
Extravagantný dizajn a po prvýkrát aj ako hybrid, to je nový Hyundai Elantra
Obľúbený kórejský model prichádza už vo svojom 7. pokračovaní.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Model Elantra je dobre známy i v našich končinách, a to aj napriek tomu, že 6. generácia sa u nás nepredávala. Hyundai však hlási celosvetovo takmer 14 miliónov predaných kusov, je teda zrejmé, že do práve odhalenej 7. generácie vkladá veľké ambície. Dôkazom je aj samotný dizajn, ktorý sa radikálne zmenil a inak tomu nie je ani v prípade techniky.
Už na prvý pohľad možno badať podstatne zaujímavejší až extravagantne podaný exteriér, ktorým aj Kórejci jasne potvrdzujú, že klasickým nudným sedanom zvoní umieračik. Ostatne, sama automobilka tvrdí, že nová Elantra už nie je sedan, ale 4-dverové kupé a i jej rozmery čo-to naznačia – karoséria je o 56 milimetrov dlhšia a zároveň o 20 milimetrov nižšia.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1614 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM
Dominantou novej Elantry je vyzývavý dizajn, ktorý ide ruka v ruke s novým modelom i20 a faceliftovanou i30-kou. Prednej časti preto dominuje rozmerná maska so zaujímavou štruktúrou, prísne full-LED svetlomety a napokon viacero ostrých línií po bokoch karosérie. Vzadu si miesto našli opäť pomerne netypicky tvarované a navzájom prepojené LED svetlá.

V interiéri sa Hyundai nechal inšpirovať kokpitom lietadiel – pred vodičom sa nachádza dvojica 10,25" obrazoviek, ktoré sú zaliate v jednom súvislom skle. Svedkami sme úplne novej generácie infotainmentu, prehliadnuť nemožno ani špecificky tvarovanú stredovú konzolu a tunel, či nový, až 4-ramenný volant.

Novinka stojí na úplne novej platforme K3 – skrátili sa previsy, znížila sa hmotnosť aj ťažisko a zároveň aerodynamickejšia karoséria má vo výsledku priniesť väčšiu úsporu paliva. V úvode predaja bude Hyundai ponúkať 2 motorizácie. Prvou je atmosférický agregát 2.0 MPI s výkonom 108 kW / 147 koní a 179 Nm. O prenos sily sa postará nová variátórová prevodovka IVT.
Vôbec po prvýkrát sa pod kapotou Elentry ocitne aj hybridná technológia – ide o kombináciu motora 1.6 GDI a elektromotora s celkovým výkonom sústavy na úrovni 102 kW / 139 koní a 264 Nm. Prevodovku zastupuje 6-stupňový automat, zatiaľ čo zdrojom energie pre vyše 40-koňový elektromotor je zdrojom energie lítium-ion-polymérová batéria s kapacitou 13,2 kWh.
Zobraziť galériu 11

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.