Martin Adam Pavlík

Expedícia: Džungľa (Recenzia)

Expedícia: Džungľa (Recenzia)
Zdroj: Walt Disney Studios
FILMY A SERIÁLY DWAYNE „THE ROCK“ JOHNSON FILMY 2021 JUNGLE CRUISE NOVÉ FILMY NOVÉ FILMY V KINÁCH (KINOPROGRAM)

Ako dopadla plavba po nebezpečnej Amazonke s množstvom nástrah?

Keď nejdeš do kina s veľkými očakávaniami, môžeš z neho nakoniec odísť veľmi príjemne prekvapený. Dobrodružných fantazijných filmov je v kine každý rok kopa, no nájsť medzi nimi niečo skutočne originálne, zábavné a vôbec príbuzné tým najlepším dielam, ktoré postavili piliere tohto žánru, je už ťažšie.

Bol si toho vedomý aj štyridsaťsedemročný Španiel Jaume Collet-Serra, režisér filmu Expedícia: Džungľa, preto sa posnažil viac než jeho predchodcovia, tvoriaci len predvídateľné a slabé nepodarky. Dobrodružnú novinku z dielne Disney s populárnym Dwaynom Johnsonom a krásnou Emily Blunt nájdeš v slovenských kinách už od štvrtka 29. júla. Čaká na teba viacero sympatických postáv aj presvedčivých zloduchov, mimoriadne nápaditý scenár, super akcia či skvelý humor.

10 najlepších filmov Stevena Spielberga 10 najlepších filmov Stevena Spielberga 26. júla 2021, 9:30

The Rock ukáže city

Je fakt, že takáto dobrodružná jazda tu už dlho nebola (naposledy rovnako milo prekvapilo asi len Volanie divočiny s Harrisonom Fordom). Treba si to vážiť, pretože možno zase dlho nebude. The Rock ako Frank Wolff, prefíkaný kapitán lode a sprievodca po nebezpečnej ceste naprieč Amazonkou, tu konečne po dlhom čase ukazuje aj inú hereckú polohu a nemusí sa stále mračiť, biť, strieľať či sa dramaticky tváriť, akoby každú chvíľu mala nastať apokalypsa. Tu s úsmevom od ucha k uchu seká jednu hlášku za druhou, odpíja si plnými dúškami z pálenky a dokonca ukáže city.

Emily Blunt sme už síce v úlohe odvážnej drsniačky, avšak s veľkým srdcom, videli viackrát a vo vážnejších filmoch (Sicario, Tiché miesto, Na hrane zajtrajška), no vôbec to nevadí, keďže jej to sedí stále skvele. Tu sa predstavila ako tvrdohlavá, drzá a poriadne odvážna britská výskumníčka Lily Houghtonová, pátrajúca po dávnej legende. Snaží sa spolu s bratom MacGregorom v útrobách džungle nájsť vzácne Slzy mesiaca a priniesť ich naspäť do Londýna, aby mohla zachrániť svet pred smrteľnými chorobami.

Toto je 10 najsledovanejších filmov od Netflixu. Väčšinou ide o priemerné či podpriemerné akčné výplachy Toto je 10 najsledovanejších filmov od Netflixu. Väčšinou ide o priemerné či podpriemerné akčné výplachy 22. júla 2021, 12:59

Z každého rožka troška

Cítiť, že Collet-Serra je veľkým fanúšikom starej klasiky, akou je Indiana Jones, či novších diel, akými sú zase napríklad prvotriedni Piráti z Karibiku. Hoci vo svojej novinke nedosahuje takých kvalít, umne čerpá z oboch filmových sérií a berie si z nich to najlepšie. Má však rozhľad na každej strane a žánre ako také sú jeho srdcovkou. Ukázal to vlastne už v predošlých, veľmi vydarených filmoch – v trileri Smrtiaci príliv (2016), psychohorore Sirota (2009), ale aj v mysterióznom krimi Neznámy (2011) s Liamom Neesonom.

V Expedícii: Džungľa mixuje všetko, čo doteraz vyskúšal, na jednom mieste, ale s citom a opatrne. Nájdeš tu z každého rožka (horor, romanca, komédia, akčný/mysteriózny triler) troška. Španiel zároveň vie, kedy pritlačiť na pílu aj kedy spomaliť. Vie, ako dlho by mal trvať dialóg v blockbusteri takéhoto typu, aby nezačal nudiť, či ako predstaviť postavy trefne, no stručne tak, aby si k nim divák stihol vytvoriť nejaké sympatie.

„Máte 30 sekúnd, aby ste opustili kino.“ Režisér po tejto hláške vo filme zachytil, ako mäsiar brutálne zavraždí vlastnú dcéru „Máte 30 sekúnd, aby ste opustili kino.“ Režisér po tejto hláške vo filme zachytil, ako mäsiar brutálne zavraždí vlastnú dcéru 14. júla 2021, 9:30

Príliš veľa CGI efektov

Hlavnej trojici postáv spolu so CGI tigricou Proximou divák jednoducho musí držať palce. O to viac, keď vidno, ako skvele funguje chémia medzi Blunt a Johnsonom. Tá vytvorila základ pre trojicu scenáristov – Glenn Ficarra, John Requa a Michael Green, ktorí aj vďaka nej dokázali vybudovať funkčný a uveriteľný vzťah plný emócií. Práve jeho pomalé budovanie je na celom filme hádam to najmilšie.

Hanbiť sa scenáristi nemusia ani za zloduchov. Tým hlavným je Nemec Prince Joachim, ktorý chce uchmatnúť Slzy mesiaca na to, aby vyhral prvú svetovú vojnu a kraľoval ďalšie generácie. Stvárnil ho výborný Jesse Plemons, známy napríklad zo seriálu Perníkový tatko. Vďaka jeho prízvuku ide o o vtipnú figúrku, no u diváka má rešpekt, podobne ako prekliate kreatúry v pralese na čele s Aguirrem (Edgar Ramírez) bažiace po slobode a novom, lepšom živote.

Recenzia: Fear Street Recenzia: Fear Street 19. júla 2021, 16:30

Vizuál je prepracovaný a miestami vyslovene úchvatný, dramatická hudba Jamesa Newtona Howarda funguje na výbornú, rovnako ako gradujúce a napínavé finále s množstvom nápaditých scén. Navyše z celého filmu cítiť potrebný nadhľad. Jediným problémom však je, že tvorcovia sa až príliš spoliehajú na CGI efekty. Tie síce štandardne fungujú, ale v porovnaní so staršími, zásadnými klasikami priveľmi vyčnievajú, pričom dôraz na scenár a ostatné zložky ide bokom. A to je hlavný dôvod, prečo Expedícia: Džungľa nebude raz citovaným kultom ako Indiana Jones a prečo Collet-Serru nemôžeme označiť za ďalšieho Spielberga. Filmu dávame sedem bodov z desiatich.

Ak si film videl, nezabudni ho ohodnotiť v našej databáze.
0/10