Ľudia hovoria, že by sa mala hanbiť.
Len nedávno sme písali o tom, že až 86% mladých Američanov by sa chcelo stať influencermi, páči sa im predstava zárobku za pridanie fotky. Okrem toho, že je to ich vysnívané povolanie, však tvrdia, že influencerom dôverujú. Viac ako polovica opýtaných povedala, že si už minimálne raz kúpili niečo, čo propagovala ich obľúbená hviezda na sociálnych médiách.
Túto silu si však uvedomuje aj druhá strana, influenceri. Vedia, že ľudia, čo ich sledujú naozaj chcú poznať ich názor na krásu, módu, jedlo, či v podstate hocaký produkt, alebo službu, informuje Storypick. Zdá sa však, že túto rýchlu slávu nezvládne každý s pokorou. Dobrým príkladom je hodnotenie jednej reštaurácie na Yelpe od anonymnej Instagramovej hviezdy, ktoré na Twitteri momentálne zaznamenáva skutočne veľa pozornosti.
CB Yelper is mad because restaurant didn't give them free meal in exchange for potential IG exposure from r/ChoosingBeggars
„Jednu hviezdičku dávam kvôli veľmi zlému zákazníckemu servisu. Dostalo sa ku mne, že jedlo je tam naozaj dobré, tak som ho šla vyskúšať. Ja a môj priateľ sme si dali kalamára, špagety s mušľami a gnocchi. Všetko chutilo úžasne. Skutočne ma prekvapilo, že za nami prišla aj manažérka a pýtala sa nás, či nám chutí.
Povedala som jej, že to je jedno z najlepších talianskych jedál aké som kedy mala, povedala som jej, že o reštaurácií napíšem na svojom Instagrame, kde mám viac než 11 tisíc sledovateľov a množstvo z tejto oblasti. Vyzerala, že sa z toho teší, no zrejme som sa mýlila.
Myslela som si, že za reklamu zdarma bude vďačná, no keď prišiel účet zistila som, že som doslova nedostala absolútne žiadnu zľavu. Myslela som si, že aspoň jedno z jedál z účtu odstránia, no ostalo tam všetko, dokonca aj nápoje! Už sa tam kvôli tomu nevrátim. Je to škoda, pretože jedlo chutilo naozaj dobre. Manažérka sa musí naučiť ako sa má správať k zákazníkom.“
Na Twitteri sa neskôr spustila vlna kritiky, kde hovoria, že mladí ľudia sa majú príliš radi. Influencerke odkazujú, že by sa za svoje správanie mala hanbiť a že nie je normálne očakávať veci zadarmo a že by jej do reštaurácie najradšej zakázali vstup.
It always has been, but the smart phone and internet have magnified its effects. I have a business and was balled out by an entitled someone for not offering a way of accessing a rival's service!
— Evangelical Atheist (@IxatDnats) October 28, 2019