Samozrejme, išlo o test na uzavretom okruhu a so skúseným pilotom za volantom.
Niet pochýb, že Bugatti Chiron je poriadne rýchle auto. Poháňa ho 16-valcový motor s obrovským objemom 8 litrov a štvoricou turbodúchadiel, ktorého výkon sa zastavil na hodnote okrúhlych 1500 koní.
Je však jasné aj to, že dvojtonová francúzska raketa sa bude lepšie cítiť na rovinkách než v ostrých zákrutách Nordschleife. Keď teda Bugatti oznámilo, že pokorilo ďalší rekord, nevyhnutne to musí znamenať prekonanie zaujímavej hranice maximálnej rýchlosti.
Car and Driver informuje, že továrenský jazdec Andy Wallace, mimochodom 58-ročný víťaz 24-hodinovky v Le Mans z roku 1988, rozgúľal takmer sériové Bugatti Chiron až na rekordných 490 km/h.
Modifikácie však zahŕňali motor vyšpičkovaný až na 1 600 koní tak, ako je tomu pri limitovanej sérii modelu Bugatti Centrodieci, niekoľko aerodynamických úprav, bezpečnostnú klietku vnútri a dlhší posledný siedmy prevod.
Rekord sa podarilo dosiahnuť na špeciálnom testovacom okruhu Ehra-Lessien, ktorý patrí materskému Volkswagenu. Jeho hlavnou dominantou je super-rovná 9-kilometrová novinka. Z jedného konca však na ten druhý neuvidíš, pomyselný koniec totiž za horizont skryje zakryvenie Zeme.
K testu musel prispieť aj Michelin, bežné pneumatiky by totiž rotovanie rýchlosťou až 4 100 otáčok za minútu nezvládli. Dôležité bolo tiež ich dôkladné preskenovanie röntgenom pred samotným pokusom.
Wallace bol niekoľko minút jediným členom celého tímu, ktorý o finálnom úspechu po štyroch dňoch testov vedel. Maximálku totiž videl na špeciálnom GPS tachometri, no telemetria údaje do zázemia v týchto rýchlostiach prenášať nestíhala. Na konečné overenie teda bolo treba všetky dáta stiahnuť ručne.
Bugatti sa už o podobné rekordy neraz pokúšalo. Bývalý pilot Formuly 1 Juan Pablo Montoya v roku 2017 napríklad s Chironom stanovil rekord v špinte z nuly na 400 km/h a následnom brzdení opäť na nulu. Potreboval na to 41,96 sekundy.