Typický modrý lak má ďalší model kórejského výrobcu.
Po modeloch i20 N, i30 N, Veloster N a Kona N tu máme už piaty rýdzo športový model značky Hyundai. Volá sa Elantra N a ide o vôbec prvý vysokovýkonný sedan kórejskej automobilky. V poradí už 7. generáciu modelu Elantra s extravagantným dizajnom predstavili minulý rok, teraz sa portfólio rozrastá o najsilnejšie vyhotovenie. To prispelo k výraznému zvýšeniu jazdných výkonov a agresívne dizajnové prvky ho odlišujú od štandardnej verzie.
Model Elantra N poháňa turbodúchadlom prepĺňaný 2-litrový benzínový štvorvalec T-GDI vybavený priamym vstrekovaním paliva. Turbodúchadlo má lopatkové koleso s priemerom 52 mm, čo je o 5 mm viac ako pri bežnom modeli, pričom bol zväčšený aj prietokový objem turbíny. Okrem toho optimalizácia materiálu a tvaru bloku motora prispela k zvýšeniu výkonu i odolnosti – maximálny výkon je na úrovni 206 kW/280 koní, zväčšením prepĺňacieho tlaku je však možné zvýšiť výkon až na 290 koní.
Krútiaci moment motora, ktorý dosahuje maximum 392 Nm, sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DCT. Šesťstupňový manuál teda v ponuke nebude. Vysoký potenciál výkonu poskytuje modelu Elantra N vynikajúcu dynamiku – zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 5,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Výborné jazdné vlastnosti novinky podporuje aj elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál (N Corner Carving Differential) či asistent rozjazdu Launch Control. K ďalším štandardným prvkom patria funkcie N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) a N Track Sense Shift (NTS), teda technológie, ktoré nám automobilka bližšie predstavila pri modernizovanom i30 N.