Instagram odmieta prenechať TikToku lukratívnu časť trhu na sociálnych sieťach.
Svet sa zmieta v pandémii koronavírusu, ale v Spojených štátoch amerických čoraz viac narastajú hlasy, že si treba uvedomiť aj silu aplikácie TikTok. Aplikáciu obviňujú zo špionáže pre čínsku vládu, a tak sa rozpráva o kompletnom zákaze TikToku na americkom trhu, informuje Axios.
Do hry preto vstupuje Instagram, ktorý práve dnes spúšťa službu Instagram Reels s nádejou, že vytvoril zabijaka svojho najväčšieho konkurenta. Reels budú fungovať na podobnom princípe ako TikTok, užívatelia dostanú príležitosť vytvárať 15-sekundové videá plné filtrov, efektov či hudby dostupnej v masívnej kolekcii.
Hellooooo, Reels
— Instagram (@instagram) August 5, 2020
Introducing a new way to create and discover short, entertaining videos on Instagram.
Reels is rolling out today to more than 50 countries around the world.
✨https://t.co/RfXDhYawSF pic.twitter.com/FjSGSpSGpn
Hlavným ťahákom Reels bude fakt, že v aplikácii Instagram budú mať tvorcovia možnosť získať obrovské množstvo fanúšikov aj na základe jedného úspešného videa.
Funkcia poslúži najmä profesionálnejším tvorcom, ktorí využijú širokú paletu možností na úpravy videa, ako strih či prekrývanie jedného videa inou nahrávkou alebo fotkou.
Instagram funkciu Reels zakomponuje do aplikácie v sekcii Explore, kde sa budeš môcť prekliknúť na Stage a objavovať tie najpopulárnejšie videá z celého sveta.
V tom spočíva hlavný rozdiel medzi súčasným algoritmom, pretože momentálne na Instagrame vidíš najmä to, čo ťa podľa aplikácie najviac zaujíma. V Reels uvidíš to, čo zaujíma celý svet. A od dnes bude, samozrejme, funkcia dostupná aj na Slovensku, čo potvrdil Trend.