SUV C5 Aircross si za ostatné roky v Európe získalo už viac ako 200-tisíc zákazníkov, teraz prichádza jeho facelift.
Keď v roku 2018 francúzska automobilka Citroën nahradila klasický sedan C5 veľkým SUV s dodatkom Aircross, verejnosť to sprvoti, pochopiteľne, neprijala pozitívne. Ikonický model s dlhoročnou históriou totiž skončil, nové trendy v automobilovom priemysle však značku donútili zmeniť filozofiu, a ako ukázal čas, oplatilo sa. Sedan s upadajúcim záujmom zo strany zákazníkov nahradilo nadmieru pohodlné SUV s čoraz väčším úspechom. Teraz prichádza na rad jeho relatívne veľká modernizácia.
V čase, keď čoraz viac značiek rozdeľuje predné svetlomety podľa vzoru francúzskeho výrobcu do dvoch poschodí, Citroën paradoxne kartu obracia a tohto riešenia sa po facelifte C5 Aircross vzdáva. Po novom je v rámci modernizovanej čelnej časti síce zachovaný rozdelený svetelný podpis, full-LED svetlomety však tvoria jeden celok, ktorý opticky nadväzuje na masku. Nový je aj predný a zadný nárazník a takisto aj grafika koncových svetiel.
Okrem toho sa do ponuky dostávajú nové odtiene karosérie (modrý lak Eclipse), možnosť zvoliť si čiernu strechu a kryty spätných zrkadiel alebo nové dizajny až 18″ diskov kolies. Ďalšie veľké zmeny evidujeme v interiéri, kde podľa vzoru modelu C5 X došlo k zmene tvarov palubnej dosky, ktoré súvisia s príchodom väčšieho displeja infotainmentu. Ten totiž odteraz disponuje až 12″ uhlopriečkou, obrazovka je pritom posunutá navrch palubovky, zatiaľ čo výduchy ventilácie sa posunuli pod dotykový displej.
Nové usporiadanie dostal aj stredový tunel, kde doterajší volič automatickej prevodovky nahradilo značne kompaktnejšie riešenie. Mix jednotlivých tlačidiel má následne zaručiť lepšiu ergonómiu. Druhý, až 12,3″ displej sa nachádza priamo pred vodičom ako digitálny prístrojový štít. Citroën následne upriamuje pozornosť na pohodlnejšie sedadlá novej generácie – v rámci výbavy Advanced Comfort totiž majú zaručiť ešte lepší komfort, a to za prítomnosti nového hodnotnejšieho čalúnenia, vyhrievania a masážnych funkcií.
Po motorickej stránke výrobca nekomunikuje žiadne zmeny, v ponuke by teda mala ostať nielen benzínová a hybridná, ale aj naftová alternatíva. C5 Aircross si za ostatné roky v Európe získalo už viac ako 200-tisíc zákazníkov, o priazeň ďalších bude vo vynovenej podobe bojovať od leta tohto roka. Kľúčovou vlastnosťou bude naďalej komfort na palube.