Mercedes-Benz po predstavení modelov Citan, Unimog a Econic, predstavuje zmodernizovaný Sprinter.
Mercedes-Benz nemyslí pri vývoji a modernizácii len na osobné, či športové ale aj úžitkové modely. Nemci nedávno predstavil malú mestskú dodávku Citan, ktorá ťaží zo spolupráce s francúzskym Renaultom, keďže je odvodený od modelu Kangoo. Minulý týždeň bola predstavená úplne nová rada Unimog a Econic, ktoré spĺňajú emisné normy Euro VI. Tentokrát prichádza modernizácia veľmi úspešného modelu Sprinter, ktorý je prvou dodávka na svete, ktorá sa môže rovnako pýšiť normou Euro VI.
Nový Sprinter prichádza s osvieženým dizajnom, ktorý sa prejavil v predných partiách. Po novom viac zapadá k dizajnovému smeru automobilky. Predná maska so svetlometmi pripomína malý Citan, čiže aj triedu A/CLA vo väčšom. Citeľne sa zlepšil komfort v kabíne, v ktorej sú k dispozícii nové čalúnenia, hrubší volant, nová radiaca páka či nové rádio a navigácia Becker Map Pilot. Pribudli nové asistenty, ktoré reagujú na bočný vietor, monitorujú slepé uhly alebo kontroluje jazdu v pruhoch.
Najväčšie zmeny sa ale odohrali pod kapotou. Z benzínových motorizácii je na výber len jedna možnosť a to 156-koňový motor s objemom 1,8 l. Naftových motorov je logicky viac. Na výber sú štvor/šesťvalcove motory s výkonom od 95 po 190 koní. Okrem motorov, ktoré spĺňajú normy Euro VI, je k dispozícii aj šetrný balík BlueEfficiency Plus, ktorý obsahuje optimalizáciu prevodových stupňov či hnacieho ústrojenstva, ktoré prinášajú zníženie spotreby až na neuveriteľných 6,3 l/100 km. I keď sa jedná o úplný rekord vo svojej triede, je jasné, že pri plne naloženej dodávke (2,4 t) v najväčšom variante o danej spotrebe nemôžeme ani snívať. Ceny zatiaľ nie sú známe, avšak odhaduje sa mierne navýšenie oproti verziám pred faceliftom.
Unimog
Econic
Foto: Mercedes-Benz