Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 24. 11. 2020 meniny má Emília

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
21. október 2020, 18:49
Čas čítania: 1:48
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Na enormný úspech i30 N chce nadviazať nový počin. Volá sa i20 N, má 204 koní, samosvor a manuál

Hyundai predstavuje druhého (európskeho) člena rodiny N.

Martin Mičuda
21. október 2020, 18:49
Čas čítania: 1:48
Na enormný úspech i30 N chce nadviazať nový počin. Volá sa i20 N, má 204 koní, samosvor a manuál
Zdroj: hyundai.news
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Niet najmenších pochýb, že projekt i30 N zaznamenal zemetrasenie v segmente kompaktných hot-hatchov. Ostatne, aj na našom trhu je od uvedenia na trh tento Hyundai naďalej najpredávanejším modelom v rámci skutočne tvrdej konkurencie a inak tomu nie je ani za našimi hranicami. Nehovoriac o tom, že N-ko funguje a jazdí tak fantasticky, až to znie neuveriteľne v kontexte toho, že ide o prvotinu z radov automobilky. 

 

Hyundai na enormný úspech, pochopiteľne, reaguje a ako predčasom informoval, športový rad N rozšíri ďalej naprieč portfóliom. Okrem nedávneho faceliftu i30 N či správam o príprave modelov Kona N či Tucson N, najnovšie spoznávame ďalšieho člena rodiny – i20 N. Vo veci je najostrejší variant novej generácie malej i20-ky, ktorá medzigeneračne prešla veľkými zmenami, najmä po dizajnovej a technickej stránke. Verzia N však pridáva podstatne viac korenia. 

 

Druhý člen rodiny Hyu
Zdroj: www.hyundai.news

Už štandardne veľmi vyzývavý exteriér je v prípade verzie N doplnený ešte o ostrejšie a agresívnejšie krivky. Prepracovaný predný nárazník dostal povestnú červenú (Tomato Red) linku, masku s charakteristickou štruktúrou a logo N. Červená línia pokračuje v upravených prahoch až dozadu, kde je súčasťou rozmerného difúzora. Ten ukrýva aj jednu zdvojenú koncovku výfuku a trojuholníkové zadné hmlové svetlo. Vzadu nechýba veľký strešný spojler, ktorý je inšpirované WRC.

 

Model i20 N stojí na nových 18" diskoch v matnej sivej farbe, za nimi sa schovávajú červené strmene bŕzd. O obutie sa starajú pneumatiky Pirelli P-Zero. Podvozok je štandardne znížený o 10 milimetrov. Na výber je 6 lakov karosérie – povestná Performance Blue, Intense Blue, Polar White, Sleek Silver, Brass a Phantom Black. K dispozícii je pritom voliteľná čierna strecha Phantom Black.

 

 

V kokpite sa ocitli nové športové sedačky s integrovanými opierkami hlavy, nechýba ani športový multifunkčný volant N s tlačidlami pre voľbu režimov. Do moderného interiéru sa ďalej nasťahovali kovové pedále a hlavica radiacej páky z modelu i3O N.

 

Na rozdiel od neho však menší súrodenec dostal aj digitálne budíky. Tie majú nielen časť s variabilnou červenou zónou, ktorá sa mení podľa teploty motorového oleja, ale aj indikátor preradenia na hornom okraji displeja.

 

Druhý člen rodiny Hyu
Zdroj: www.hyundai.news

Pred odhalením visel najväčší otáznik nad samotnou pohonnou jednotkou. Tú nakoniec tvorí turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.6 T-GDi s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 150 kW / 204 koní a 275 Nm. Akceleráciu z nuly na stovku zvládne novinka za 6,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 230 km/h. Samozrejme, ide o predný pohon, na ktorý silu prenáša výhradne 6-stupňová manuálna prevodovka s funkciou medziplynov. 

 

Aj i20 N môže byť na želenia vybavený samosvorným diferenciálom (N Corner Carving Differential), vecou štandardnej výbavy je funkcia Launch Control. Vodič môže voliť z 5 jazdných režimov – Normal, Eco, Sport, N a N Custom. V rámci úprav spomeňme dodatočnú výstuhu karosérie, zosilnené horné úchyty tlmičových vzpier prednej nápravy, ďalej nanovo vyladenú geometriu so zväčšeným odklonom kolesa či nový priečny stabilizátor.

 

Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, do predaja sa totiž nový Hyundai i20 N dostane až v druhom štvrťroku 2021.

 

Zobraziť galériu 11 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: hyundai.newsFoto: hyundai.newsNáhľadový obrázok: hyundai.news Tagy: Hyundai, i20 N
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
5
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.