Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 16. 9. 2019 meniny má Ľudomila

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Software
0
Matúš Moravčík
18. máj 2019, 15:33

Lujza zvýšila slovenským youtuberom sledovanosť vďaka umelej inteligencii. Aj teba by dokázala analyzovať a údaje využiť

Slovenka Lujza Bubánová nám porozprávala o tom, čo robí, na čo využíva umelú inteligenciu a aj to, aký má na ňu názor.

Matúš Moravčík
18. máj 2019, 15:33
Lujza zvýšila slovenským youtuberom sledovanosť vďaka umelej inteligencii. Aj teba by dokázala analyzovať a údaje využiť
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Umelá inteligencia patrí bez akýchkoľvek pochýb medzi najväčšie fenomény 21. storočia. Čoraz viac spoločností využíva jej možnosti a kapacity na to, aby s ňou zdokonalili svoje výrobky alebo služby. Výnimkou nie je ani YouFirst, za ktorou stojí Lujza Bubánová. Preto sme sa ju rozhodli trošku vyspovedať.

 

Spoločnosť YouFirst začínala podobne ako iné startupy. Najskôr vznikol nápad, dali sa dokopy správni ľudia, neskôr prišiel na rad investor a dnes má na konte niekoľko úspešných kampaní, v rámci ktorých spolupracovali aj so známymi slovenskými YouTubermi. S čím im teda pomáhali?

 

V tomto článku si prečítaš:
  • ako vznikla spoločnosť YouFirst
  • ako vyzerá Lujzin pracovný deň
  • na čo využívajú umelú inteligenciu
  • ako funguje ich služba
  • ktorým YouTuberom zvýšili sledovanosť
  • aký je ich biznis model
  • čo plánujú do budúcnosti
  • čo robí Lujza vo voľnom čase
  • aký má názor na umelú inteligenciu

 

Čaro YouFirst spočíva v umelej inteligencii. Ich softvér dokáže s veľmi vysokou presnosťou určiť, aké emócie človek prejavuje. Stačí mu k tomu iba obyčajná web či selfie kamera, cez ktorú môže vidieť tvár dotyčného. Technológiu používajú počas sledovania videí, aby tak vedeli tvorcom povedať, čo by mali v záujme vyššej sledovanosti zmeniť, vylepšiť alebo pridať. 

 

Si jedným zo zakladateľov spoločnosti YouFirst. Ako to celé vôbec začalo?Asi narodením sa a potom spádom rôznych eventov, ktoré viedli až k spoznaniu YouFirst teamu na víkendovom hackathone. Dali sme sa dokopy, našli investora, našli CEO (nebola som to ja) a začali rozvíjať projekt. Spočiatku pod menom Emotion ID.

 

Sedíš na CEO stoličke. Ako vyzerá tvoj pracovný deň?To najkrajšie a zároveň i to najťažšie je asi nekonzistentnosť. Budím sa a zaspávam s počítačom. To je ta hlavná premisa. Čo sa udeje medzi tým, nemá agendu. Každý deň premýšľam nad dôležitým oblasťami biznisu a aj nad tým, v čom ho môžem zlepšiť. Marketing, PR, HR a hlavne rast. Súčasťou toho celého je i čítanie kníh a časopisov alebo chodenie na konferencie. Taktiež píšem blogy o tom, čím sme si už preskákali alebo o AI. No a potom ešte čumím na Instagram.

 

Živí ju umelá inteligencia. Lujza zvýšila slovenským YouTuberom sledovanosť (Rozhovor)

 

Používate umelú inteligenciu. S čím vám tento výdobytok digitálnej éry pomáha?Obľúbená formulka, ktorou sa ľahko opisuje umelá inteligencia, je ľudská vlastnosť na steroidoch. U nás zastáva pozíciu psychológa a marketingového výskumníka. A aby fungovala podľa našich predstáv, najskôr bolo potrebné naučiť algoritmus. Počítač nemá také hranice v priestore, energii a vo výkone ako človek.

 

Vieš nám vysvetliť proces, ktorý prebieha pri využívaní vašej služby? 

NAČÍTAŤ CELÝ ČLÁNOK BEZPLATNE
Podpor tvorbu kvalitného obsahu
Roky tvoríme kvalitné autorské články, ktoré nikde inde nenájdeš. Ak chceš viac takýchto článkov, predplať si REFRESHER+ a dostaneš ďalšie výhody.
CHCEM PODPORIŤ

Náš softvér vie s 97 % presnosťou rozpoznať z tvare divákov emočné reakcie a zaznamenávať ich do časovej osi. Vďaka rôznym filtrom a pravidlám vieme z tváre určiť emóciu aj vtedy, keď  má dotyčný otočenú hlavu o 30 stupňov. Rovnako si dokáže poradiť s okuliarmi, bradou alebo rukami pred kamerou. Všetko pomocou bežnej web kamery od PC alebo selfie kamery na telefóne.

 

Najčastejšie testujeme výkon videa. Od televíznej produkcie, digitálneho videa, reklamy, až po tvorbu influencerov. Pomáhame producentom pochopiť, ako diváci konzumujú ich videá, ktoré momenty sú najsilnejšie a tým pádom vhodné pre tvorbu trailerov. Pri reklame sme týmto spôsobom dokázali obhájiť dobré nápady a zastaviť zlú kampaň.

