
Cyberpunk 2077 sa odkladá o pol roka. Vývojári budú aj napriek tomu robiť extrémne dlhé nadčasy
Poľská hra dorazí o čosi neskôr, než sa pôvodne plánovalo.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
CD Projekt Red ohlásil dátum vydania Cyberpunk 2077 na minuloročnej E3. Počas Microsoft konferencie vytiahol na stage Keanu Reevesa, ktorý predniesol, že sa hry dočkáme už v apríli 2020. Bohužiaľ (alebo skôr našťastie, ako sa dozvieš v riadkoch nižšie), bol titul včera odložený. CDPR vydalo dôležité oznámenie. Ich najnovší projekt sa na pulty obchodov dostane 17. septembra, čo je viac ako 5 mesiacov po pôvodnom dátume.
Dôvodom je klasicky viac potrebného času pre doladenie technických aspektov, opravenie bugov, testovanie a podobne. Nakoniec, ide o gigantickú hru a nechceli by sme, aby nám jej hrane pokazili chyby. Zároveň si ľudia z branže a hráči, ktorí sú si vedomí toho, ako takéto veľké projekty vznikajú, vydýchli. Znamenalo to, že vývojári budú mať na prácu viac času a nebudú robiť toľko nadčasov (tzv. crunch).
Posledné týždne/mesiace pred vydaním veľkej AAA hry sa v podobne obrovských spoločnostiach pracujú povinné nadčasy, aby sa stihli deadliny. 80-100 hodinové pracovné týždne nie sú ničím výnimočným a mnoho ľudí už kvôli tomu vyhorelo, prišlo o rodiny a podobne.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1603 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOMV máji minulého roka CDPR verejne prehlásilo, že ich crunch počas vývoja Zaklínača 3 bol nehumánny a do budúcnosti sa tomu chcú vyhnúť. A tak sme boli včera správou o odložení hry nadšení. V prvom pol roku aj tak vyjde veľké množstvo hier, takže sa nebudeme vôbec nudiť, zároveň budú mať Resident Evil, Doom či The Last of Us Part 2 viac priestoru.
Najhlavnejšie však bolo, že vývojári budú mať voľnejšie finálne mesiace a taktiež, že hra vyjde bližšie k vydaniu novej generácie konzol. Ich príchod sa očakáva na október/november, a tak si zrejme veľa hráčov počká na next-gen verzie hry, aby si ich užili naplno a neboli obmedzení extrémne starým hardwarom.

A zatiaľ čo sa môžeme tešiť z dôvodu krátkeho čakania na next-gen verzie, zamestnancov CDPR nám môže byť ľúto aj tak. Počas Q&A (fanúšikovia sa pýtajú, vývojári odpovedajú) sa jeden z hráčov opýtal, či budú po zamestnancoch vyžadovať crunch, a teda veľké porcie nadčasov. Odpovedal Adam Kicinski, jeden z CEO spoločnosti.
„Do istej miery áno, aby sme boli úprimní. Snažíme sa obmedziť crunch, ako sa to len dá, ale sme vo finálnych častiach vývoja. Snažíme sa v tomto ohľade byť rozumní, ale áno, crunch bude, bohužiaľ. “
Zdá sa, že bez crunchu sa to pri takýchto obrovských projektoch nedá a ide o pracovnú kultúru mnohých štúdií. Musíme veriť, že to CDPR nebude preháňať a že sa postará o to, aby ich zamestnanci kvôli nadčasom netrpeli.
PS: Na rok 2021 bol v pláne aj multiplayer (zrejme niečo ako GTA Online). Tvorcovia sa však nechali počuť, že pravdepodobne vyjde až v roku 2022. Na ďalšieho Zaklínača si teda ešte chvíľku počkáme a je možné, že celkovo na neho budeme od vydania tretieho dielu čakať aj 10 rokov.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.