Do popredia sa dostávajú ešte modernejšie technológie a masívnejšie zastúpená elektrifikácia.
Stredne veľké SUV pod označením GLC patrí medzi tie úplne najdôležitejšie piliere značky Mercedes-Benz a rovnako tak medzi jej predajne najúspešnejšie modely. Niet preto divu, že na úplne novú, v poradí 2. generáciu sa upriamuje taká pozornosť. Tá svojimi tvarmi nadväzuje na predchodcu, hoci predsa len pôsobí modernejším dojmom, pretože aplikuje niektoré dizajnové riešenia z triedy C, s ktorou, ako samotný názov naznačuje, zdieľa technický základ.
Dôkazom toho je najmä oblejšia zadná časť s užšími horizontálne orientovanými LED svetlami. Naopak, tie predné, za príplatok so špičkovou technológiou Digital Light, dostali o niečo nekonvenčnejší tvar i grafiku – sú totiž (premiérovo) priamo napojené na po novom širšiu masku a zároveň disponujú zdvojeným denným svietením.
Decentne odlišná je aj bočná silueta okien, no a ako je už zvykom, novinka nám čo-to narástla – GLC je medzigeneračne dlhšie o 60 milimetrov, zatiaľ čo výška klesla o 4 milimetre. Proporčne tak ide o atraktívnejšie strihnuté SUV, ktoré automobilka prezentuje ako to najdynamickejšie SUV vo svojom portfóliu. Prvé fotografie, obzvlášť v športovom AMG pakete, to potvrdzujú, v budúcnosti tento fakt azda ešte viac umocní štýlovejšia verzia Coupé.

Nová architektúra palubnej dosky
Aj napriek tomu, že GLC nám narástlo, automobilka vyzdvihuje lepšiu aerodynamiku, ktorá sa hrdí zlepšeným koeficientom odporu vzduchu z 0,31 na 0,29. Pokiaľ sa pýtaš na batožinový priestor, tak vedz, že tu rovnako došlo k zlepšeniu – z pôvodných 550 litrov veľkosť kufra narástla až na úroveň rovných 600 litrov.
Ako sa však predpokladalo, najväčšou zmenou prejde interiér, špeciálne jeho palubná doska. Samotný tvar prístrojového panelu a rozloženie displejov sa totiž v porovnaní s predchodcom diametrálne líši. Nová koncepcia vychádza z triedy C (inšpirovanej triedou S), svedkami sme teda štandardne dodávaných 12,3" digitálnych budíkov a 11,9" stredového displeja, ktorý plynulo a veľmi elegantne vychádza zo stredového tunela. Filozofia ovládania tak po novom stavia na dotykový displej, združený ovládací prvok sa zo stredovej konzoly úplne vytratil.
O multimediálne prostredia sa stará výborný systém My MBUX s nádherným prostredím doplneným o off-road informácie. Chýbať nemôžu prvky rozšírenej reality, vylepšené hlasové ovládanie, umelá inteligencia či veľkolepý head-up displej. Nový je napokon aj volant, výplň dverí či tvar sedadiel. Mercedes-Benz uvádza, že nárast rozmerov sa v pozitívnom slova zmysle podpísal pod väčšiu vnútornú priestrannosť.

Výhradné 2-litrové štvorvalce
S príchodom nového GLC veľké zmeny neobchádzajú ani motorový priestor. Tam sa podľa vzoru triedy C v budúcnosti neobjaví osemvalec a s najväčšou pravdepodobnosťou už ani šesťvalec. Na verzie AMG si však musíme ešte počkať, dovtedy Mercedes-Benz servíruje vskutku širokú ponuku motorických jednotiek, ktoré si viac či menej elektrifikované – vecou štandardnej výbavy je totiž nielen 9-stupňová automatická prevodovka a pohon 4Matic, ale aj mild-hybridná sústava.
Tú v silnejšom prípade strieda plug-in hybridná technológia, ktorú značka ponúka ako v benzínovom, tak aj naftovom vyhotovení. Základným stavebným kameňom je pritom vždy 2-litrový štvorvalec. Vecou voliteľnej výbavy je vzduchové odpruženie aj možnosť riadenej zadnej nápravy, ktorá si pri GLC odkrúca svoju premiéru.
- GLC 200 4Matic – 2.0 R4, 150 kW/205 koní a 320 Nm
- GLC 300 4Matic – 2.0 R4, 190 kW/258 koní a 400 Nm
- GLC 220d 4Matic – 2.0 R4, 145 kW/197 koní a 440 Nm
- GLC 300e 4Matic – 2.0 R4 + el., 230 kW/312 koní a 550 Nm
- GLC 400e 4Matic – 2.0 R4 + el., 280 kW/380 koní a 650 Nm
- GLC 300de 4Matic – 2.0 R4 + el., 245 kW/358 koní a až 750 Nm
Plug-in hybridy sú vybavené akumulátorom s kapacitou až 31,2 kWh, vďaka čomu vo všetkých troch prípadoch vie zaručiť čisto elektrický dojazd presahujúci hranicu 100 km. Postará sa o to elektromotor, ktorý má vždy rovnaký výkon 100 kW/136 koní a 440 Nm. Spolu s benzínovým, prípadne naftovým štvorvalcom tak vzhľadom na príslušnú verziu ponúknu plug-in hybridy veľmi slušné výkonnostné parametre. Tie napokon zaručia výbornú dynamiku, veď také GLC 400e 4Matic dokáže akcelerovať na stovku len za 5,6 sekundy.