Železnice Slovenskej republiky v minulom roku znížili prechodné obmedzenia traťových rýchlostí na pomalých úsekoch približne o polovicu.
Ako píše denník Pravda, slovenské železnice na tom nie sú najlepšie. „Rok 2021 je prelomový v tom, že také nízke hodnotenie ako teraz sme nikdy nemali. Plnenie grafikonu máme na úrovni 89 %, čo je veľmi výrazné neplnenie, a to má dopad aj na meškanie vlakov. V minulom roku sme po prvýkrát nesplnili ani tzv. podielový grafikon,“ povedal v piatok generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Miloslav Havrila.
Tretina železničných koľají podľa vyhodnotenia meracieho vlaku je v nevyhovujúcom stave. Situáciu na železničnej infraštruktúre, ktorá nezodpovedá požiadavkám, zmiernilo jej dofinancovanie v objeme 57 miliónov eur. Faktom však ostáva, že ŽSR v minulom roku znížili prechodné obmedzenia traťových rýchlostí na pomalých úsekoch približne o polovicu.
„Prechodné obmedzenia traťových rýchlostí v priebehu celého roka kulminovali. Celková dĺžka sa blížila k 200 kilometrom. Tú sme však znížili a dnes máme zhruba 107 kilometrov pomalých ciest, ktoré však nemajú až taký dopad na plnenie grafikonu, ako to bolo predtým,“ povedal Havrila pre youtubový kanál ministerstva dopravy s tým, že spomínané peniaze majú obrovský prínos.
Tieto opravy sa však diali najmä v druhej polovici minulého roka a prínos sa výraznejšie prejaví až v roku 2022. Nelichotivé štatistiky za uplynulý rok by sa tak už nemali opakovať.