Medzistupeň medzi klasickými verziami a vrcholným RS je realitou.
Audi už dlhší čas naznačovalo, že nás každú chvíľu prekvapí ostro naladenými počinmi vyššej strednej triedy. Reč je o modeloch S6, S6 Avant a S7 Sportback, ktoré práve uzreli svetlo sveta a okamžite zaznamenali obrovský rozruch.
Žiaľ, tentokrát skôr v negatívnom slova zmysle, keďže Audi si pripravilo nevídanú degradáciu. Ak totiž motorové priestory predchodcov vypĺňal agregát 4.0 V8 TFSI, tak nová generácia S-kových modelov sa už spolieha na motor 3.0 V6 TDI. Konkrétne ide o výkon 257 kW / 349 koní a 700 Nm, vďaka čomu dokážu novinky akcelerovať na stovku za približne 5 sekúnd, maximálna rýchlosť je pritom obmedzená na 250 km/h.
Súčasťou pohonného ústrojenstva je aj elektricky kompresor a teda i 48 V mild-hybridný systém, ktorý je určený prioritne na znižovanie spotreby. Tá sa má v priemere údajne pohybovať na úrovni len 6,2 l/100 km. Ukazuje sa pritom, že príchod TDI-čkových verzii je vecou emisných noriem, keďže benzínové vyhotovenia v ponuke budú, avšak len okrem Európy. S6, S6 Avant a S7 Sportback totiž pre zbytok sveta dostali 2,9-litrový motor z RS4/5, teda benzínový šesťvalec s výkonom 331 kW / 450 koni a 600 Nm.
Súčasťou S-kových modelov je o 20 milimetrov znížený podvozok či možnosť priplatiť za riadenú zadnú nápravu. Po estetickej stránke sú zmeny opäť len kozmetické – predný S-linový nárazník je opticky výraznejší, zatiaľ čo vzadu pribudla štvorica okrúhlych koncoviek výfuku. Tá je v kontexte s dieselovým motorom vcelku úsmevná. Základná cena noviniek je d 76 500 € na Nemeckom trhu, prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať už v lete