Slovenka Lujza Bubánová nám porozprávala o tom, čo robí, na čo využíva umelú inteligenciu a aj to, aký má na ňu názor.
Umelá inteligencia patrí bez akýchkoľvek pochýb medzi najväčšie fenomény 21. storočia. Čoraz viac spoločností využíva jej možnosti a kapacity na to, aby s ňou zdokonalili svoje výrobky alebo služby. Výnimkou nie je ani YouFirst, za ktorou stojí Lujza Bubánová. Preto sme sa ju rozhodli trošku vyspovedať.
Spoločnosť YouFirst začínala podobne ako iné startupy. Najskôr vznikol nápad, dali sa dokopy správni ľudia, neskôr prišiel na rad investor a dnes má na konte niekoľko úspešných kampaní, v rámci ktorých spolupracovali aj so známymi slovenskými YouTubermi. S čím im teda pomáhali?
- ako vznikla spoločnosť YouFirst
- ako vyzerá Lujzin pracovný deň
- na čo využívajú umelú inteligenciu
- ako funguje ich služba
- ktorým YouTuberom zvýšili sledovanosť
- aký je ich biznis model
- čo plánujú do budúcnosti
- čo robí Lujza vo voľnom čase
- aký má názor na umelú inteligenciu
Čaro YouFirst spočíva v umelej inteligencii. Ich softvér dokáže s veľmi vysokou presnosťou určiť, aké emócie človek prejavuje. Stačí mu k tomu iba obyčajná web či selfie kamera, cez ktorú môže vidieť tvár dotyčného. Technológiu používajú počas sledovania videí, aby tak vedeli tvorcom povedať, čo by mali v záujme vyššej sledovanosti zmeniť, vylepšiť alebo pridať.
Si jedným zo zakladateľov spoločnosti YouFirst. Ako to celé vôbec začalo?Asi narodením sa a potom spádom rôznych eventov, ktoré viedli až k spoznaniu YouFirst teamu na víkendovom hackathone. Dali sme sa dokopy, našli investora, našli CEO (nebola som to ja) a začali rozvíjať projekt. Spočiatku pod menom Emotion ID.
Sedíš na CEO stoličke. Ako vyzerá tvoj pracovný deň?To najkrajšie a zároveň i to najťažšie je asi nekonzistentnosť. Budím sa a zaspávam s počítačom. To je ta hlavná premisa. Čo sa udeje medzi tým, nemá agendu. Každý deň premýšľam nad dôležitým oblasťami biznisu a aj nad tým, v čom ho môžem zlepšiť. Marketing, PR, HR a hlavne rast. Súčasťou toho celého je i čítanie kníh a časopisov alebo chodenie na konferencie. Taktiež píšem blogy o tom, čím sme si už preskákali alebo o AI. No a potom ešte čumím na Instagram.
Používate umelú inteligenciu. S čím vám tento výdobytok digitálnej éry pomáha?Obľúbená formulka, ktorou sa ľahko opisuje umelá inteligencia, je ľudská vlastnosť na steroidoch. U nás zastáva pozíciu psychológa a marketingového výskumníka. A aby fungovala podľa našich predstáv, najskôr bolo potrebné naučiť algoritmus. Počítač nemá také hranice v priestore, energii a vo výkone ako človek.
Vieš nám vysvetliť proces, ktorý prebieha pri využívaní vašej služby?