Ideu nevylúčil ani samotný Tim Cook.
Je evidentné, že Apple hľadá nové zdroje príjmov. Tohtoročné iPhony sú síce totálny hit, no firma sa aj tak pripravuje na plán B. K hudobnej službe Music preto pridáva filmy a seriály v Apple TV+ či hernú platformu Apple Arcade.
CNBC navyše špekuluje, že mesačné predplatné namiesto jednorazovej väčšej platby by sa čoskoro mohlo týkať aj iPhonov.
Viac než 1 000 eur za nový smartfón je totiž poriadne veľa a časť zákazníkov dá radšej prednosť lacnejším Androidom. Čo však takých 20, 30 alebo 50 eur mesačne? Takýto krok by mohol jablčnému gigantovi priniesť nových oddaných klientov a viac iPhonov v obehu zas znamená väčšie množstvo potenciálnych miest na predaj ďalších produktov či príslušenstva.
Pravidelné mesačné platby navyše uľahčujú finančné plánovanie. Koniec-koncov, mesačne už platíš za Spotify, Netflix ale aj originálny Photoshop či balík Office.
Apple by podľa CNBC mohol k iPhonom baliť aj ďalšie služby, ako predplatné na iCloud alebo spomínanú Apple TV+. Na túto ideu sa šéfa Tima Cooka priamo spýtal aj analytik Toni Sacconaghi v priebehu pravideľného zverejňovania finančných výsledkov za posledný kvartál.
„Do určitej miery sa to už deje aj dnes. Môj pohľad je, že takéto niečo v budúcnosti narastie do ešte väčších čísel,“ odvetil mu šéf spoločnosti.
V zahraničí napríklad môžeš získať zľavu na nový iPhone, pokiaľ do Apple Store vrátiš svoj starý. A objem zákazníkov, ktorí takéto niečo využili, ze posledný rok narástol až päťnásobne.
Apple začne na podobné triky využívať aj svoju novú kreditku Apple Card dostupnú v USA. Ak s ňou ľudia zaplatia za nový smartfón, sumu budú môcť splácať 24 mesiacov bez úrokov navyše.