Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 17. 1. 2022 meniny má Nataša

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Dnes populárne články
Toto sú prvé možné ohniská omikronu na Slovensku. Pozitivita v nich rastie veľmi rýchlo Toto sú prvé možné ohniská omikronu na Slovensku. Pozitivita v…
PREHĽAD: Takto budú vyzerať opatrenia počas 4. vlny koronavírusu. Platí aj režim OP+, výhody budú mať aj nezaočkovaní PREHĽAD: Takto budú vyzerať opatrenia počas 4. vlny…
Novak Djoković prehovoril o rozhodnutí súdu. Na srbskom tenistovi sa zabáva už aj slovenská polícia Novak Djoković prehovoril o rozhodnutí súdu. Na srbskom…
Na čo myslia ľudia pri sexe? Tieto myšlienky komplikujú intímne chvíle mladých Slovákov Na čo myslia ľudia pri sexe? Tieto myšlienky komplikujú intímne…
Novaka Djokovića okamžite deportujú z Austrálie. Tenista si na Australian Open nezahrá Novaka Djokovića okamžite deportujú z Austrálie. Tenista si na…
iPhone 14 má byť výrazne drahší a zmení dizajn. Jeden výrez vraj nahradia dva otvory iPhone 14 má byť výrazne drahší a zmení dizajn. Jeden výrez vraj…
Tech - Hry

Z Halo Infinite tvorcovia vyhodili 2/3 obsahu. Toto je cesta od hernej katastrofy roka až k jednej z najlepších hier roka

V lete 2020 odhalili Xbox a 343 Industries Halo Infinite. Vlajkový titul Xbox Series X/S však bol na smiech. Ako sa tvorcom podarilo spraviť z toho vynikajúcu hru, ktorú chváli celý svet a z ktorej hráči ostali v nemom úžase?

Dominik Vetrák
12. január 2022, 9:30 Čas čítania: 6:07
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Tech - Hry
0
Dominik Vetrák
12. január 2022, 9:30
Čas čítania: 6:07

Z Halo Infinite tvorcovia vyhodili 2/3 obsahu. Toto je cesta od hernej katastrofy roka až k jednej z najlepších hier roka

V lete 2020 odhalili Xbox a 343 Industries Halo Infinite. Vlajkový titul Xbox Series X/S však bol na smiech. Ako sa tvorcom podarilo spraviť z toho vynikajúcu hru, ktorú chváli celý svet a z ktorej hráči ostali v nemom úžase?

Dominik Vetrák
12. január 2022, 9:30
Čas čítania: 6:07
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Na Halo Infinite sa veľa hráčov netešilo už pred jeho odhalením. Vývoj trval extrémne dlho a fakt, že predošlé dve hry od štúdia 343 Industries boli sklamaním, tiež nepomáhal. Halo 4 a Halo 5: Guardians mali množstvo chýb a mnohí už sériu zatracovali.

 

Štúdio dostalo množstvo času a prostriedkov na to, aby vytvorilo svoje najlepšie Halo, ktoré malo byť vlajkovým titulom pri vydaní novej generácie konzol Xbox Series X/S. Nakoniec však vývojári vydanie konzoly nestihli a vydali ho vyše roka po plánovanom dátume. Dôvod?

23. júl 2020 a konferencia Xboxu na najväčšej hernej výstave E3, kde prezentovali budúcnosť hier na svojej platforme. Štúdio 343 Industries odhalilo Halo Infinite, no namiesto potlesku si vyslúžilo posmešky. Osemminútové video lákalo na zaujímavo vyzerajúcu novinku v hrateľnosti – grappling hook.

 

 

Ide o priťahovací hák, ktorým hlavná postava Master Chief dokázala k sebe pritiahnuť zbrane, vybuchujúce nádrže a najmä sa rýchlo dostať z bodu A do bodu B. Hák do hry pridali až v polovici vývoja a značne tým skomplikovali výrobu hry. Stálo to však za to. Čím viac ho vývojári testovali, tým viac sa im páčil. Okrem toho však hráčov nezaujalo na novinke asi nič. 

 

Najväčším problémom bola vizuálna stránka, kvalita textúr, nedotiahnuté animácie, nízka úroveň detailov, priemerné nasvietenie a nekvalitne vyzerajúce prostredie, obzvlášť v diaľke. Vrcholom bol Craig. Išlo o náhodného nepriateľa, ktorého bezduchý výraz tváre počas zomierania pobavil hráčov a stalo sa z neho slávne meme. 

 

 

 

Ako väčšina nepriateľov v hre, aj tento typ nepriateľa z radu Brute nemal žiadnu animáciu tváre a mimiku. V čase, keď sa herné štúdiá pretekajú v tom, kto spraví realistickejšie vyzerajúce postavy, to bolo veľké sklamanie a dôvod na uštipačné komentáre. 

 

Vývojári a celý tím Xboxu kritiku prijali a hráčov chválili za originalitu pri spracovaní rôznych memes. Zároveň však sľúbili, že na animáciách popracujú. 

 

Starý vs nový Craig

Zdroj: 343 Industries/Xbox

 

Kvalitu prezentovaného dema komentoval aj šéf Xbox divízie Phil Spencer. „Mali sme si to uvedomiť sami a byť k sebe úprimní. Neurobili sme to preto, že sme hráčov chceli sklamať. Dúfali sme, že to vypáli dobre. Spätne si myslím, že nádej nie je dobrá stratégia na vývoj hry.“

 

Demo podrobili kritike aj talentovaní členovia servera Digital Foundry, ktorí rozoberajú technickú stránku hier. Štúdio 343 Industries odpovedalo, že s mnohými ich komentármi súhlasia a uvedomujú si, že majú s hrou ešte veľa práce. Xbox a 343 Industries si však rýchlo uvedomili, že ju do novembra, teda za 4 mesiace, nestihnú dokončiť.

