Výsledkom by malo byť skrátenie doby cestovania medzi Varšavou, Ostravou, Brnom, Prahou, Budapešťou a Viedňou. Nebude to však až tak skoro.
Vlády Českej a Slovenskej republiky sa opäť stretli, aby rokovali o otázkach, ktoré sa týkajú oboch krajín. Jednou z nich bola aj modernizácia železničného spojenia v strednej Európe, hovorili o vysokorýchlostnej, ale aj o tradičnej železničnej trati. Za kľúčové podľa ich spoločného vyhlásenia považujú skrátenie doby cestovania medzi Varšavou, Ostravou, Brnom, Prahou, Budapešťou a Viedňou.
Rýchlejšia doprava do roku 2040
Do roku 2030 chcú skrátiť spoj medzi Bratislavou o Prahou o 35 minút, pričom predpokladajú, že v roku 2040 by toto spojenie trvalo len dve hodiny. Dnes vlakom medzi týmijto dvoma hlavnými mestami cestujeme až štyri hodiny.
Česká strana tiež pracuje na úsekoch Praha – Brno – Břeclav a Brno – Ostrava, tie by mali byť zrýchlené už budúci rok. „Slovensko si uvedomuje vysokú pridanú hodnotu tohto projektu do budúcnosti. Posilníme ním konkurencieschopnosť stredoeurópskeho regiónu a poskytneme ľuďom možnosť cestovať pohodlne, rýchlo a ekologicky. Preto plánujeme na ňom aj naďalej spolupracovať v rámci krajín V4,“ vyjadril sa k projektu Arpád Érsek, minister dopravy SR, v tlačovej správe.