Nedávno však boli bežným štandardom len trinástky. Budúcnosť teda môže priniesť ešte väčšie extrémy.
Kým stará Felícia obúvala 13-palcové kolesá, dnešné trendy ženú priemer diskov a pneumatík na nových autách až k absolútnym extrémom.
Dôvodom je najmä dizajn, gigantické kolesá preto nájdeš hlavne na konceptoch a športových alebo luxusných autách, no poriadne si uletel už aj Renault v niektorých úplne bežných modeloch štartujúcich hlboko pod hranicou 20-tisíc eur. Kadjar si môžeš obuť až na 19-tky.
Motorauthority.com teraz cituje šéf dizajnéra Audi Marca Lichteho, podľa ktorého sú 23-palcové disky na novom ultimátnom SUV RS Q8 blízko absolútneho limitu a nič väčšie by „nedávalo žiadny zmysel“.
Samotný pôdorys áut sa totiž už, pochopiteľne, až tak nezväčšuje v dôsledku limitov našich ciest a parkovacích miest.
Dizajnéri síce radi svoje skice kreslia s obrími kolesami, no väčšie disky zvyčajne znamenajú aj to, že okolo nich už nezostáva až tak veľa priestoru na výšku profilu samotnej pneumatiky.
To potom výrazne znižuje komfort pruženia a v konečnom dôsledku aj nepríjemne zaťažuje všetky komponenty podvozku od tlmičov až po ramená nápravy. Na slovenské cesty by si teda mal voliť presný opak, 15- alebo 16-palcové disky s balónovými pneumatikami s vysokou bočnicou.