Nový Mercedes-Benz A 45 AMG nastolil latku naozaj vysoko. Tuningwerk s jednotkovým BMW na to reaguje.

Mercedes-Benz A 45 AMG nastolil latku naozaj vysoko. Tuningwerk s jednotkovým BMW reaguje.
Tie najväčšie novinky z tohtoročného autosalónu sme si priblížili v jednotlivých autosalónových dieloch. Hovorím predovšetkým o sériových automobiloch, ktoré neprešli rukami žiadnych dodatočných úpravcov. Preto je asi pochopiteľné, že v najbližšej dobe sa nepredstaví výrazná novinka z tejto kategórie, keďže tí čo na nich pracovali, sa snažili aby svoj výsledok stihli odprezentovať v priestoroch výstaviska. Popri tom však nezaháľajú menši tuningový úpravcovia, ktorí si nepotrpia na veľkolepé predstavovania. Medzi nich spadá aj tuner Tuningwerk, ktorý sa radikálne pozrel na zúbky najmenšieho (normálneho) bavoráka.
Východiskovým automobilom je BMW radu 1, v zatiaľ najsilnejšom prevedení M135i. Nad túto 320-koňovú jednotku by sa mala časom zaradiť už len špičková verzia 1 M. Firma Tuningwerk dokáže upraviť trojlitrový šesťvalcový motor tak, že zákazník pri zaobstaraní si môže vybrať veľkosť výkonu v rozsahu 360 až 450 koní! O nárast výkonu sa postaralo modifikované turbodúchadlo, väčší chladič s vodným chladením a upravené výfukové potrubie. Práve v radikálnom vyhotovení so 450 koňmi dokáže na okruhu v Hockenheimringu zajazdiť jedno kolo za kratší čas, než to dokáže Audi R8 či BMW M3 poslednej generácie, pričom za nadupaným Porsche 911 GT3 RS zaostáva len o pol sekundy!
K žiadnym drastickým úpravám exteriéru pritom vôbec nedošlo, ani nebolo treba. Pôvodný je teda M-packet, ku ktorému pribudli nové 18' disky kolies, obuté do pneumatík typu slick od Dunlopu. Brzdy ostali pôvodné. Malé BMW disponuje upraveným športovým podvozkom KW Clubsport a samosvorným diferenciálom zadnej nápravy. V interiéri sa ocitli nové závodne sedadlá Recaro a na prianie je možné namontovať ochrannú klietku.






