followerov, sa nazýva:
nanoinfluencer
mikroinfluencer
megainfluencer
Vysvetlenie
Mikroinfluencer má vernú fanúšikovskú základňu, s ktorou zdieľa záujmy, hodnoty a často rieši podobné problémy. Ak chceš svoju značku dostať medzi relevantné publikum, práve spolupráca s autentickým micro influencerom môže byť jednou z ciest.
Máš ako používateľ sociálnych sietí nejakú možnosť upozorniť na neetické správanie influencerov či neoznačenie reklamy?
Zdroj: Pexels/Laura Chouette
1111
Máš ako používateľ sociálnych sietí nejakú možnosť upozorniť na neetické správanie influencerov či neoznačenie reklamy?
ÁNO
NIE
Vysvetlenie
Ak si všimneš, že nejaký influencer na svojom profile klame alebo sa správa neeticky, môžeš podať podnet cez formulár na webe Kódex influencer marketingu. Na etiku a správanie influencera by mali značky myslieť pred každou spoluprácou. Imidž vybraného influencera totiž ovplyvňuje aj imidž značky, ktorú propaguje.
Vyhodnotiť kvíz
Domov
Zdieľať
Diskusia