Už niekoľko rokov etablované vyhotovenie Black Badge posúva už i tak mimoriadne luxusný a vyšperkovaný Ghost na ešte exkluzívnejšiu úroveň.
Luxusný britský výrobca z Goodwoodu nám minulý rok ukázal úplne novú, v poradí 2. generáciu limuzíny Ghost. Aj vzhľadom na to, že predchodca z roku 2009 stál na základoch BMW radu 7, si model vyslúžil označenie baby Rolls-Royce. Z najmenšieho počinu značky sa však razom stal ten vôbec najpredávanejší, nielen preto automobilka siahla po hliníkovej architektúre z nových modelov Phantom a Cullinan.
Približne po roku od odhalenia nástupcu prichádza na svetlo sveta už niekoľko rokov etablované vyhotovenie Black Badge, ktoré už i tak mimoriadne luxusný a vyšperkovaný Ghost posúva na ešte exkluzívnejšiu úroveň. Aj napriek tomu, že názov naznačuje použitie primárne čierneho laku, klienti si v skutočnosti môžu vybrať niektorú zo 44 000 farieb alebo si dokonca vytvoriť vlastnú.
Väčšina zákazníkov však pre Black Badge volí čiernu farbu. Na vytvorenie najtmavšej čiernej farby v automobilovom priemysle sa až 45 kilogramov farby rozprašuje a nanáša na elektrostaticky nabitú bielu karosériu pred sušením v peci. Potom sa na vozidlo nanesú dve vrstvy transparentného laku a následne ho tím štyroch remeselníkov ručne vyleští, aby vznikol pre Rolls-Royce charakteristický klavírny lak s vysokým leskom.
Samotným lakom karosérie sa to však nekončí. Tradičné prvky, ako je soška Spirit of Ecstasy či mriežka chladiča Pantheon, si zachovávajú svoj lesk, avšak v tomto prípade dostali tmavé stvárnenie. Namiesto jednoduchého lakovania týchto súčastí sa do procesu chrómovania zavádza špecifický chrómový elektrolyt, ktorý sa spolu s ním nanáša na podklad z nehrdzavejúcej ocele a stmavuje povrchovú úpravu. Finálna hĺbka ochrannej vrstvy je iba jeden mikrometer, čo je približne stotina šírky ľudského vlasu.
Vonkajšie úpravy završujú 21" disky Bespoke, ktoré sú tvorené 22 vrstvami uhlíkových vlákien, a decentná modrastá linka po celej dĺžke karosérie. Tá sekunduje farebnej konfigurácii interiéru. Vnútrajškom sa nesie hlboký diamantový vzor vykreslený uhlíkovými a kovovými vláknami v jednotlivých dekóroch. Na povrch interiérových prvkov sa lisuje niekoľko vrstiev dreva, pričom ako najvrchnejšia základová vrstva je použitá čierna bolívijská dyha.
Vylepšenia neobchádzajú ani technickú stránku. Ikonický agregát 6,75 V12 totiž pre vyhotovenie Black Badge servíruje o ďalších 29 koní a 50 Nm viac. Ghost sa tak po novom môže pýšiť výkonom až 441 kW/600 koní a krútiacim momentom 900 Nm. Súčasťou optimalizácie hnacieho ústrojenstva sú aj úpravy prevodovky a škrtiacej klapky na ďalšie zdôraznenie výkonovej rezervy posilneného agregátu. Osemstupňová prevodovka ZF v súčinnosti s riadenou prednou a zadnou nápravou reguluje intenzitu spätnej väzby pre vodiča v závislosti od pokynov od plynového pedála a volantu.