Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
2. júna 2022 o 17:30
Čas čítania 2:29
Martin Mičuda

Druhá generácia GLC je na svete. Mercedes-Benz hovorí o svojom najdynamickejšom SUV

Druhá generácia GLC je na svete. Mercedes-Benz hovorí o svojom najdynamickejšom SUV
Zdroj: Mercedes-Benz
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Do popredia sa dostávajú ešte modernejšie technológie a masívnejšie zastúpená elektrifikácia.

Stredne veľké SUV pod označením GLC patrí medzi tie úplne najdôležitejšie piliere značky Mercedes-Benz a rovnako tak medzi jej predajne najúspešnejšie modely. Niet preto divu, že na úplne novú, v poradí 2. generáciu sa upriamuje taká pozornosť. Tá svojimi tvarmi nadväzuje na predchodcu, hoci predsa len pôsobí modernejším dojmom, pretože aplikuje niektoré dizajnové riešenia z triedy C, s ktorou, ako samotný názov naznačuje, zdieľa technický základ.

Odporúčané
Najvýkonnejší štvorvalec na svete nám vyrazil dych. Mercedes-AMG CLA 45 S je doslova kompaktný superšport Najvýkonnejší štvorvalec na svete nám vyrazil dych. Mercedes-AMG CLA 45 S je doslova kompaktný superšport 1. novembra 2020 o 16:40

Dôkazom toho je najmä oblejšia zadná časť s užšími horizontálne orientovanými LED svetlami. Naopak, tie predné, za príplatok so špičkovou technológiou Digital Light, dostali o niečo nekonvenčnejší tvar i grafiku – sú totiž (premiérovo) priamo napojené na po novom širšiu masku a zároveň disponujú zdvojeným denným svietením.

Decentne odlišná je aj bočná silueta okien, no a ako je už zvykom, novinka nám čo-to narástla – GLC je medzigeneračne dlhšie o 60 milimetrov, zatiaľ čo výška klesla o 4 milimetre. Proporčne tak ide o atraktívnejšie strihnuté SUV, ktoré automobilka prezentuje ako to najdynamickejšie SUV vo svojom portfóliu. Prvé fotografie, obzvlášť v športovom AMG pakete, to potvrdzujú, v budúcnosti tento fakt azda ešte viac umocní štýlovejšia verzia Coupé.

Mercedes-Benz, GLC,
Zdroj: Mercedes-Benz

Nová architektúra palubnej dosky

Aj napriek tomu, že GLC nám narástlo, automobilka vyzdvihuje lepšiu aerodynamiku, ktorá sa hrdí zlepšeným koeficientom odporu vzduchu z 0,31 na 0,29. Pokiaľ sa pýtaš na batožinový priestor, tak vedz, že tu rovnako došlo k zlepšeniu – z pôvodných 550 litrov veľkosť kufra narástla až na úroveň rovných 600 litrov.

Ako sa však predpokladalo, najväčšou zmenou prejde interiér, špeciálne jeho palubná doska. Samotný tvar prístrojového panelu a rozloženie displejov sa totiž v porovnaní s predchodcom diametrálne líši. Nová koncepcia vychádza z triedy C (inšpirovanej triedou S), svedkami sme teda štandardne dodávaných 12,3" digitálnych budíkov a 11,9" stredového displeja, ktorý plynulo a veľmi elegantne vychádza zo stredového tunela. Filozofia ovládania tak po novom stavia na dotykový displej, združený ovládací prvok sa zo stredovej konzoly úplne vytratil.

Odporúčané
Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S 28. septembra 2021 o 14:30

O multimediálne prostredia sa stará výborný systém My MBUX s nádherným prostredím doplneným o off-road informácie. Chýbať nemôžu prvky rozšírenej reality, vylepšené hlasové ovládanie, umelá inteligencia či veľkolepý head-up displej. Nový je napokon aj volant, výplň dverí či tvar sedadiel. Mercedes-Benz uvádza, že nárast rozmerov sa v pozitívnom slova zmysle podpísal pod väčšiu vnútornú priestrannosť.

Mercedes-Benz, GLC,
Zdroj: Mercedes-Benz

Výhradné 2-litrové štvorvalce

S príchodom nového GLC veľké zmeny neobchádzajú ani motorový priestor. Tam sa podľa vzoru triedy C v budúcnosti neobjaví osemvalec a s najväčšou pravdepodobnosťou už ani šesťvalec. Na verzie AMG si však musíme ešte počkať, dovtedy Mercedes-Benz servíruje vskutku širokú ponuku motorických jednotiek, ktoré si viac či menej elektrifikované – vecou štandardnej výbavy je totiž nielen 9-stupňová automatická prevodovka a pohon 4Matic, ale aj mild-hybridná sústava.

Odporúčané
Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? 25. mája 2022 o 14:30

Tú v silnejšom prípade strieda plug-in hybridná technológia, ktorú značka ponúka ako v benzínovom, tak aj naftovom vyhotovení. Základným stavebným kameňom je pritom vždy 2-litrový štvorvalec. Vecou voliteľnej výbavy je vzduchové odpruženie aj možnosť riadenej zadnej nápravy, ktorá si pri GLC odkrúca svoju premiéru.

  • GLC 200 4Matic – 2.0 R4, 150 kW/205 koní a 320 Nm
  • GLC 300 4Matic – 2.0 R4, 190 kW/258 koní a 400 Nm
  • GLC 220d 4Matic – 2.0 R4, 145 kW/197 koní a 440 Nm
  • GLC 300e 4Matic – 2.0 R4 + el., 230 kW/312 koní a 550 Nm
  • GLC 400e 4Matic – 2.0 R4 + el., 280 kW/380 koní a 650 Nm
  • GLC 300de 4Matic – 2.0 R4 + el., 245 kW/358 koní a až 750 Nm


Plug-in hybridy sú vybavené akumulátorom s kapacitou až 31,2 kWh, vďaka čomu vo všetkých troch prípadoch vie zaručiť čisto elektrický dojazd presahujúci hranicu 100 km. Postará sa o to elektromotor, ktorý má vždy rovnaký výkon 100 kW/136 koní a 440 Nm. Spolu s benzínovým, prípadne naftovým štvorvalcom tak vzhľadom na príslušnú verziu ponúknu plug-in hybridy veľmi slušné výkonnostné parametre. Tie napokon zaručia výbornú dynamiku, veď také GLC 400e 4Matic dokáže akcelerovať na stovku len za 5,6 sekundy. 

Mercedes-Benz, GLC,Mercedes-Benz, GLC,Mercedes-Benz, GLC,Mercedes-Benz, GLC,
Zobraziť galériu
(26)
Domov
Zdieľať
Diskusia