Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 3. 12. 2020 meniny má Oldrich

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
6
Martin Mičuda
24. jún 2019, 15:17
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Audi predstavuje naftový parník, ktorý ponúkne pozoruhodnú dynamiku i spotrebu

Očakávaný ostrý variant odvodený od štýlovej Q8-čky je realitou.

Martin Mičuda
24. jún 2019, 15:17
Audi predstavuje naftový parník, ktorý ponúkne pozoruhodnú dynamiku i spotrebu
Zdroj: audi-mediacenter.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
6
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Môžeme povedať, že Audi s naftovým modelom SQ7 trafilo do čierneho, keďže vo veľkých SUV-čkách majú dieselové motory význam a výkonné osemvalcové TDI vie zaručiť až pozoruhodný kompromis medzi dynamikou a spotrebou. Bolo teda len otázkou času, kedy Audi so zhodnou motorizáciou predstaví aj dizajnovo príťažlivejší variant SQ8. Stalo sa tak práve teraz.

 

Na jednu stranu v porovnaní s dobre známou SQ7-čkou nič revolučné nečakaj. Na druhú stranu, po nedávnom zásadnom downsizingu modelov S6 a S7 môžeme byť radi, že tu ostalo všetko, ako sa očakávalo.

 

mk
mk Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

Podstatou variantu SQ8 je teda 4-litrová V8-čka TDI s výkonom 320 kW/435 koní a brutálnym krútiacim momentom 900 Nm. Aj tu pritom platí, že agregát dopujú dve turbodúchadlá a jeden elektrický kompresor, respektíve elektricky poháňané dúchadlo EAV, ktoré sa o slovo hlási najmä v nízkych otáčkach. Štandardom je 8-stupňová prevodovka tiptronic a pohon quattro, ktorý rozdeľuje silu v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy, kde za príplatok už nemôže chýbať ani športový diferenciál.

 

 

Takmer 2 a pol tonové SUV tak dokáže akcelerovať na stovku len za 4,8 sekundy, pričom jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na tradičných 250 km/h. Samozrejme, nechýba 48 V hlavná sieť a mild-hybridná technológia, ktorá umožňuje za ideálnych podmienok počas jazdy úplne vypnúť motor, čo má za výsledok ďalšiu úsporu paliva o približne pol litra na sto kilometrov.

 

Rovnako, ako v prípade modelu SQ7 aj s SQ8-čkou, sa dá predpokladať, že s veľkým prehľadom nebude problém jazdiť so spotrebou hlboko pod 10 litrov, čo je na tak výkonné SUV daných rozmerov naozaj pozoruhodné. Niet divu, prečo sa i na našom trhu mimoriadne darí verzii SQ7.

 

Po vzore SQ7-čky bude veľkou prednosťou novinky aj systém aktívnej stabilizácie – na oboch nápravách sa totiž nachádza elektromotor, ktorého úlohou je minimalizovať pohyby karosérie na nespevnenom povrchu a v zákrutách. SQ8-čka tak určite prekvapí tým, ako dokáže aj napriek svojim rozmerom a váhe eliminovať bočné náklony karosérie.

 

mk
mk Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

Po dizajnovej stránke sú zmeny naozaj len v detailoch. Obrovská predná maska dostala výraznejšie vertikálne lamely, zatiaľ čo dozadu sa nasťahovali 4 koncovky výfuku. Už v základe stojí novinka na 21" kolesách (pneumatiky 285/45), za príplatok je možné siahnuť po 22" obutí (285/40). Optických zmien oproti klasickej verzii je teda minimum, iste nám ale dáš za pravdu, že samotnej Q8-čke po dizajnovej stránke nič nechýba, práve naopak, už v základe vyzerá viac než agresívne.

 

V interiéri je štandardom zospodu zrezaný športový volant, pribudlo pár vyzývavejších a športovejších dekórov či farieb kože. Cenu zatiaľ nepoznáme, k prvým majiteľom sa ale nová SQ8-čka dostane už koncom leta. Otázkou zostáva, či sa skôr či neskôr dočkáme aj benzínovej top verzie RS Q8. Špionážne fotky naznačujú, že áno.

 

Zobraziť galériu 20 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
13
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.