Toyota po pôvodných špekuláciách oficiálne potvrdzuje príchod manuálu pre legendárny model.
Hoci novodobú Supru automobilová verejnosť prijala so zmiešanými pocitmi, s odstupom času nemožno hovoriť o neúspešnom projekte. „Pokrvný brat“ BMW Z4 to totiž predsa len hrá viac na športovú nôtu a jednotlivé verzie netaja svoje okruhové predpoklady.
Toyota však najnovšie oficiálne potvrdzuje to, o čom sa už dlhšie šepkalo. Ďalšou z predností Supry bude možnosť siahnuť po manuálnej prevodovke, ktorú sa Japonci chystajú začleniť do portfólia s podtitulom #savethemanual.
Na presné informácie je zatiaľ Toyota skúpa, prvé oficiálne fotografie však okrem veľavravných troch pedálov naznačujú, že verzia s manuálnou prevodovkou dostane ako hlavný poznávací znak nápis Supra v červenej farbe.
Vzhľadom na to, že táto správa sa objavila aj v európskom mediálnom centre značky, je jasné, že takáto možnosť bude aj v Európe. Otázkou je, či manuálnu prevodovku dostane klasická Supra alebo aj chystané, ešte ostrejšie vyhotovenie GRMN, ktorého premiéra je „na spadnutie“.
Supra GRMN má totiž rozšíriť portfólio tých najultimatívnejších modelov z dielne Toyota GAZOO Racing. Dokonca sa v kuloároch šepká o tom, že pod kapotou by sa mala objaviť najnovšia generácia 3-litrového radového šesťvalca pod označením S58, teda motor BMW, ktorým sa hrdí nová generácia M3 a M4. Pre lepšiu predstavu, v týchto modeloch má agregát spárovaný s manuálnou prevodovkou 480 koní, zatiaľ čo verzie s 8-stupňovým automatom disponujú silou až 510 koní.
Tak či onak, Supra s manuálnou prevodovkou môže byť veľmi vyhľadávaný artikel pre tých, ktorí kritizovali jej absenciu. Súrodenecké BMW Z4 síce manuál môže mať, ale len v kombinácii s 2-litrovým štvorvalcom. V tomto prípade je však reč o šesťvalci, ktorý navyše podľa očakávaní dostane ďalší výkonnostný doping.