Mercedes-Benz oficiálne predstavuje prvého zástupca nového elektrického radu EQ.
V segmente prémiových značiek to posledné mesiace vrie ako nikdy predtým. Dôvodom je nielen vstup nových generácií osvedčených stálic na trh, ale aj príchod prvého, výhradne elektrického modelu. O toto prvenstvo sa v uplynulom čase bil e-tron od Audi a EQC od značky Mercedes-Benz. I keď to sprvoti vyzeralo presne opačne, napokon nám svoje čisto elektrické SUV ako prvá predstavuje automobilka zo Stuttgartu.
Elektrický e-tron nám totiž Audi ukáže až 17. septembra v San Franciscu, novučičké EQC sa však stáva realitou týmto dňom. Pred niekoľkými minútami sa na svet predral prvý zástupca nového modelového radu EQ, ktorý bude združovať výhradne elektromobily s hviezdou v znaku a zosobňovať novú éru mobility spoločnosti Daimler. Model EQC už na prvý pohľad naznačuje, že nejde o konvenčný automobil, ako pritom uvádza samotná značka, dizajnový jazyk novinky má značiť progresívny luxus.
Charakteristickým znakom prednej časti je veľký čierny panel, ktorý zahŕňa svetlomety a masku. Zaujímavosťou je, že už v sérii dodávané Multibeam LED svetlomety sú opticky prepojené ledkovou líniou, ktorá sa tiahne naprieč celou maskou. Obdobne prepojené sú aj zadné LED-kové svetlomety, ktoré rozširujú karosériu. Tá sa vizuálne radí niekde medzi segment SUV a SUV kupé, veľkostne pritom ide o väčší crossover s dynamickými tvarmi.
Ako naznačuje posledné písmeno v názve, EQC sa pohybuje na úrovni triedy C, respektíve GLC, o čom svedčí nielen veľkosť, ale aj interiér. Ten netají svoje základy v spomínaných modeloch, tvar palubnej dosky je však značne prispôsobený inej filozofii elektromobilu. Gro technológií tvorí nový infotainment MBUX s rozšírenou realitou - dvojica 10,25" obrazoviek, zaujmú však i úplné nový výduchy klimatizácie vo farbe ružového zlata, či iné prémiové materiály.
Ako prvý model novej produktovej a technologickej značky EQ automobilky Mercedes-Benz má EQC úplne novovyvinutý elektrický hnací systém na prednej aj zadnej náprave - dva elektromotory disponujú kombinovaným výkonom až 300 kW / 408 koní, zatiaľ čo maximálny krútiaci moment oboch elektromotorov predstavuje spolu 765 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h, akcelerácia na stovku pritom trvá len 5,1 sekundy.
Lítium-iónový akumulátor napája vozidlo kapacitou energie 80 kWh, umiestnený je pritom v podlahe vozidla, čím zabezpečuje výborné ťažisko. V zmysle metodiky NEDC automobilka uvádza spotrebu 22,2 kWh/100 km a reálny dojazd viac ako 450 kilometrov na jedno nabitie. Vodič si pritom bude môcť vybrať z 5 režimov - Comfort, Eco, Max Range, Sport a Individual. Systéme pritom spolupracuje s navigáciou, dopravnými značkami, radarmi a stereokamerou, ktoré vyhodnocujú dianie pred autom a následne prispôsobujú pohon, respektíve informujú vodiča o ideálnom využití energie, prípadne rekuperácie.
2450-kilogramové EQC je sériovo vybavený vodou chladenou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW, je tak pripravený na nabíjanie striedavým prúdom doma a na verejných nabíjacích staniciach. V prípade nabíjania jednosmerným prúdom na rýchlonabíjačkach trvá dobitie z 10 na 80 percent len 40 minút. Samozrejmosťou sú tie najmodernejšie asistenčné systémy, ktoré poznáme z najnovších modelov značky, vrátane pomocníkov autonómnej jazdy. Cenové relácie zatiaľ známe nie sú, sériová výroba odštartuje v roku 2019.