Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 5. 6. 2020 meniny má Laura

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Zdravie - Strava
0
Simon K.
12. október 2016, 15:09
Čas čítania: 3:21
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

222 dní v rade jedol pizzu a stal sa svalnatejším, silnejším a s menším podielom tuku

Každý jeden deň si užíval jedenie pizze. To, aké mal výsledky po 222 dňoch, mnohých prekvapí.

Simon K.
12. október 2016, 15:09
Čas čítania: 3:21
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Bol raz jeden chlapík, volal sa Richard Meadows a miloval pizzu. Raz mu napadlo, že všetkým pochybovačom dokáže, ako sa dostane do formy jedením, podľa mnohých najhriešnejšieho jedla, pizze. Nie raz za čas. Každý jeden deň! A že tých dní nebolo málo. Richard tento svoj projekt nastavil na magických 222 dní a pizzové radovánky sa mohli začať. Výsledky po 222 dňoch mnohých dosť zaskočili.

 222 dní v rade jedol pizzu a stal sa svalnatejším, silnejším a s menším podielom tuku

 

Richard však nie je žiadny blázon a nič nerobil len tak. Chcel ukázať, že potraviny, ktoré mnohí démonizujú a pripisujú im najrôznejšie choroby sveta, tučnotu a zlý zdravotný stav, môžu byť tiež konzumované a dosiahneme nimi úplný opak. Do hláv sú nám tlačené myšlienky, že existujú "dobré" a "zlé" potraviny bez toho, aby sme sa pozreli na fakty, ktoré hovorí nielen veda, ale i výsledky ľudí. Výsledky, ako napríklad Richardov. Čo robia tuční ľudia bez pohybu, aktivít, ktorí sú často chorí, nemajú silu, ale naopak kilá prebytočného tuku a minimum svalovej hmoty? Jedia zmrzlinu, McDonald's, cereálie či pizzu. No a sme doma. Ak sa následne skúma ich stav v spojení so stravou, automaticky sa ukáže, že tieto dané potraviny sú zlé. Málokto si však uvedomuje, že zlé sú preto, lebo ich jedia obézni ľudia bez aktivity a jedia ich príliš veľa a často!

 

Ľudia, ktorí nerozumejú výžive a jej princípom si povedia, že to je hlúposť. 222 pízz v rade a chlapík bol s menším percentom tuku, silnejší a svalnatejší? Blbosť! Veď to je sen všetkých. Nuž, v tom prípade vás nebudeme obťažovať podrobnosťami a odporúčame prečítať si náš článok o flexibilnom stravovaní, tiež drobné ohováranie čistého stravovania a na príbeh Richarda sa pozrieť až potom. Ak ťa zaujímajú Richardove doplnky výživy, okrem proteínu konzumoval aj kreatín, keďže ako hovorí, je extrémne lacný a účinný, s čím súhlasíme.

 

V strave nechýbal proteín, mlieko, ovocie, zelenina, kuracie prsia, ryža, bielkovinové cereálie, vločky...

222 dní v rade jedol pizzu a stal sa svalnatejším, silnejším a s menším podielom tuku 

Nechceme však uvádzať prvoplánové informácie, že niekto jedol pizzu a zrazu bol silnejší, svalnatejší a s menším percentom tuku, preto si objasníme niekoľko faktov. Richardove TDEE (celkový energetický výdaj) je približne 4000 kalórií, čo je značne nad priemerom väčšiny populácie. Jedna väčšia pizza teda tvorila asi 30-40 % jeho celkového príjmu kalórií za deň. Takisto pre objektivitu treba dodať, že počas tohto jeho projektu trénoval viac a tvrdšie ako kedykoľvek predtým. Kedysi dávno cvičil pravidelne, no potom kvôli zraneniu mal dlhšiu pauzu a ak cvičil, tak len veľmi opatrne. Nebolo to tak, že trénoval stále extrémne tvrdo a zrazu pridal pizzu do jedálnička a nastali čáry-máry. Vieme, že strava je dôležitá, ale bez tréningu vysnená kompozícia postavy jednoducho nenastane a práve tréning je neodmysliteľnou súčasťou stravovania, pokiaľ chceme docieliť rast svalov. No a tréning Richarda nebola žiadna prechádzka ružovou záhradou, čiže nie, neexistujú žiadne skratky!

222 dní v rade jedol pizzu a stal sa svalnatejším, silnejším a s menším podielom tuku

 

222 dní v rade jedol pizzu a stal sa svalnatejším, silnejším a s menším podielom tuku

 

Richard mal jednoducho ťažké tréningy, k nim pridával kardiopočítal si kalórie. Teraz si odmyslime na chvíľu spomínanú pizzu. Tá, ako som písal, tvorila asi 30-40 % denného kalorického príjmu. Čo teda tvoril ostatok? Nutrične hodnotné a kvalitné potraviny. Opäť – žiadne skratky. Stravu jednoducho musia tvoriť predovšetkým tieto potraviny, aby sme pokryli príjem vlákniny, minerálov, vitamínov a dostatočného množstva bielkovín. Keďže jeho príjem 4000 kalórií je značne vysoký, Richard si mohol dovoliť jednu pizzu „fitnúť“ do kalórií každučičký deň.

 

Po 222 dňoch pribral 6,1kg, no stratil 1,5% tuku! Stehná mu narástli o 2cm, v páse schudol 2cm, hrudník sa mu zväčšil o 6cm a ruky o 4cm. Pochopiteľne si svoje odbila aj svalová pamäť

222 dní v rade jedol pizzu a stal sa svalnatejším, silnejším a s menším podielom tuku

A čo krvné testy? Tri zo štyroch ukazovateľov sa zlepšili a poukázať treba hlavne asi na zníženie množstva LDL (zlého cholesterolu).

222 dní v rade jedol pizzu a stal sa svalnatejším, silnejším a s menším podielom tuku

 

Na druhej strane, sám neviem, či je dobré, že takéto experimenty vznikajú alebo nie. Pretože ďalšie roky sa budú ľudia hádať. O čom? Jeden druhému povie, že môžeš jesť každý deň pizzu a strácať tuk. Keď to ale povieš niekomu, kto nevie ani len základy o výžive, tak je razom oheň na streche. Opäť sa začnú riešiť otázky, či kalórie sú ako kalórie a ako to funguje. Na jednej strane chyba ľudí hlásajúcich takéto výroky, ktoré však neplatia pri nesprávnom a neúplnom pohľade na vec. Na druhej strane však iba zaslepený pohľad na stravovanie.

 

V tom správnom kontexte smieme povedať, že jesť obľúbené jedlá v rozumnom množstve môžeme a popritom dokážeme na 100 % budovať svalovú hmotu či strácať tuk. V konečnom dôsledku Richardov príbeh nebude pre mnohých absolútne prekvapivý, no snáď si aspoň ďalší striktní „clean eateri“ uvedomia, že tilapia na vode s brokolicou 8x denne nie je jediná, resp. tá správna cesta. Predtým, než začneš zbierať štrk, zameraj sa na veľké skaly. Ako sme už niekoľkokrát uvádzali, zameraj sa v strave na nutrične hodnotné výživné potraviny, naplň nielen svoj príjem kalórií, ale i príjem mikroživín, minerálov, vitamínov, vlákniny a pár zostatkových percent z príjmu sa s jedlom hraj. Daj si to, na čo máš chuť a na tvoje ciele to nebudeme mať žiadny negatívny dopad. Ak máš v strave chaos a chceš, aby sme sa o teba postarali my s maximálnou personalizáciu, mrkni sem.

 

 

 

 

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.