Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
2. septembra 2019, 18:57
Čas čítania 0:00
Matej Krajčovič

Bugatti Chiron zlomilo ďalší rekord. V Nemecku šprintovalo rýchlosťou 490 km/h

TECH BUGATTI
Uložiť Uložené

Samozrejme, išlo o test na uzavretom okruhu a so skúseným pilotom za volantom.

Niet pochýb, že Bugatti Chiron je poriadne rýchle auto. Poháňa ho 16-valcový motor s obrovským objemom 8 litrov a štvoricou turbodúchadiel, ktorého výkon sa zastavil na hodnote okrúhlych 1500 koní.

Je však jasné aj to, že dvojtonová francúzska raketa sa bude lepšie cítiť na rovinkách než v ostrých zákrutách Nordschleife. Keď teda Bugatti oznámilo, že pokorilo ďalší rekord, nevyhnutne to musí znamenať prekonanie zaujímavej hranice maximálnej rýchlosti. 

Car and Driver informuje, že továrenský jazdec Andy Wallace, mimochodom 58-ročný víťaz 24-hodinovky v Le Mans z roku 1988, rozgúľal takmer sériové Bugatti Chiron až na rekordných 490 km/h

Modifikácie však zahŕňali motor vyšpičkovaný až na 1 600 koní tak, ako je tomu pri limitovanej sérii modelu Bugatti Centrodieci, niekoľko aerodynamických úprav, bezpečnostnú klietku vnútri a dlhší posledný siedmy prevod.  

Rekord sa podarilo dosiahnuť na špeciálnom testovacom okruhu Ehra-Lessien, ktorý patrí materskému Volkswagenu. Jeho hlavnou dominantou je super-rovná 9-kilometrová novinka. Z jedného konca však na ten druhý neuvidíš, pomyselný koniec totiž za horizont skryje zakryvenie Zeme. 

Bugatti Chiron zlomilo ďalší rekord. V Nemecku letelo 490 km/h
Bugatti Chiron zlomilo ďalší rekord. V Nemecku letelo 490 km/h Zdroj: Bugatti.com

K testu musel prispieť aj Michelin, bežné pneumatiky by totiž rotovanie rýchlosťou až 4 100 otáčok za minútu nezvládli. Dôležité bolo tiež ich dôkladné preskenovanie röntgenom pred samotným pokusom. 

Wallace bol niekoľko minút jediným členom celého tímu, ktorý o finálnom úspechu po štyroch dňoch testov vedel. Maximálku totiž videl na špeciálnom GPS tachometri, no telemetria údaje do zázemia v týchto rýchlostiach prenášať nestíhala. Na konečné overenie teda bolo treba všetky dáta stiahnuť ručne. 

Odporúčané
Limitovaný model Bugatti Centodieci za takmer 9 miliónov ti firma nemusí predať, ani keď máš neobmedzený rozpočet Limitovaný model Bugatti Centodieci za takmer 9 miliónov ti firma nemusí predať, ani keď máš neobmedzený rozpočet 20. augusta 2019, 11:19

Bugatti sa už o podobné rekordy neraz pokúšalo. Bývalý pilot Formuly 1 Juan Pablo Montoya v roku 2017 napríklad s Chironom stanovil rekord v špinte z nuly na 400 km/h a následnom brzdení opäť na nulu. Potreboval na to 41,96 sekundy.

Domov
Zdieľať
Diskusia