Niektorým po smrti stúpli počty streamov a stiahnutí albumov aj o viac ako 1000 %.
V posledných dvoch rokoch nás opustilo viacero kvalitných hudobníkov z rôznych žánrov. Či už je to Chester Bennington, XXXTentacion, Mac Miller alebo Avicii, všetci toho v rámci svojej kariéry a žánrového zamerania dokázali veľa, no mali zároveň pred sebou ešte sľubnú budúcnosť. Niektorým zobrali život drogy, iným vrahovia, ktorých však postupne dobieha spravodlivosť.
Najnovšie otriasla verejnosťou vražda rapera menom Nipsey Hussle, ktorý mal možnosť spolupracovať s veľkou časťou hudobného priemyslu a lúčili sa s ním kapacity ako Rihanna, Drake, Nas, Kendrick Lamar, ASAP Rocky, The Game. Práve títo interpreti sa svojím vyjadrením súcitu podpísali aj pod nárast sledovanosti tvorby zosnulých umelcov, čomu by sme sa dnes chceli venovať.
Pravdou totiž ostáva, že vo veľa prípadoch si verejnosť uvedomí hodnotu a umelecký prínos interpreta až vtedy, keď nás opustí. Často zároveň najskalnejší fanúšikovia tým ostatným vyčítajú, že sa o jednotlivé mená začali zaujímať až po smrti. Pravdou však ostáva, že ide o pravdepodobne najúctivejšiu možnosť, ako si jednotlivých umelcov pripomenúť.
Vďaka štatistikám Billboardu však dokonca vieme presne zmenať, o koľko v horizonte týždňov po smrti narástli percentá stiahnutí albumov aj samotných streamov, resp. prehratí skladieb. V niektorých prípadoch o stovky a dokonca aj viac ako tisícku.
Práve z Billboardu sa teraz dozvedáme o reporte Nielsen Music, ktorý deklaroval, že predaje albumov a skladieb zastreleného Nipsey Husslea stúpli o neuveriteľných 2 776 % len v rámci jedného dňa, kedy bola verejnosť informovaná o smutnej udalosti. Ak by sme sa bavili v konkrétnych číslach, v sobotu sa predalo niečo menej ako tisíc jeho skladieb a albumov, v nedeľu to už bolo 15-tisíc.
Smútok rapových fanúšikov sa prejavil aj v ich playlistoch, keďže o 1 773 % sa zvýšili aj počty streamov, resp. prehratí skladieb, informuje v ďalšom článku samotný Billboard. Jeho album Victory Lap z minulého roka sa okamžite prebojoval do prestížnych rebríčkov a tým máme na mysli aj streamovacie služby Apple Music a Spotify. Podľa očakávaní zaznamenala najväčší úspech skladba Racks In The Middle.
XXXTentacion bol zavraždený 18. júna minulého roku a podobne ako v prípade Nipseyho, aj jeho tvorba okamžite zaznamenala raketový úspech. Za 24 hodín stúpli predaje albumov aj singlov o 1 603 %, s čím opäť prišiel Nielsen Music ako najrelevantnejší nástroj na meranie predajov v USA.
Najviac sa do povedomia dostala skladba SAD!, čo snáď nikoho neprekvapuje. Keďže mal za sebou viacero prevažne atmosfericky smutných projektov, fanúšikovia sa okamžite dokázali stotožniť, zároveň ho však sprevádzala temná minulosť spojená s fyzickým aj psychickým týraním svojej priateľky, za čo ho mnohí okamžite odsúdili.
Jeho mama v spolupráci s vydavateľstvom a najbližšími producentmi ešte dokázali vydať niekoľko jeho posmrtných projektov a vyšlo aj mnoho featuringov, je však ťažké posúdiť, či by taký veľký úspech zaznamenali, keby bol XXX nažive. Len pre zaujímavosť, projekt Skins vydaný po smrti debutoval na prvom mieste Billboardu, pričom 17 túto pozíciu nikdy nedosiahol.