Kvôli snímke museli vyvinúť úplne nové kamery s novými technológiami.
Najnovší trhák Martina Scorseseho s názvom The Irishman si za pár dní od svojho vydania dokázal získať množstvo fanúšikov. Spoločne s Robertom De Nirom, ktorý stvárnil hlavnú postavu, sa film snažili natočiť cez 10 rokov, až im na to financie poskytol Netflix. Rozpočet na 3,5-hodinovú gangsterskú drámu totiž predstavoval približne 140 miliónov dolárov.
Jeden z najväčších faktorov, kvôli čomu bol film tak drahý, bola hlavne technológia omladzovania hercov skrz CGI, pričom najväčšími zmenami si prešla De Nirova postava – Frank Sheeran. Ako informuje portál Collider, v kinematografickom priemysle nastáva akýsi predvoj v súvislosti s technológiami, ktoré odstraňujú starnutie.
Túto relatívne rodiacu sa technológiu využívajú aj ďalšie tohtoročné filmy ako Avengers: Endgame či Gemini Man. Vďaka tomu môže mať herec na plátne taký vek, aký si len režisér zaumieni. Postprodukcia sa s touto technológiou skutočne vyhrala, na základe čoho môžeme vidieť počas filmu The Irishman rôzne kľúčové momenty s postavami v rozličných vekových obdobiach.
V rozhovore pre Variety sa Pablo Helman, jeden z hlavných členov filmového štábu, ktorý mal na starosti práve vizuálne efekty (VFX) a je tiež pracovníkom známeho trikového štúdia ILM (Industrial Light & Magic) rozpovedal o tom, ako jednotlivé scény s omladzovaním či naopak starnutím hercov vznikali.
V prvom rade je nutné zdôrazniť, že na tvári hercov nebolo umiestňované žiadne špeciálne označovanie, masky či použitie zeleného plátna. Režisér Scorsese od samého začiatku Helmanovi zdôrazňoval, že De Nirovi sa na tvár rozhodne nič lepiť nebude, a taktiež nebude nosiť žiadne špeciálne kostýmy kvôli efektom.
„Povedal som, že to nie je problém, veď preto pracujeme v ILM, a to už dlhých 24 rokov. Máte dovolené sedieť pri stole a pristúpiť s požiadavkami. Bola to pre mňa veľká výzva,“ tvrdí Helman. Ten pracoval v jeden moment s tromi kamerami súčasne, aby vykonal testovanie technológie na De Nirovi.
Vývoj softvéru na odstránenie starnutia vraj trval dva roky. Išlo o veľkú výzvu, keďže Helman nemohol použiť značky na tvár, ako sa to bežne pri špeciálnych efektoch robí. Jeho jedinou možnosťou vraj boli osvetlenie a textúra. Dokonca museli vyvinúť a vytvoriť aj úplne nové kamery s novými technológiami. Postprodukcia vraj trvala 9 mesiacov.
„Museli sme navrhnúť nový kamerový systém s tromi kamerami. Implementovali sme infračervenú technológiu do kamery vedľa režiséra. Občas som mal pocit, že robím na viacerých filmoch súčasne“ vysvetľuje Helman. Pre potreby scén vraj urobili 1 750 záberov.