Očakávané hybridné Maserati je napokon iné, ako sa čakalo.
Maserati nás už dlhší čas informovalo o tom, že pripravuje svoj prvý elektrifikovaný model. Žijeme totiž v čase, kedy sa menšej či väčšej elektrifikácii už nevyhnú ani športovo založené modely. Sú za to zodpovedné aj mimoriadne prísne európske emisné normy. Taliansky výrobca napokon neprichádza s plug-in hybridom, ako sa očakávalo, ale “len” s mild-hybridným vyhotovením modelu Ghibli.
Pri detailnejšom pohľade ide o celkom netradičné riešenie, ktoré sme tu v prípade mild-hybridných modelov ešte nemali. Model Ghibli Hybrid kombinuje 2-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 242 kW / 330 koní a 450 Nm so 48 V alternátorom a elektrickým kompresorom e-Booster. Zdrojom energie sú batérie, ktoré sú umiestnené v zadnej časti vozidla.
Sústava pracuje s 8-stupňovou prevodovkou ZF, ktorá prenáša silu na všetky štyri kolesá. Akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne hybridné Ghibli za 5,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 255 km/h. Automobilka uvádza, že plug-in hybridné riešenie bolo zhodené zo stola preto, že väčšie akumulátory by citeľne zvýšili hmotnosť. Mild-hybrid totiž váži “len” 1 950 kilogramov, čo je o 80 kg menej ako variant s naftovou V6-kou.
Práve k nemu má Ghibli Hybrid predstavovať novú a lepšie alternatívu, pretože ponúka podobný výkon, zároveň je ale až o 25 % emisne čistejší. V zmysle metodiky merania WLTP by mala novinka za ideálnych podmienok jazdiť s priemernou spotrebou v rozmedzí 8,5 až 9,6 l/100 km.
Prvý hybridný automobil od Maserati má naznačiť budúce smerovanie značky, pretože už o rok by sme mali konečne spoznať novú generáciu tradičných modelov GranTurismo a GranCabrio, pri ktorých sa dokonca hovorí aj o čisto elektrických verziách. Ešte predtým ale spoznáme chystaný superšport MC20.
S príchodom hybridného Ghibli zároveň dochádza k modernizácii športového sedanu. Svedčia o tom najmä nové, modernejšie koncové LED-kové svetlá či decentne pozmenená predná maska. Prítomnosť hybridnej technológie ukazuj Ghibli modrými strmeňmi bŕzd a povestnými tromi výduchmi za prednými kolesami. Cenu nového modelu ešte nepoznáme.
Do ponuky Maserati začlenili aj nové odtiene karosérie, dizajny diskov kolies a modernejšie prvky výbavy. Miesto doterajšieho 8,4” centrálneho displeja nájdeme v kokpite nový, až 10,1” dispej infotainmentu, zatiaľ čo pred vodičom sú po novom už plne digitálne budíky. Analógové riešenie je tak už minulosťou. Multimediálny systém ponúka konektivitu s Apple CarPlay i Android Auto, zároveň program Maserati Connect sľubuje automatické aktualizácie softvéru.