Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 30. 10. 2020 meniny má Šimon, Simona

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
27. júl 2020, 13:33
Čas čítania: 1:24
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Prvé elektrifikované Maserati je na svete. Ghibli dostalo nevídanú hybridnú techniku

Očakávané hybridné Maserati je napokon iné, ako sa čakalo.

Martin Mičuda
27. júl 2020, 13:33
Čas čítania: 1:24
Prvé elektrifikované Maserati je na svete. Ghibli dostalo nevídanú hybridnú techniku
Zdroj: maserati.com
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Maserati nás už dlhší čas informovalo o tom, že pripravuje svoj prvý elektrifikovaný model. Žijeme totiž v čase, kedy sa menšej či väčšej elektrifikácii už nevyhnú ani športovo založené modely. Sú za to zodpovedné aj mimoriadne prísne európske emisné normy. Taliansky výrobca napokon neprichádza s plug-in hybridom, ako sa očakávalo, ale “len” s mild-hybridným vyhotovením modelu Ghibli.


Pri detailnejšom pohľade ide o celkom netradičné riešenie, ktoré sme tu v prípade mild-hybridných modelov ešte nemali. Model Ghibli Hybrid kombinuje 2-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 242 kW / 330 koní a 450 Nm so 48 V alternátorom a elektrickým kompresorom e-Booster. Zdrojom energie sú batérie, ktoré sú umiestnené v zadnej časti vozidla. 

 

maserati
Zdroj: www.media.maserati.com

Sústava pracuje s 8-stupňovou prevodovkou ZF, ktorá prenáša silu na všetky štyri kolesá. Akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne hybridné Ghibli za 5,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 255 km/h. Automobilka uvádza, že plug-in hybridné riešenie bolo zhodené zo stola preto, že väčšie akumulátory by citeľne zvýšili hmotnosť. Mild-hybrid totiž váži “len” 1 950 kilogramov, čo je o 80 kg menej ako variant s naftovou V6-kou.


Práve k nemu má Ghibli Hybrid predstavovať novú a lepšie alternatívu, pretože ponúka podobný výkon, zároveň je ale až o 25 % emisne čistejší. V zmysle metodiky merania WLTP by mala novinka za ideálnych podmienok jazdiť s priemernou spotrebou v rozmedzí 8,5 až 9,6 l/100 km. 

 


Prvý hybridný automobil od Maserati má naznačiť budúce smerovanie značky, pretože už o rok by sme mali konečne spoznať novú generáciu tradičných modelov GranTurismo a GranCabrio, pri ktorých sa dokonca hovorí aj o čisto elektrických verziách. Ešte predtým ale spoznáme chystaný superšport MC20. 

 

Prvé elektrifikované Maserati je na svete. Ghibli dostalo nevídanú hybridnú techniku
Zdroj: www.media.maserati.com

S príchodom hybridného Ghibli zároveň dochádza k modernizácii športového sedanu. Svedčia o tom najmä nové, modernejšie koncové LED-kové svetlá či decentne pozmenená predná maska. Prítomnosť hybridnej technológie ukazuj Ghibli modrými strmeňmi bŕzd a povestnými tromi výduchmi za prednými kolesami. Cenu nového modelu ešte nepoznáme.


Do ponuky Maserati začlenili aj nové odtiene karosérie, dizajny diskov kolies a modernejšie prvky výbavy. Miesto doterajšieho 8,4” centrálneho displeja nájdeme v kokpite nový, až 10,1” dispej infotainmentu, zatiaľ čo pred vodičom sú po novom už plne digitálne budíky. Analógové riešenie je tak už minulosťou. Multimediálny systém ponúka konektivitu s Apple CarPlay i Android Auto, zároveň program Maserati Connect sľubuje automatické aktualizácie softvéru. 

 

Zobraziť galériu 8 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: maserati.comFoto: maserati.comNáhľadový obrázok: maserati.com Tagy: hybrid, maserati, ghibli
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.