V Maranelle odhalili plachtu nad toľko pretriasaným modelom, ktorý nie a nie sa predstaviť a pritom bolo hneď jasné, o čo pôjde.
Ani Ferrari nás už nebude dlhšie naťahovať a predstavuje nám oficiálne pred samotným autosalónom v Paríži otvorenú verziu superšportu 458 Speciale. V Maranelle tak odhalili plachtu nad toľko pretriasaným modelom, ktorý nie a nie sa predstaviť a pritom povedzme si na rovinu, načo bolo dobré toto divadielko? Ferrari 458 Speciale sa predstavilo minulý rok na autosalóne vo Frankfurte a ako bolo jasné už vtedy, i jeho otvorené vyhotovenie bude zdieľať zhodnú techniku ako i zhodný, vyšperkovaný bodykit. Riešenie strešných panelov už rovnako poznáme z niekoľko rokov starej 458-čky Spider, tak prečo také haló?! V podstate jediným otáznikom bolo označenie, keďže do úvahy, okrem iného, prichádzalo i Speciale Spider či Versione Speciale. Ferrari však opäť prekvapilo a po vzore faceliftovanej Californie pridáva ku klasickému nazvú jedno-písmenové označenie - Ferrari 458 Speciale A, pričom A odkazuje na 80-kusový model Ferrari 599 SA Aperta (Aperta = otvorený). Mimochodom SA Apertu máme dokonca aj na Slovensku!
Prejdime však k najhlavnejším zmenám. Oproti "civilnej" verzii 458 Spider dostala novinka teda zhodný optický paket, ako v prípade kupé 458 Speciale. Hovoríme teda o aerodynamickejších krivkách, pod ktoré sa podpísal pozmenený predný a zadný nárazník, a v neposlednom rade, predovšetkým dodatočné lišty, nadstavce či splitter a charakteristický polep. Roadster váži o 50 kg viac než odľahčené kupé, teda 1340 kilogramov. V jeho útrobách sa nenachádza žiadna novinka, ale starý-známy, 4,5-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 605 koní (+35 koní oproti 458 Spider) a 540 N.m. Opäť je tak vo veci agregát, ktorý sa pýši rekordným pomerom - približne 135 koní na jeden liter, čo navyše znamená, že sa jedná o najvýkonnejší atmosféricky plnený, osemvalcový motor na svete!
Týmto faktom sa však oficiálne Ferrari chválilo už pri minuloročnom klasickom vyhotovení 458 Speciale, ako sa ale najnovšie ukázalo, v istom slova zmysle zavádza, nakoľko pred Speciale je SLS Black Series (631 koní, mimochodom uvedené na trh ešte pred Speciale) a 918-tka (608 koní). Pravdepodobne tak automobilka naráža na výkonnosť daného agregátu v pomere k jeho objemu.
Zaujímavosťou je, že i keď otvorené vyhotovenie váži o 50 kg viac, na rýchlostných parametroch sa to prakticky neprejavilo. Rovnako ako klasické Speciale, stovku dokáže atakovať za rovné 3 sekundy, dvestovku za 9,5 sekundy (kupé 9,1). Na záver ešte dodám, že Ferrari otvorene hovorí o nejaerodynamickejšom roadsteri v histórii značky, pričom už teraz vieme, že vznikne len v obmedzenom počte - 499 kusov. Tým pádom pôjde v istom slova zmysle o rovnako exkluzívne vozidlo ako v prípade 499-kusového LaFerrari.