Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 29. 10. 2020 meniny má Klára

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Filmy a Seriály - Vybrali sme
0
Dominik Vetrák
16. február 2020, 15:09
Čas čítania: 9:23
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Spoza kamier: Ako sa natáčalo 1917 s ilúziou jedného záberu? Prípravy a skúšky trvali dlhšie ako samotné natáčanie

1917 je snímkou s majstrovským vizuálom, podmanivým soundtrackom a množstvom úsilia zo strany tvorcov, ktorí mali z pľacu nočné mory.

Dominik Vetrák
16. február 2020, 15:09
Čas čítania: 9:23
Spoza kamier: Ako sa natáčalo 1917 s ilúziou jedného záberu? Prípravy a skúšky trvali dlhšie ako samotné natáčanie
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Náš seriál Spoza kamier sa v minulosti venoval Titanicu, vesmírnemu Interstellaru, komiksovému Deadpoolovi, ale aj magickému Harrymu Potterovi či fantasy Pánovi Prsteňov. 

 

V tomto článku si priblížime vojnový klenot 1917 od Sama Mendesa. Ostrieľaný režisér si zvolil  pre zobrazenie útrap a hnijúcich zákopov z obdobia prvej svetovej vojny formát prakticky na jeden záber. Samozrejme, záberov a neviditeľných strihov bolo potrebných hneď niekoľko. Ako prebiehala celková príprava, samotné natáčanie a čím všetkým si prešiel štáb, aby sa mu to podarilo sa dozvieš v tomto článku.

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Ako tvorcovia pri skúškach rátali dlžku zákopov pred ich vykopaním, aby sedeli s dialógmi a pohybmi hercov a kamery
  • Prečo si 1917 právom zaslúži Oscara za vizuálne efekty a ako boli vytvorené
  • Koľko kaskadérov sa podieľalo na filme a ako fungoval strih
  • Akými spôsobmi sa pohybovala kamera a prečo sa natáčalo len pri oblakoch

 

Prípravy a predprodukcia

Režisér Sam Mendes v mladom veku navštevoval svojho deda Alfreda v Trinidade a ako tak sedával na drevenej verande, často počúval historky z prvej svetovej vojny, ktorej sa jeho starý otec zúčastnil. Sam spomína, že príbehom chýbala sentimentálnosť a akési hrdinstvo alebo odvaha. Obe vo filmoch nájdeme, no v skutočnosti sa každý bál o svoj život a často hrala úlohu  skôr náhoda či šťastie.

 

 

Sebaistý Alfred v zákopoch doručoval správy, podobne ako dvaja vojaci, Schofield a Blake, v hlavnej úlohe filmu. Aj roky po vojne si neustále umýval ruky a mladý Sam až neskôr pochopil, že ide o silný zvyk z prostredia nechutných a špinavých zákopov: „Nikdy sa nevedel zbaviť bahna zo svojich rúk a akosi mu to ostalo, hoci už mal po sedemdesiatke“, povedal Mendes v rozhovore pre The New York Times.

 

Idea posla nesúceho správu na front bola základným námetom snímky a Mendes ju postupne pretvoril až v plnohodnotný scenár. Na pomoc si zavolal aj Krysty Wilson-Cairns, škótsku scenáristku a spolu prehrabali mnoho listov, denníkov a vojnových múzeí, aby lepšie pochopili samotné prostredie zákopovej vojny. 

Mendes už dlhé obdobie hľadal scenár, ktorý by ho po dvoch bondovkách zaujal, no nič s ním nedokázalo pohnúť. Preto mu producentka povedala, nech si nejaký napíše sám (1917 je jeho prvým scenáristickým počinom).

 

Spoza kamier: 1917
Zdroj: Universal

 

Rozhodnutie spraviť jednozáberový formát prekvapil viacero jeho kolegov, strihača Leeho Smitha a kameramana Rogera Deakinsa, ktorí spočiatku Mendesa nebrali úplne vážne. Kameraman Roger Deakins v rozhovore pre BBC uviedol, že hneď bežal za manželkou a myslel si, že zle vidí.

 

Mendes sa tiež chcel vyhnúť hereckým hviezdam a rozhodol sa obsadiť dvoch menej známych hercov, aby k nim diváci dopredu nemali žiaden vzťah. Dean-Charles Chapman a George MacKay sa ukázali ako skvelá voľba a obaja začali so skúškami šesť mesiacov pred prvou klapkou.

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 1.99 € mesačne
VIAC O PREDPLATNOM

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Prečo bola príprava nakrúcania aj s hercami tak dôležitá
  • Prečo museli zákopy vykopať a po nakrúcaní znova zasypať
  • Ako sa vyrovnali so slnečnými dňami, počas ktorých nemohli nakrúcať
  • Ako naplánovali scény osvetlené svetlicami
  • Prečo bol pri nakrúcaní na pľaci stále prítomný aj šéf vizuálnych efektov
  • Ako to bolo s kaskadérmi a záverečnou masovou scénou
  • Ako to bolo s prídelom alkoholu v skutočných zákopoch 1. svetovej vojny

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.