Historicky druhý kombík prichádza výhradne s naftovými motormi.

Prvým Jaguarom s karosériou kombi v histórií bol model X-Type. Ten však veľký úspech nezaznamenal, práve naopak. Teraz prichádza v poradí druhý kombík XF Sportbrake, ktorý rovnako prešiel rukami dizajnéra Wayne Burgessa, avšak automobilka verí v lepšie predajné čísla.
XF Sportbrake "narástol" oproti sedanu o 5 mm. Zadné partie majú oblé tvary, pričom každému je jasné, že dizajn bol uprednostnený pred praktickou hodnotou. Zadný stĺpik je inšpirovaný limuzínou XJ, z čoho vyplýva, že je lakovaný v čiernej farbe. V základnej konfigurácii pojme 550 l batožiny. Nad hlavami zadných pasažierov je o 48 mm viac miesta, než v klasickom sedane.
Základnou pohonnou jednotkou je naftová motorizácia s objemom 2,2 l a výkonom 140 kW, ktorá je ponúkaná s osemstupňovým automatom a systémom Intelligent Stop-Start. Potom nasledujú šesťvalcové trojlitre s výkonom 176, resp. 202 kW. Ceny začínajú na čiastke približne 50-tisíc Eur.


Bude mať toto, iba druhé kombi v histórií Jaguaru, úspech?
Foto: Jaguar
Video: YouTube