Realita dištančnej výučby nie je príjemná. Učitelia vraj nevedia využívať online nástroje, študentov to už doma nebaví.
Počas vyučovania si vraj študenti bežne vyzdvihnú zásielku od kuriéra, odskočia si na toaletu, pri testoch podvádzajú, ako sa dá. Až 66 percent učiteľov vraví, že známkovanie je tým pádom neobjektívne, a viac ako polovica hovorí, že vôbec vytvoriť nejaký systém skúšania a hodnotenia online je náročné.
Na druhej strane, samotní študenti vnímajú ako najväčší problém to, že vyučovacie hodiny sú nudné. Vyučovanie ich nebaví, nevedia sa sústrediť a učivo musia potom dobiehať vo voľnom čase. Vraj sa boja pýtať, keď niečomu nerozumejú, a sťažujú sa, že učitelia nevedia s online nástrojmi pracovať.
Takto vnímajú úskalia a nevýhody online výučby študenti a žiaci v Bratislave, podľa prieskumu Petržalského mládežníckeho parlamentu (PMP). Výsledky s nami zazdieľal Milan Polešenský zo Slovenského inštitútu mládeže IUVENTA, ktorý so žiakmi z parlamentu úzko spolupracuje.
Namiesto vyplakávania a obviňovania tej druhej strany však žiaci urobili krok smerom k svojim učiteľom: rozhodli sa, že im pomôžu zorientovať sa vo svete digitálnych nástrojov, ktoré teraz musia využívať. Vytvorili preto online webinár, vďaka ktorému budú môcť vyučovať efektívnejšie a zážitkovo.
Pre Refresher však prízvukujú, že ich cieľom nebolo poučovanie. „Chceme učiteľom predstaviť vybrané platformy, aplikácie a spôsoby vyučovania, pomocou ktorých by vedeli vyučovanie urobiť zaujímavejším.“ Učiteľom dovolili vnímať online hodinu zo svojho uhla pohľadu a rozoberali rozličné aplikácie či platformy, ktoré majú radi a už ich vedia používať.