 

Vtedajší šéf štúdia Chris Lee oznámil, že hru odkladajú na rok 2021. Xbox Series X/S preto vyšlo bez akejkoľvek veľkej exkluzívnej hry. Za odklad boli vďační aj samotní vývojári. Tí potvrdili, že rok navyše im umožnil dostať nepriateľov, ich animácie a správanie na úroveň, s ktorou boli spokojní. Vďačiť za to môžu pravdepodobne aj vtipom s Craigom, ktoré tento problém dostali až na stôl riaditeľov v Xboxe. 

 

Zdroj: 343 Industries/Xbox

 

Singleplayerovú kampaň hry neukázali ďalší takmer rok a pol. Znovuodhalenie kampane hráči uvideli až 6 týždňov pred jej vydaním, čo spôsobovalo nemalé obavy, či je všetko v poriadku, keď tvorcovia svoju hru takmer vôbec neukazujú. 

 

Čo sa teda udialo s Halo Infinite v rámci vývoja a následného ročného odkladu, že sa z neho nakoniec stal jeden z najlepších titulov roka 2021?

 

Oponu pre nás odkryl uznávaný herný novinár a reportér Jason Schreier, ktorý vyspovedal viacerých bývalých aj súčasných vývojárov zo štúdia 343 Industries a z Xboxu. Jeho článok pre Bloomberg odhaľuje niekoľko šokujúcich informácií o tom, aký chaos panoval v štúdiu a ako sa z katastrofy stal masívny hit a obľúbenec kritikov.

 

V prvom rade si zavolali na pomoc Josepha Statena, ktorý sériu Halo viedol až do roku 2009. Následne pracoval pre Microsoft na iných hrách, no Halo ho potrebovalo a on sa vrátil ako kreatívny režisér hry. Nahradil tak Chrisa Leeho, ktorý bol na tejto pozícii len rok, keď nahrádzal Tima Longa. V priebehu dvoch rokov sa teda pri hre vystriedali až traja kreatívni režiséri.


Staten vraj ako prvé svojmu demoralizovanému tímu pripomenul, že sa im už niečo podobné stalo. Hneď prvé Halo: Combat Evolved malo katastrofickú prezentáciu. Všetko sa však skončilo dobre a zo série Halo sa už predalo vyše 81 miliónov kópií.

 

Zdroj: 343 Industries/Xbox

 

A aj keď Staten presvedčil Microsoft, aby dali tímu toľko času, koľko budú potrebovať, problémy neboli zažehnané. Vývojárov totiž brzdil herný engine, teda systém nástrojov, pomocou ktorých vývojári hru vytvárajú. Bol zastaraný a niektoré časti jeho kódu boli až z roku 2000. Išlo o pokračovanie herného enginu od štúdia Bungie, ktoré pracovalo na prvých piatich Halo hrách a v roku 2007 opustilo Microsoft.

 

343 Industries z neho spravili nový herný engine s názvom Slipsspace, no napriek tomu nebol dokonalý. Šéfka štúdia to v rozhovore pre CNET opísala tak, že vývoj hry a enginu zároveň bolo ako cestovať v lietadle, ktoré nie je dokončené. 

 

Článok pre predplatiteľov REFRESHER+47% článku dočítajú len predplatitelia. Pridaj sa medzi nich a podpor kvalitný obsah!Len za 4.99€ mesačne odomkneš tento a všetky ďalšie články. Pridaj sa medzi predplatiteľov.Zvyšok tohto článku dočítajú len členovia REFRESHER+ klubu. Pridaj sa k nám a čítaj bez obmedzení.
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 108585 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako pandémia ovplyvnila vývoj.
  • Ako mnoho vývojárov vzhľadom na Halo Infinite nadobro skončilo vo videohernom priemysle.
  • Prečo mal tím občas pocit, že robia na piatich rôznych hrách naraz.
  • Ako sa Xbox a Microsoft vzdali plánu vydať hru zároveň s novými konzolami, len aby potešili hráčov.
  • Ako neuveriteľne vyzerá porovnanie grafiky z roku 2020 a tej z roku 2021.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: 343 Industries/Xbox
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Dnes populárne články
Toto sú prvé možné ohniská omikronu na Slovensku. Pozitivita v nich rastie veľmi rýchlo Toto sú prvé možné ohniská omikronu na Slovensku. Pozitivita v nich…
PREHĽAD: Takto budú vyzerať opatrenia počas 4. vlny koronavírusu. Platí aj režim OP+, výhody budú mať aj nezaočkovaní PREHĽAD: Takto budú vyzerať opatrenia počas 4. vlny koronavírusu.…
Novak Djoković prehovoril o rozhodnutí súdu. Na srbskom tenistovi sa zabáva už aj slovenská polícia Novak Djoković prehovoril o rozhodnutí súdu. Na srbskom tenistovi sa…
Na čo myslia ľudia pri sexe? Tieto myšlienky komplikujú intímne chvíle mladých Slovákov Na čo myslia ľudia pri sexe? Tieto myšlienky komplikujú intímne…
Novaka Djokovića okamžite deportujú z Austrálie. Tenista si na Australian Open nezahrá Novaka Djokovića okamžite deportujú z Austrálie. Tenista si na…
iPhone 14 má byť výrazne drahší a zmení dizajn. Jeden výrez vraj nahradia dva otvory iPhone 14 má byť výrazne drahší a zmení dizajn. Jeden výrez vraj…
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť