Druhá generácia netypického modelu prichádza v atraktívnejšom balení.
Famózne i30 N sa ešte ani nestihlo ohriať na trhu a Hyundai nás už oboznamuje s ďalším, v poradí druhým počinom zo svojej novej športovej divízie. Na Detroitskom autosalóne totiž spoznávame druhú generáciu vskutku kontroverzného modelu Veloster, ktorý hneď v úvode prichádza aj v ostrej verzii s dodatkom N, čím sa naplnili úvodné predpoklady a špekulácie.
Nový Veloster dostal podstatne atraktívnejšie krivky a zároveň si zachováva svoju konštrukčnú unikátnosť - vodičova strana vozidla má len predné dvere, zatiaľ čo spolujazdcova aj zadné, teda dvojo dverí. Stále tak papierovo ide skôr o športovo strihnutý hatchback než klasické kupé. Rovnako atypicky pôsobia zadné partie s malým presklením, efektnými svetlami a vystupujúcim spojlerom. Veľkou zmenou prešiel aj interiér, ktorý dostal moderné prvky súčasných modelov značky, zabalené sú však do vyzývavejšieho obalu so športovým nádychom.
Pod kapotou sa objaví trojica agregátov - 2-litrový zážihový motor zastupuje s výkonom 108 kW 147 koní a 178 N.m základný variant, ktorý ďalej nasleduje vyhotovenie Turbo s preplňovanou 1,6-kou s výkonom 148 kW / 201 koní a 264 N.m. Na výber bude 6-stupňový manuál alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka.
Vrcholná verzia Veloster N počíta so zhodnou technikou ako i30 N, svedkami sme teda preplňovaného dvojlitra s výkonom 202 kW / 275 koní a 353 N.m, 6-stupňového manuálu, príplatkového elektrického samosvorného diferenciálu či pneumatík Michelin Pilot SuperSport alebo Pirelli P-Zero. Akceleracia N-ku na stovku trvá približne 6,1 sekundy. Otázkou zostáva, či sa model Veloster vráti do Európy, odkial odišiel skrz malý dopyt. Nová generácia by veci totiž mohla zásadne zmeniť.