Nová relácia sa neteší takému úspechu, v aký zrejme televízia dúfala.
Nová šou na JOJke zaznamenala obrovský prepad v sledovanosti, informuje Mediaboom. Po celkom úspešnej prvej časti sa sledovanosť prepadla na Slovensko takmer o polovicu.
Takýto obrovský prepad zrejme tvorcovia vôbec nečakali, keďže ide o úspešný formát, ktorý sa uchytil v zahraničí vrátane našich susedov. V Maďarsku už pripravujú ďalšiu sériu, Rakúsko aj Ukrajina čakajú, až im pandemická situácia umožní šou nahrávať. V USA už pripravujú štvrtú sériu.
Masked Singer možno na Slovensku a v Česku vôbec nezafunguje
Zatiaľ čo prvú časť si na Slovensku pozrelo 508-tisíc ľudí, tú druhú si včera večer zaplo už len 263-tisíc divákov. Podobný prepad registrujú aj naši českí susedia, kde si Zlatú masku oproti minulotýždňovým 780-tisícom divákov pozrelo druhú časť menej ako 530-tisíc ľudí. „V komerčnej cieľovke to na Slovensku pre ťažiskovú šou znamenalo pád niekde pod podielových 13 %, v Česku to bolo niekam pod 15 %,“ uvádza Mediaboom.
Zdá sa, že naše krajiny budú jediné, kde sa tento formát neuchytil. Pôvodne z Južnej Kórey, Masked Singer sa úspešne uchytil naprieč Áziou, v USA, v Rakúsku, v Maďarsku a pripravuje sa naň už aj Ukrajina.
Existuje niekoľko možných dôvodov, prečo šou u nás nezafungovala. Medzinárodný formát sa pri speváckych a talentových súťažiach vyplácal, pretože sme si mohli „vyberať“ z veľkého množstva kandidátov. No v tomto prípade šlo skôr o krok vedľa. Často padali mená, ktoré ľudia z druhého štátu nemali ako poznať a niekoľkokrát museli aj vysvetliť kontext celebrity, pretože českí detektívi neporozumeli vtipu.
Pravdou tiež je, že nebyť dobrých speváckych výkonov, tak už prvú časť relácie vypneme oveľa, oveľa skôr. Silený humor umocnil fakt, že šou bola natočená a zostrihaná vopred – preto sa nám až nechcelo veriť, že niektoré doslova trápne momenty tam fakt nechali a nebodaj očakávali, že divákov dokážu rozosmiať.