Podobný krok už pred časom ešte viac spopularizovala medzi mladými ľuďmi spoločnosť Mastercard.
V londýnskej štvrti Soho od minulého týždňa nájdeš rodovo neutrálnu predajňu značky adidas, ktorá sa tak snaží búrať zavedené stereotypy. V kamenných obchodoch sme zvyknutí na jednoznačné zadefinovanie toho, čo patrí medzi dámske a pánske veci, adidas však chce, aby si ich zákazníci vyberali výhradne na základe toho, čo sa im páči, informuje Vogue Business.
Koncepčný obchod je prvým svojho druhu a cieľovou skupinou by podľa viceprezidenta spoločnosti v Británii mali byť mladí ľudia vo veku 18 až 24 rokov z tzv. generácie Z. Práve títo ľudia totiž majú na svet iný pohľad, podľa Vogue Business sa spoločnosť adidas odvoláva aj na prieskum Vice Media, z ktorého vyplýva, že 4 z 10 respondentov generácie Z sa cíti byť rodovo neutrálnymi. Viac ako polovica respondentov zároveň podľa tohto prieskumu pokojne nakupuje aj oblečenie určené pre opačné pohlavie.
„Pre spoločnosť Adidas Originals má zmysel prezentovať produkty podľa športu alebo témy, nie podľa pohlavia. Ľudia nechcú byť definovaní tým, čo hovorí okolie alebo podľa daných spoločenských vzorcov,“ povedal viceprezident adidas UK.
Ešte v lete predstavila kampaň v podobnom duchu aj spoločnosť Mastercard, ktorá podporila trans a nebinárne komunity tak, že dostali možnosť vďaka karte True Name používať svoju pocitovú identitu. Mastercard v tom čase vyzvalo ďalších komerčných partnerov, aby sa stali členmi komunity LGBTQ+.