Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
24. septembra 2020 o 19:25
Čas čítania 1:51
Martin Mičuda

Nové i30 N je napokon výkonnejšie a rýchlejšie. Má odľahčené disky, sedadlá a 8-stupňový automat

Nové i30 N je napokon výkonnejšie a rýchlejšie. Má odľahčené disky, sedadlá a 8-stupňový automat
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.hyundai.news/eu/press-kits/shift-the-moment-new-hyundai-i30-n-enhanced-for-maximum-driving-fun/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">hyundai.news</a>
TECH HYUNDAI
Uložiť Uložené

Úspešné N-ko prešlo rozsiahlejšou modernizáciou.

Pred niekoľkými dňami nás Hyundai informoval o tom, že už čoskoro automobilka zavŕši modernizáciu modelového radu i30. Teraz zverejnili nové zábery – hothatch i30 N


Keď automobilka v roku 2017 predstavila model i30 N, bolo to prvé sériové, vysoko výkonné vozidlo značky Hyundai. Dodnes ho predali už viac ako 25 000 kusov! Na Slovensku ide s veľkým náskokom o najpredávanejšie auto vo svojej triede. Rovnako ako predchádzajúca verzia, aj nový i30 N bude dostupný v dvoch karosárskych verziách – hatchback a fastback

Nové i30 N je napokon výkonnejšie a rýchlejšie. Dostalo odľahčené disky, sedadlá a 8-stupňový automat
Zdroj: www.hyundai.news

Nový je predný nárazník, širšia maska, agresívnejšie full-LED svetlomety či zadný nárazník s väčším difúzorom a väčšími koncovkami výfuku. Vonkajšie rohy blatníkov dostali aerodynamické lišty, ktoré upravujú tok vzduchu a zmenšujú turbulencie v blatníkoch. Zmenenú grafiku majú aj koncové LED-kové svetlá, žiaľ cúvačky aj smerovky sú stále halogénové.

Na výber budú nasledovné odtiene karosérie – modrá Performance Blue, biela Polar White, červená Engine Red, červená Sunset Red, sivá Shadow Graytmavosivá Dark Knight a čierna Phantom Black. Súčasťou štandardnej výbavy nového N-ka sú 18" disky kolies z ľahkých zliatin. V prípade verzie Performance sú to 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin.

Nové sú aj odľahčené a upravené disky kolies s piatimi dvojitými lúčmi, ktoré znížili množstvo neodpruženej hmoty a zvýšili tuhosť – vážia celkovo o 14,4 kg menej ako štandardne dodávané 19-palcové disky.

Odporúčané
Vyskúšali sme nové GLE 350de a už vieme, prečo má Mercedes-Benz najlepší plug-in hybrid na trhu Vyskúšali sme nové GLE 350de a už vieme, prečo má Mercedes-Benz najlepší plug-in hybrid na trhu 19. septembra 2020 o 18:04

Vrcholný variant prekvapivo nedostane po vzore klasických verzií digitálne budíky, naďalej budú analógové. Na požiadanie bude v kokpite 10,25" dotyková obrazovka s navigačným systémom a s rozhraniami Apple CarPlay a Android Auto. Po prvý raz pritom prichádza možnosť zvoliť N Light Seats – odľahčené (-2,2 kg) predné sedadlá.

Nové i30 N je napokon výkonnejšie a rýchlejšie. Dostalo odľahčené disky, sedadlá a 8-stupňový automat
Zdroj: www.hyundai.news

V štandardnej výbave sa nový model i30 N dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (6 MT), pričom poskytuje výkon 184 kW / 250 koní a maximálny krútiaci moment 353 Nm. Záujemcovia o nový model i30 N sa však naďalej môžu rozhodnúť aj pre verziu Performance. V rámci balíka Performance Package poskytuje motor výkon po novom až 206 kW / 280 koní a 392 Nm.

Na výber sú pritom hneď 2 prevodovky – okrem manuálu bude k dispozícii 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT. Obe verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 250 km/h, nový model i30 N s balíkom Performance Package však zrýchli z 0 na 100 km/h už za 5,9 sekundy, čo oproti predchádzajúcemu modelu predstavuje zlepšenie o 0,2 sekundy. 

Prevodovka N DCT poskytuje 3 nové funkcie N Performance: 

  • N Grin Shift – na 20 sekúnd maximalizuje silu motora a prevodovky. Vodič aktivuje funkciu tlačidlom na volante a odpočítavanie zvyšného času dostupnosti funkcie sa objaví na prístrojovej doske.
  • N Power Shift – aktivuje sa pri zrýchľovaní s viac ako 90-percentným využitím výkonu. Pri radení smerom nahor potom nepríde k žiadnej strate pri prenose výkonu na kolesá.
  • N Track Sense Shift – automaticky rozpozná podmienky ideálne pre dynamickú jazdu, napríklad na pretekárskom okruhu, a aktivuje sa automaticky. Pri voľbe správneho prevodového stupňa a času preradenia využíva moment optimálneho výkonu na rovnakej úrovni ako profesionálni pretekári.

Súčasťou balíka Performance Package je naďalej elektronicky riadený diferenciál (eLSD) či výkonnejšie brzdy. Tie majú po novom zväčšené kotúče. Ich priemer narástol z 345 mm na 360 mm. Ceny zatiaľ známe nie sú, novinka sa k prvým zákazníkom dostane začiatkom roka 2021.

Domov
Zdieľať
Diskusia