Novým bioklimatickým ateliérom Louisa Vuittona chce značka dokázať, že to s udržateľnosťou myslí vážne. Udržateľnosť vraj nikdy nebola dôležitejšia ako dnes. Do roku 2025 sa vo svojich priestoroch zaväzuje využívať výlučne obnoviteľnú energiu.
Louis Vuitton sa snaží uplatňovať princípy udržateľnosti aj vo svojich butikoch a ateliéroch. Najnovším dôkazom toho, že to značka s udržateľnosťou myslí vážne, je jej nový bioklimatický jednoposchodový ateliér Oratoire, ktorý sa nachádza v regióne Loir-et-Cher v strednom Francúzsku.
Oratoire je ekologický model, ktorý má konštrukciu z recyklovaného kovu, podlahu z recyklovaného cementu, na stenách certifikované drevo a na streche solárne panely, ktoré generujú dostatok energie na napájanie budovy. Ateliér sa pýši aj novým ventilačným systémom mini okien s tepelne aktivovanými žalúziami.
Generálny riaditeľ Bernard Arnault koncept nového ateliéru zdôvodnil ako „preukázanie rešpektu k životnému prostrediu“. Podľa Architectural Digest sa spoločnosť Louis Vuitton do roku 2025 zaväzuje zrecyklovať a znovu použiť materiály z prehliadok a obchodných výkladov, následne už chce využívať len zdroje obnoviteľnej energie.
Podľa kreatívneho riaditeľa značky Nicolasa Ghesquièra nebola udržateľnosť nikdy dôležitejšia než dnes. Povedal to na tohtoročnom Met Gala, kde sa niekoľko celebrít vrátane Emmy Stone a Cynthie Erivo rozhodlo obliecť do historických archívnych modelov značky namiesto toho, aby pre nich navrhol nové modely.