Medieval Dynasty je netradičná survival hra s prvkami RPG, v ktorej sa okrem dňa a noci striedajú všetky štyri ročné obdobia.
Lov, preži, buduj a staň sa vodcom v drsnom stredoveku – vytvor si vlastnú stredovekú dynastiu a zabezpeč jej dlhotrvajúcu prosperitu alebo pri pokuse o to zomri. Tak znie opis Medieval Dynasty na Steame a lepšie sa táto hra jednou vetou ani vystihnúť nedá. Ponúka však toho oveľa viac.
Medieval Dynasty síce vyšla v septembri tohto roka, no nemožno ju považovať za horúcu novinku. Vďaka predbežnému prístupu bola hra prístupná už vyše roka, a tak je možné, že ju poznáš alebo si ju dokonca hral. Obrátená strana mince predbežných prístupov je tá, že hry sa často obohrajú už počas vývoja a po oficiálnom vydaní sa im nedostane toľko pozornosti, koľko by si zaslúžili, čo je podľa nášho názoru aj tento prípad.
Z neskúseného mladíka na vodcu dynastie
Na rozdiel od iných survival hier, Medieval Dynasty sa nezačína katastrofickým scenárom. Žiadny pád lietadla a ocitnutie sa uprostred džungle alebo na otvorenom mori. Práve naopak, ocitáme sa v krásnom a pokojnom prostredí európskeho stredoveku, v lese neďaleko dediny Gostovia ako postava menom Racimir. Je to mladý, neskúsený a chudobný muž, ktorý vo vojne prišiel o oboch rodičov a na úteku pred ňou prichádza hľadať svojho strýka Lordana.
Hneď v úvode sa v dedine od kastelána dozvedáme, že Lordan už nežije, a dostávame od neho povolenie na stavanie a hospodárenie na akejkoľvek nevyužívanej pôde v údolí. To je začiatok nášho nového života, ktorého cieľom nie je len samotné prežitie, ale vybudovanie novej dynastie. Najskôr postavíme dom, neskôr dedinku a založíme v nej menšiu komunitu, až ju nakoniec pretvoríme do novej dynastie, čoho súčasťou je aj Racimirovo nájdenie si partnerky a založenie rodiny.
Klasický crafting survival
Medieval Dynasty má prvky klasického crafting survivalu, v ktorom si musíme dávať pozor na to, aby sme neumreli od hladu alebo smädu, a takisto na svoje zdravie. Na úvod nás hra prevedie jednoduchším tutoriálom, ako robiť niektoré veci, avšak na veľa ostatného musí hráč prísť sám. Ak je niekto nový v tomto hernom žánri, zo začiatku bude možno musieť skúšať, ale nejde o žiadne zbytočne zložité mechanizmy.
Prvkom, ktorý je trochu netradičný v tomto žánri, sú rozhovory s ostatnými postavami. Rozhovory s obyvateľmi pôvodnej dediny alebo neskôr našej dynastie nás sprevádzajú neustále. Síce mohli byť spracované aj lepšie a v niektorých z nich po čase len automaticky odklikávame odpovede, hru však oživia a občas je dobré dávať aj pozor na to, čo nám postavy hovoria.
Ďalším dôležitým prvkom hry sú peniaze. V hre môžeme vyrábať a následne predávať rôzne predmety a nástroje. Peniaze, ktoré takto zarobíme, využijeme napríklad na odomykanie nových plánov budov alebo u obchodníkov v dedine, u ktorých si môžeme kúpiť jedlo, nové vybavenie alebo niečo, čo sa nám nechce vyrábať alebo to ešte nemáme odomknuté.
Racimir je zodpovedný aj za svojich obyvateľov
Ak chceme naozaj vybudovať dynastiu, potrebujeme získať ľudí z dediny na svoju stranu a presvedčiť ich, aby za nami prišli do tej našej. Na to si najskôr musíme, plnením rôznych úloh, získať ich rešpekt. Zároveň im musíme vybudovať príbytky.
Samozrejme, ako vodca sa musíme okrem seba starať aj o našich obyvateľov a zabezpečiť jedlo aj pre nich. To zabezpečíme napríklad lovom zveri. Pozor však na to, aby sa ti stret s diviakom alebo inou zverou nestal osudným.