 

Moja najobľúbenejšia kampaň bola so Zrebným a Frlajsom.

 

A čo súkromie sledovateľov videí? Aký osud čaká záznam ich tváre?Samozrejme, každý jeden zber dát prebieha so súhlasom sledovateľa. Videa sú zároveň chránené  watermarkom aj protokolmi. Nahrávky tváre nás v podstate vôbec nezaujímajú. Ide nám iba o grafy, ktoré nakreslia diváci svojimi emóciami. Na niektoré, predovšetkým výskumné projekty mame práva, aby sme mali pri vylepšovaní technológie benchmark, na ktorom sa dá pozorovať zlepšenie. Pri komerčných projektoch videa mažeme, kedže ide o citlivú tému.

 

Aké značky alebo influenceri už využili vašu umelú inteligenciu?Moja najobľúbenejšia kampaň bola so Zrebným a Frlajsom. Výsledok pomohol zvýšiť sledovanosť ich videí o 20 % a zväčšiť dámsku audienciu, no najviac cool bolo to, že sme vďaka reakciám na PC hru Dota zistili, že medzi ich najväčších fanúšikov patria gameri. Reklamných klientov máme hlavne z bankového sektora a televíziám zase pomáhame s natáčaním seriálov, testovaním kastingu, pri nákupe nových formátov, ale aj s predajom.  

 

Boli spokojní?S nami áno, ale s výsledkami kampaní sem tam nie. Je to takzvaný tricky biznis, našim klientom jednoducho hovoríme pravdu.

 

 

Na čom vlastne zarábate? Aký je váš biznis model?Biznis model je založený na počte analyzovaných divákoch a na dĺžke videa (obsahu), ktoré sa testuje. Avšak to je len základ, pretože testy prebiehajú v nepravidelných intervaloch. Naším veľkým cieľom bolo vytvoriť produkt, ktorý je založený na takzvanom subscription modeli. Tak vlastne vznikli dve platformy youfirst.ai a youfirst.studio. Ich logické a dátové prepojenie v pozadí nám umožňuje predávať merania korporátnym klientom a nechávať influencerov využívať takéto merania úplne zdarma.

 

Plánujete v neďalekej budúcnosti rozšíriť ponuku služieb?

Nie, ale to, čo robíme, chceme robiť s čo najmenším počtom zásahov človeka. Chceme napríklad automaticky rozpoznávať obsah testovaného videa alebo vyšperkovať výsledky tak, že producent dostane úplne presný návod na zlepšenie. Tým mám na mysli hotové trailery aj s odporúčaným budgetom na nákup reklamného priestoru pre čo najefektívnejšie promo.

 

Čo si robila predtým, ako si sa ocitla na CEO stoličke spoločnosti YouFirst?Kedysi dávno som hrala golf v slovenskej reprezentácii a odkedy som si zranila chrbát,  mám na konte 4 firmy vrátane YouFirst.

 

Venuješ sa aj iným projektom?Všetky moje aktivity smerujú k podpore YouFirstu. Od písania blogov o investovaní a startupoch až po konferencie či aktivitu na mojich sociálnych sieťach ako Instagram, Linkedin alebo Facebook. Vždy mám nejaký plán, a aj keď sa často nenaplní, je pre mňa dôležitý, aby som sa vedela hýbať dopredu. Nedávno som sa stala investorkou vo firme Docpack (New York), ktorá bude mať s YouFirst nejaké to prepojenie. GritDaily mi dali prezývku kamikadze a myslím, že to celkom pekne napĺňam.

 

Čo robíš vo voľnom čase?

Milujem hudbu a tanec. Prešla som si rôznymi štýlmi od Prodigy, cez africkú hudbu až po techno. Podarilo sa mi zapliesť sa do partie bratislavského techno gangu, viedenského techno.deluxe alebo trnavského Idem na techno. Napĺňa ma, keď môžem pomáhať ľudom s ich nápadmi, predovšetkým vtedy, ak to robia s vášňou. Stačí mi len medzi nimi byť. Samozrejme, ešte stále hrávam golf.

 

Kde sa vidíš o 10 rokov? Budem presne o 10 rokov staršia ako teraz. Ostatne si nechám asi ešte v tajnom pláne.

Aký je tvoj názor na umelú inteligenciu? Čo všetko zmení? 

Umelá inteligencia nám bude buď pomáhať alebo nás nahradí. Pozerajúc sa na to, kam vyspelý a edukovaný svet speje, hrdinovia tejto doby považujú všetko za bigly alebo používajú autokratickú krutosť na vládu. V zásade som s oboma možnosťami celkom okej.

 

Mnohí odborníci vrátane Elona Muska upozorňujú na potenciálnu hrozbu, ktorá sa spája s umelou inteligenciou. Je tu dôvod na obavy? 

Určite áno, ale nebála by som sa softvéru, ale ľudí, ktorí sa dostanú ku konfigurácii. Hlavne, keď vynechajú z programu morálku a etiku. Je to veľká téma, ktorej by sa dalo asi venovať hodiny. Princíp singularity, resp. momentu, kedy AI dokáže kombinovať poznania a derivovať riešenia z celého spektra informácií, ako to dokáže ľudský mozog, je veľmi pravdepodobne scenár budúcnosti.

Pridaj sa k tým, ktorí nas podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
8
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.