Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
12. apríla 2021, 13:39
Čas čítania 1:36
Martin Mičuda

Citroën má novú vlajkovú loď. C5 X má svojský dizajn a výhradne benzínové a plug-in hybridné motory

Citroën má novú vlajkovú loď. C5 X má svojský dizajn a výhradne  benzínové a plug-in hybridné motory
Zdroj: Citroën
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

Duchovný nástupca niekdajšieho C5 kombinuje prvky sedanu, kombi a SUV.

C5 Citroën sa vo svojej tradičnej podobe už nedočkal priameho nástupcu, a tak pred pár rokmi vypadol z portfólia francúzskej značky. V roku 2017 sa síce na trhu objavilo SUV s názvom C5 Aircross, to má však s pôvodným C5 spoločné len označenie. Inak to v zásade nie je ani s aktuálne predstaveným modelom C5 X, ten však chce byť akýmsi duchovným nástupcom obľúbeného predchodcu. Novinkou sa totiž Citroën vracia do strednej triedy, aj keď opäť ide tak trochu o svojský model.

Aj v tomto prípade sme svedkami dizajnového experimentovania na francúzsky spôsob, pretože nové C5 X kombinuje prvky sedanu, kombi a SUV do akéhosi štýlového crossovera. Od čias klasického C5 sa trendy zásadne posunuli, no a práve novinka chce byť odpoveďou na súčasné zvyky. V zmysle aktuálneho dizajnového jazyka značky a dávnejšieho konceptu CXperience tak C5 X dostalo klesajúcu líniu strechy s vystupujúcim spojlerom a špecificky tvarované LED svetlá na oboch koncoch.

Citroën, C5 X,
Zdroj: Citroën

Ich spoločným znakom sú svetelné línie, ktoré sa od seba vzďaľujú a vytvárajú tak unikátny svetelný podpis. Hlavné svetlá sú opäť v spodnej časti prednej masky, čiže až v samotnom nárazníku. Najmä pri pohľade z profilu nadobúda novinka kontúry crossovera, čo podčiarkujú aj plastové lemy blatníkov. Ako naznačujú prvé fotky, zákazník si bude môcť zvoliť dvojfarebné lakovanie (čiernu strechu), čím vlajková loď značky nadobudne nielen elegantnejší šmrnc, ale aj opticky zníži svoju výšku. S celkovou dĺžkou 4 805 milimetrov pritom ide o poriadny kus auta.

Odporúčané
Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony 10. apríla 2021, 9:30

V interiéri prevládajú už o čosi uhladenejšie línie, aj tu však môžeme hovoriť o akejsi francúzskej avantgarde. Centrom palubnej dosky je 12" dotykový displej s úplne novým infotainmentom My Citroën Drive Plus, zatiaľ čo pred vodičom sa nachádzajú približne o polovicu menšie digitálne budíky. Citroën upriamuje pozornosť na zásadne zväčšený head-up displej, ktorý premieta informácie priamo na čelné okno. 

Citroën, C5 X,
Zdroj: Citroën

Batožinový priestor má objem 545 litrov, silnou stránkou kokpitu má byť pritom najmä priestrannosť, vzdušnosť a veľmi pohodlné sedadlá. Tie spolu s povestne plavným podvozkom majú zaručiť nevídaný komfort. C5 X totiž prichádza s tzv. Citroën Advanced Comfort podvozkom, ktorý kombinuje adaptívne pruženie s hydraulickými dorazmi. Po technickej stránke je Citroën zatiaľ skúpy na informácie, vieme len to, že s naftovými motormi sa už nepočíta.

Benzínovú ponuku budú dopĺňať plug-in hybridné deriváty; ten najvýkonnejší plug-in hybrid bude mať 165 kW/225 koní. Ide o dobre známu verziu naprieč portfóliom PSA, ktorá kombinuje elektromotor a benzínovú 1,6-ku. Na čisto elektrický pohon by teda novinka mala zvládnuť prejsť 50 kilometrov, pričom maximálna rýchlosť v elektrickom režime je až 135 km/h. Novinka sa na európsky trh dostane v druhej polovici roka 2021.

Citroën, C5 X,Citroën, C5 X,Citroën, C5 X,Citroën, C5 X,
Zobraziť galériu
(13)
Domov
Zdieľať
Diskusia