Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 19. 6. 2021 meniny má Alfréd

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá

Rodina modelov Hyundai sa rozrastá o 280-koňovú Konu N, ktorá má nakoniec len predný pohon

Po modeloch i20 N a i30 N kórejský výrobca ponúkne v Európe tretí plnohodnotný enkový model.

Martin Mičuda
28. apríl 2021, 8:04 Čas čítania: 1:41
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Rodina modelov Hyundai sa rozrastá o 280-koňovú Konu N, ktorá má nakoniec len predný pohon
Zdroj: Hyundai
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
28. apríl 2021, 8:04
Čas čítania: 1:41

Rodina modelov Hyundai sa rozrastá o 280-koňovú Konu N, ktorá má nakoniec len predný pohon

Po modeloch i20 N a i30 N kórejský výrobca ponúkne v Európe tretí plnohodnotný enkový model.

Martin Mičuda
28. apríl 2021, 8:04
Čas čítania: 1:41
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Rodina modelov Hyundai sa rozrastá o 280-koňovú Konu N, ktorá má nakoniec len predný pohon
Zdroj: Hyundai

Po viacerých upútavkách a postranných informáciách automobilka Hyundai ukázala ďalšieho člena rodiny N. Ide o crossover Kona N, ktorý je v poradí tretím enkovým modelom pre európsky trh a zároveň prvým SUV v rámci športového portfólia značky. Aj napriek tomu, že ide o SUV, šéf technického vývoja Albert Biermann oznámil, že Kona N je ostrý model, ktorý zaručí nadšenie i radosť.

 

Kona vo verzii N je športovo orientovaná, čo potvrdzuje predný nárazník s masívnymi otvormi, naznačené prieduchy nad maskou, 19" tmavé disky z ľahkej zliatiny, zadný spojler, difúzor či dvojica koncoviek výfuku. Má aj červené doplnky či modrastý lak performance blue. Pre model Kona N automobilka predstavila aj špecifický odtieň sonic blue, ktorý dopĺňajú laky phantom black, atlas white, cyber grey, dark knight grey alebo ignite red. 

 

Zdroj: Hyundai

 

V kokpite zaujmú najmä nové 10,25" digitálne budíky, ktoré majú športový vizuál s centrálne umiestneným otáčkomerom. Zaujímavosťou je, že takéto riešenie nedostal po nedávnej modernizácii ani model i30 N, ktorý sa naďalej spolieha na analógové riešenie. Novou grafikou disponuje aj centrálny 10,25" displej infotainmentu, kde je možné vyvolať rôzne športové ukazovatele. Apple CarPlay či Android Auto sú samozrejmosťou.

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 2095 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš získať tieto benefity
VIAC

Kona N získala športový volant s magickými tlačidlami, pribudli športové sedadlá s výrazným bočným vedením či nové povrchové materiály a pedále v kovovom vyhotovení. V zmysle predošlých informácií sa pod kapotou nachádza preplňovaný motor 2.0 T-GDI, ktorý má výkon 205 kW/280 koní a 392 Nm. Naopak, prvotné špekulácie o pohone oboch náprav sa nakoniec nepotvrdili, pretože Kona N má výhradne pohon predných kolies. Na tie posiela výkon štandardne dodávaná 8-stupňová prevodovka N DCT.

 

Zdroj: Hyundai

 

V rámci funkcie Launch Control dokáže Kona N akcelerovať z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 240 km/h. Súčasťou štandardnej výbavy je aj elektronicky riadený samosvorný diferenciál e-LSD, automobilka však upriamuje pozornosť aj na nasledujúce enkové funkcie:

 

  • N Grin Control System vodič má na výber veľmi širokú škálu nastavenia techniky, okrem režimov Eco, Normal, Sport a N teda nechýba ani N Custom, ktorým je možné ľubovoľne si nakonfigurovať jednotlivé položky.
  • N Power Shift ak vodič v enkových režimoch využije viac ako 90 % výkonu, systém automaticky obmedzí zníženie krútiaceho sa momentu pri radení nahor. Na predné kolesá sa tak prenesie čo najrýchlejšie čo najviac výkonu.
  • N Grin Shift po aktivácii červeného tlačidla na volante sa na 20 sekúnd zvýši výkon motora a prevodovka sa nastaví do režimu, keď je schopná fungovať v extrémnych podmienkach. Prevodovke N DCT bude umožnené podradiť na ten najvhodnejší stupeň aj do tých najvyšších otáčok. Na displeji pred vodičom sa pritom zobrazí odpočítavanie 20 sekúnd. V momente, keď sa funkcia ukončí, vodič ju môže opätovne aktivovať po 40 sekundách.
  • N Track Sense Shift systém upraví radenie prevodovky na jazdu na okruhu. 

 

 

Zobraziť galériu 10
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: hyundainews.comFoto: HyundaiNáhľadový obrázok: Hyundai
NAHOR
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť