Stredne veľké elektrické SUV od BMW má výhradne zadný pohon.
Už v roku 2018 nám BMW predstavilo koncept stredne veľkého a čisto elektrického SUV. Sériovú verziu odhalili až teraz, na pohľad sa pritom takmer nič nezmenilo. Narozdiel od najväčšej konkurencie, Audi e-tron a Mercedes-Benz EQC, v tomto prípade nejde o úplne nový model, ale de facto len dôkladne upravenú konvenčnú X3-ku. Elektrická verzia pod názvom iX3 dostala len aerodynamickejšie nárazníky a zaslepenú masku.
Okrem toho pribudol kompletne zakrytý podvozok a špecifické 19" zliatinové disky, ktoré o približne 5 percent znižujú odpor vzduchu. Automobilka uvádza, že hodnota aerodynamického odporu vzduchu je na úrovni 0,29 cx. V interiéri sú zmeny tiež len v detailoch – 12,3" digitálne budíky dostali novšiu grafiku, zatiaľ čo štartovacie tlačidlo a volič prevodovky majú modré prvky.

Pointou je samozrejme elektrická sústava, ktorá vo verzii iX3 nahrádza spaľovacie ústrojenstvo. Prekvapivou informáciou je, že elektrické SUV má výhradne zadný pohon, teda len jeden elektromotor na zadnej náprave. Konkurenčný e-tron aj EQC majú pritom elektromotory na každej náprave.
Elektromotor v iX3 disponuje výkonom 210 kW / 286 koní a 400 Nm. Zdrojom energie sú akumulátory s kapacitou 80 kWh (využiteľných 76 kWh), ktoré sú umiestnené v podlahe. Tým pádom došlo k zníženiu ťažiska o 7,5 centimetrov. Batožinový priestor má naďalej 510 litrov, čo je nepochybne pozitívna správa.
Auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy, maximálna rýchlosť je ale obmedzená na 180 km/h. Dojazd jedno nabitie akumulátorov je v zmysle metodiky WLTP je 460 kilometrov. To je ešte vyšší údaj ako sa predpokladalo. Batérie totiž majú oproti konceptu o 20 % väčšiu hustotu.

Všetko však závisí od štýlu jazdy, zvoleného režimu či nastavení adaptívnej rekuperácie. Tá ponúka jazdu s výhradne jedným pedálom – po pustení plynového pedála dokáže iX3-ka vďaka rekuperácii úplne zastaviť. Vodič bude musieť použiť brzdový pedál len pri prudkom brzdení.
Vstavaná kombinovaná palubná nabíjačka disponuje výkonom 7,4 kW pri striedavom prúde, zatiaľ čo na rýchlo-nabíjačkách s jednosmerným prúdom je možné batérie dobíjať rýchlosťou až 150 kW. Stredne veľké SUV dokáže utiahnuť príves o hmotnosti 750 kilogramov.
Výroba elektrickej X3-ky bude v čínskom závode v Šen-jang. Cenové relácie na našom trhu zatiaľ známe nie sú, vieme ale to, že novinka by na náš trh mala prísť začiatkom roka 2021.