Vyplýva to z prieskumu Eurobarometra, ktorý bol zverejnený v pondelok a zaoberá sa mediálnymi návykmi občanov a ich dôverou v rôzne mediálne zdroje, ako aj postojom k dezinformáciám.
Slováci najviac dôverujú verejnoprávnej televízii a rozhlasu – dôveru RTVS vyslovilo 41 %. Tlači a jej internetovým stránkam verí 21 %, súkromným televíznym a rozhlasovým staniciam 20 % a 16 % dôveruje ľuďom, skupinám alebo priateľom na sociálnych sieťach. Najmenej Slováci veria videoplatformám – 12 % – a influencerom na sociálnych sieťach – 6 %.
Vyplýva to z prieskumu Eurobarometra, ktorý bol zverejnený v pondelok a zaoberá sa mediálnymi návykmi občanov a ich dôverou v rôzne mediálne zdroje, ako aj postojom k dezinformáciám.
Viac než štvrtina účastníkov prieskumu – 28 % – a 36 % opýtaných uviedlo, že za posledných sedem dní boli často vystavení dezinformáciám a falošným správam. Väčšina ľudí si je istá alebo pomerne istá svojou schopnosťou rozpoznať dezinformácie a falošné správy. V celej Únii je to 64 % opýtaných, na Slovensku 70 % ľudí.
Televíziu ako primárny zdroj správ preferuje na Slovensku 73 % opýtaných. Nasleduje rozhlas, ktorý označilo 44 % Slovákov, on-line spravodajské platformy označilo 37 % a sociálne médiá a blogy 25 %. Na piatom mieste sa umiestnili noviny a časopisy. Za hlavný zdroj informácií ich považuje 13 % ľudí. V poslednom čase v médiách zachytilo 76 % Slovákov nejakú informáciu o Európskej únii.
Prieskum robila spoločnosť Ipsos European Public Affairs na prelome mája a júna na vzorke 52 347 občanov Európskej únie.