A ako to vidíš ty, preferuješ klasického ležiaka alebo radler?
Chutí nám radler a pivo pijeme najmä počas horúčav. Informácie vychádzajúce z maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen, ktoré publikovali Stratégie, ďalej hovoria o tom, že za rok 2018 sme na pivo minuli len o necelé 1 % viac ako v roku 2017.
Keď sa na Slovensku rozbehne vlna horúčav, obyvatelia majú čoraz väčšiu chuť na pivo. Túto skutočnosť potvrdzuje aj fakt, že v priebehu mimoriadne teplého mája roku 2017 bola spotreba piva oproti minuloročnému chladnejšiemu máju väčšia o skoro 20 %. V druhej časti roku 2018 sme sa však už v pití piva „polepšili“.
V maloobchodoch sme mali za posledných 12 mesiacov nakúpiť 265 miliónov litrov piva a radlerov, za čo sme zaplatili 290 miliónov eur. Za dané obdobie sa nákup radlerov zvýšil o takmer 4 %. V drvivej väčšine však Slováci naďalej uprednostňovali klasické pivo (z 265 miliónov litrov tvoril radler iba 35 miliónov).
Čoraz viac sa zvyšuje dopyt najmä po nealkoholických radleroch. 6 rokov dozadu tvorili nealkoholické radlery 25 % z celkových tržieb, v aktuálnej dobe už tvoria až 85 %. Z údajov maloobchodov vychádza, že na jedného obyvateľa Slovenska pripadá takmer jeden liter piva a radlerov na týždeň. V Česku je to na týždeň pri jednej osobe takmer 1,5 litra.
Z prieskumu ďalej vieme, že 71 % pív tvorila takzvaná desiatka, no čoraz viac sa darilo aj dvanástkam (v poslednom roku nárast na 20 %). Na ďalších miestach s 5 % sú nealkoholické pivné nápoje a 4 % si pre seba ukradli pivné jedenástky a pivné špeciály.