SUV-čka sú terčom kritiky kvôli vysokej spotrebe benzínu a produkcii emisií. Prispela ale aj nedávna nehoda v Berlíne.
Frankfurtský autosalón je jednou z najväčších automobilových udalostí roka. Tentokrát však púta aj pozornosť ekologických aktivistov, ktorí už viackrát narušili jeho priebeh.
Portál MSN.com napríklad cituje správy z nedele, kedy niekoľko stoviek osôb v bielych plášťoch a s rúškami na tvári zablokovalo hlavný vchod.
Autoshow ale mala veľké problémy už minulý víkend, kedy sa približne 15-tisíc aktivistov preháňalo po diaľniciach v okolí Frankfurtu na bicykloch a spôsobili tak dopravný kolaps.
Demonštranti podľa portálu požadujú najmä zákaz predaja veľkých SUV. V Nemecku odpor proti tomuto tipu vozidiel ešte vzrástol po nedávnej nehode z Berlína, kedy Porsche Cayenne vletelo na chodník a usmrtilo štyroch ľudí vrátane trojročného chlapčeka.
Hystery in #Germany: A Porsche #SUV ran into pedestrians, 4 dead, driver suffered an epileptic attack...
— Charlie Alpha (@charliealpha5) September 9, 2019
Now the left/their media plus the state supported climate mafia use this terrible accident to ban and forbid SUVs in general. https://t.co/hrCFXRXYFS via @SPIEGELONLINE
Príčinou nehody bol však podľa denníka Der Tagesspiegel epileptický šok vodiča, rozmery auta v nej teda pravdepodobne nehrali vôbec žiadnu úlohu.
Témou tohtoročného frakfurtského autosalónu sú paradoxne, najmä elektromobily, hybridy a ekologickejšie vozidlá. Je však pravda, že SUV-čka v Nemecku tvoria približne štvrtinu všetkých novoregistrovaných áut a vďaka väčším rozmerom aj hmotnosti majú obvykle vyššiu spotrebu i emisie než napríklad hatchbacky v tzv. segmente C, ako napríklad Volkswagen Golf, Renault Megane či Hyundai i30.
Demonštranti z Greenpeace preto dokonca protestovali priamo vo výstaviskovej hale, keď sa so svojimi transparentami „zabijak klímy“ postavili priamo na strechy niektorých modelov.