Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 30. 10. 2020 meniny má Šimon, Simona

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
9
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Móda
9
Viktor Kniš
18. október 2020, 17:16
Čas čítania: 0:48
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Adidas otvoril rodovo neutrálny obchod: Vyberaj si podľa vkusu a nie podľa kategórií „dámske“ a „pánske“

Podobný krok už pred časom ešte viac spopularizovala medzi mladými ľuďmi spoločnosť Mastercard.

Viktor Kniš
18. október 2020, 17:16
Čas čítania: 0:48

V londýnskej štvrti Soho od minulého týždňa nájdeš rodovo neutrálnu predajňu značky adidas, ktorá sa tak snaží búrať zavedené stereotypy. V kamenných obchodoch sme zvyknutí na jednoznačné zadefinovanie toho, čo patrí medzi dámske a pánske veci, adidas však chce, aby si ich zákazníci vyberali výhradne na základe toho, čo sa im páči, informuje Vogue Business

 

Koncepčný obchod je prvým svojho druhu a cieľovou skupinou by podľa viceprezidenta spoločnosti v Británii mali byť mladí ľudia vo veku 18 až 24 rokov z tzv. generácie Z. Práve títo ľudia totiž majú na svet iný pohľad, podľa Vogue Business sa spoločnosť adidas odvoláva aj na prieskum Vice Media, z ktorého vyplýva, že 4 z 10 respondentov generácie Z sa cíti byť rodovo neutrálnymi.  Viac ako polovica respondentov zároveň podľa tohto prieskumu pokojne nakupuje aj oblečenie určené pre opačné pohlavie. 

 

„Pre spoločnosť Adidas Originals má zmysel prezentovať produkty podľa športu alebo témy, nie podľa pohlavia. Ľudia nechcú byť definovaní tým, čo hovorí okolie alebo podľa daných spoločenských vzorcov,“ povedal viceprezident adidas UK. 

 

 

 

Ešte v lete predstavila kampaň v podobnom duchu aj spoločnosť Mastercard, ktorá podporila trans a nebinárne komunity tak, že dostali možnosť vďaka karte True Name používať svoju pocitovú identitu. Mastercard  v tom čase vyzvalo ďalších komerčných partnerov, aby sa stali členmi komunity LGBTQ+. 

 

Rodovo neutrálny obchod v podaní značky adidas: Vyberaj si podľa vkusu a nie podľa kategórií „dámske“ a „pánske“
Zdroj: Adidas
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
9
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
News
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.